Doar 1% dintre români cunosc faptul că pot primi compensaţii pentru zborurile întârziate, anulate sau pentru refuzul la îmbarcare. Conform unei Directive Europene din 2004 care are efecte la nivelul Uniunii Europene, Regulamentul CE 261/2004, pasagerii pot cere despăgubiri atât pentru zboruri care au avut întârzieri mai mari de trei ore, cât şi pentru pierderea zborurilor de legătură cauzate de întârzieri minore, în cazul unei călătorii cu mai multe conexiuni, din ultimii trei ani.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit Flight Refund, companie dedicată rezolvării cererilor îndreptăţite ale călătorilor privind serviciile companiilor aeriene, în România, în primele două luni ale sezonului de iarnă, au fost înregistrate 1517 de zboruri care au avut întârzieri între 45 - 180 de minute. Dintre acestea, 1173 au fost zboruri  internaţionale cu plecare din şi înspre România, întârzieri care au influenţat călătoriile pasagerilor. În comparaţie, în aceeaşi perioadă, au fost raportate 101 zboruri cu întârzieri mai mari de 3 ore.
 

Experţii Flight Refund atrag atenţia că cei mai mulţi dintre pasagerii români nu cunosc faptul că au dreptul la compensaţii chiar şi în cazul în care, în timpul unei călătorii cu mai multe conexiuni, un zbor a fost întârziat între 45 – 180 de minute, fapt care a dus la pierderea zborului de legătură. De altfel, în primele două luni ale sezonului de iarnă, pe principalele hub-uri din Europa pentru zborurile cu escală – Zurich, Viena, Munchen, Amsterdam, Berlin, Frankfurt, Hamburg şi Bruxelles au fost înregistrate 325 de zboruri cu întârzieri între 45 – 180 de minute.

 
“Pasagerii pot cere compensaţii nu numai pentru întârzierile de peste trei ore. În cazul călătoriilor cu mai multe zboruri, o întârziere de câteva minute a unui zbor de conexiune poate cauza pierderea unei escale sau imposibilitatea pasagerului de a mai ajunge la destinaţie. Din păcate, majoritatea călătorilor nu cunosc faptul că întârzierile sunt măsurate, întotdeauna, la destinaţia finală. Indiferent de numărul de escale, pentru stabilirea valorii despăgubirii se ia în considerare, de fiecare dată, punctul de sosire şi distanţa finală, independent de momentul unde s-a produs incidentul de zbor – întârzierea sau anularea. Astfel, dacă primul zbor a avut o întârziere de o oră şi, din cauza acestei întârzieri, pasagerul nu a mai putut lua zborul către destinaţia finală, este posibil ca acesta să fie eligibil pentru compensaţii, pentru întreaga rută”, a declarat Anikó Bolyó, General Manager Flight Refund.
 
Conform Regulamentului CE 261/2004, un pasager are dreptul la o despăgubire în valoare de 250 – 600 EURO, în funcţie de km parcurşi până la destinaţie. Dacă distanţa are sub 1500 km, compensaţia va fi de 250 EURO, dacă este între 1500 – 3000 km, călătorul este eligibil pentru o recompensă în valoare de 400 EURO, iar pentru cursele de peste 3500 km, poate primi o compensaţie de 600 EURO.
 
Pasagerul, singurul responsabil pentru stabilirea unui timp optim pentru escală
 
Pentru a putea cere despăgubire în cazul unui incident pentru o călătorie cu mai multe zboruri de conexiune, pasagerii trebuie să se asigure că toate zborurile au acelaşi număr de rezervare şi întreaga rută a fost înregistrată, de la zborul de plecare şi până la destinaţia finală, compensaţia fiind revendicată per pasager. Sunt eligibile pentru compensaţie toate tipurile de zboruri, inclusiv chartere, cu menţiunea că zborul trebuie să fie operat de o companie din Uniunea Europeană sau să decoleze de pe un aeroport din UE, însă nu se poate cere despăgubire dacă zborul de legătură este operat de o companie low-cost. De asemenea, dacă oricare dintre zborurile de legătură a fost întârziat din cauza unui eveniment de forţă majoră, companiile aeriene sunt pasibile de atenuarea daunelor (zbor alternativ, cazare, masă, transfer etc.), însă nu şi de despăgubire.
 
Spre exemplu, în situaţia în care un pasager zboară din Europa către Canada cu o companie canadiană, cu o escală în Canada, prima etapă a acestei călătorii, din Europa către Canada, este eligibilă pentru compensaţie. În ceea ce priveşte a doua etapă, între două oraşe din Canada, pasagerul poate primi compensaţie dacă cele două zboruri au fost efectuate de acelaşi transportator şi au acelaşi cod de rezervare.
 
Flight Refund atrage atenţia că, în cazul călătoriilor cu mai multe zboruri de conexiune pentru care au fost înregistrate întârzieri, pasagerul trebuie să ia în considerare de cât timp are nevoie pentru a prinde zborul de legătură.
 
“Rezervarea optimă este datoria pasagerilor sau a agenţiei de turism de la care au achiziţionate biletele, şi nu a companiei aeriene care operează zborul. Este important ca pasagerul să cunoască faptul că, pentru compensaţiii, este luată în considerare compania care operează zborul, şi nu cea care a vândut bilete pentru zborul respectiv”, a adăugat Anikó Bolyó.

Despre Flight Refund

Serviciul Flight Refund a fost înfiinţat în 2012, de către două persoane particulare, economistul şi specialistul în comunicare Barbara Schulhof şi Tamás Doffek,  investitor particular. Ce doi au constatat că nici măcar pasagerii care zboară în mod regulat nu ştiu ce drepturi au, respectiv ce despăgubiri li se cuvin în cazul anulării/întârzierii unei curse.

Compania Flight Refund a dezvoltat rapid aria de activitate, extinzând-se din Ungaria şi Europa Centrală către piaţa întregii Uniuni Europene şi spre alte destinaţii internaţionale. Încă din 2016, compania are clienţi din România, Cehia, Slovacia, Polonia, Franţa, Portugalia şi Spania. Înregistrarea pe site-ul companiei se poate face în 14 limbi, iar relaţiile cu clienţii sunt susţinute de către vorbitori nativi. România este una dintre pieţele cheie pentru Flight Refund încă de la înfiinţare. În 2018, România a devenit piaţă de interes major, activitatea companiei fiind susţinută de un birou local.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.