Aproximativ 256 de milioane de dolari au fost cheltuite pe Facebook în şase luni, în Statele Unite, a anunţat reţeaua de socializare, precizând că "Make America Great Again" - un comitet pro-Trump este al doilea cel mai mare cumpărător de publicitate, în valoare de 3,1 milioane de dolari, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cele 256 de milioane de dolari au plătit aproape 1,7 milioane de anunţuri menite să susţină un candidat într-un scrutin, o măsură supusă la vot sau abordând ”o problematică de importanţă naţională”, a dezvăluit Facebook.

Grupul a publicat primul raport pe acest subiect, care a devenit foarte polemic după dezvăluirea unor manipulări politice ale alegerilor operate pe reţele de socializare.

Facebook a promis să pună la dispoziţia publicului un instrument (https://www.facebook.com/ads/archive/report) care permite accesarea arhivelor diverselor anunţuri publicitare cu caracter politic, în Statele Unite, pe platforma sa şi pe Instagarm. Instrumentul urmează să fie actualizat săptămânal.

Potrivit grupului, cele mai mari cheltuieli (5,4 milioane de dolari pentru 6.024 de anunţuri publicitare) provin de la un comitet de susţinere - "Beto for Texas" - al unui parlamentar democrat, Beto O'Rourke, care-l înfruntă pe republicanul Ted Cruz în Texas, în alegerile de la 6 noiembrie.

Pe a doua poziţie se află comitetul de susţinere a lui Trump "Make America Great Again", care a cheltuit 3,1 milioane de dolari în contul a 50.148 de mesaje.

Cu titlul de comparaţie, Facebook a obţinut, numai în al doilea trimestru, 13 miliarde de dolari din publicitate în întreaga lume.

Această arhivă este una dintre numeroasele iniţiative lansate de Facebook după dezvăluirea unor campanii de manipulare politică orchestrate din străinătate în alegerile prezidenţiale americane din 2016.

Arătată cu degetul de serviciile americane de informaţii, Moscova a negat întotdeauna că se află în spatele acestor campanii.

Facebook a promis să fie mai atent la identitatea celor care dau anunţuri publicitare şi să supravegheze mai bine încercări de manipulare, atât cu ajutorul unor sisteme de inteligenţă artificială (AI), cât şi prin dublarea - la 20.000 de persoane - a numărului angajaţilor însărcinaţi cu securitatea.

Reţeaua de socializare tocmai a lansat şi o ”sală de criză” - "War Room" - la sediul său, unde o echipă este integral consacrată detectării unor semensuspecte vizând scrutine majore.

Reţelele de socializare îi intersează mai ales pe cei care fac anunţuri publicitare politice, care pot, cu ajutorul datelor personale recoltate prin aceste grupuri, să-şi ţintească mai fin mesajele, prin afinităţi politice sau după locul geografic, de exemplu.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.