Regia Autonomă Judeţeană de Apă (RAJA) Constanţa a anunţat, joi, că a renunţat la acţiunea de debraşare a Electrocentrale Constanţa, din cauza datoriei de aproape trei milioane de lei. Reprezentanţii RAJA spun că au fost găsite soluţii pentru deblocarea situaţiei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Regia de Apă a anunţat, joi după-amiază, printr-un comunicat de presă, că a căutat împreună cu Primăria Constanţa o soluţie pentru a nu lăsa locuitorii municipiului fără apă caldă în această perioadă.

"Având în vedere disconfortul pe care l-ar crea constănţenilor, în această perioadă caniculară, lipsa serviciilor de apă caldă, ca urmare a sistării furnizării serviciilor de alimentare cu apă potabilă către Societatea Electrocentrale Constanta SA, reprezentanţii RAJA împreună cu cei ai Primăriei Constanţa au căutat o soluţie viabilă pentru rezolvarea acestei probleme cu implicaţii economice şi sociale majore. În acest context, în cursul zilei de astăzi (joi - n.r.), a avut loc o întâlnire între conducerea companiei noastre şi primarul municipiului Constanţa şi s-au identificat soluţii de deblocare a situaţiei, astfel încât constănţenii să nu sufere de lipsa apei calde", se arată în comunicat.

Astfel, RAJA a renunţat la acţiunea de debranşare de la reţeaua de alimentare cu apă şi de canalizare a societăţii Electrocentrale Constanta S.A, programată pentru 13 august.

Reprezentanţii Regiei de Apă au precizat că vor avea loc întâlniri între oficiali din Primărie şi cei ai Electrocentrale Constanţa pentru stabilirea unui grafic de plată a datoriei.

Miercuri, RAJA anunţa că Societatea Electrocentrale Constanţa SA înregistrează către Regia de Apă un debit în valoare totală de 2.887.510,77 de lei, reprezentând contravaloarea facturilor de apă-canal şi penalităţi de întârziere pentru perioada aprilie - iulie 2018. Din acest motiv, regia anunţa că va sista furnizarea serviciilor de alimentare cu apă potabilă către Electrocentrale Constanţa, începând din 13 august.

"Menţionăm faptul că RAJA S.A. a întreprins toate demersurile legale în vederea recuperării acestor debite. Astfel, între reprezentanţii RAJA S.A. şi cei ai Electrocentrale Constanta S.A. au avut loc numeroase întâlniri de soluţionare a aceastei situaţii pe cale amiabilă. Mai mult, în vederea recuperării creanţelor, au fost transmise notificări şi somaţii de plată prin executor judecătoresc. RAJA S.A. este obligată, la rândul său, să achite cu prioritate şi în termen legal facturile emise de către furnizori; costurile pentru transportul şi tratarea apei potabile, dar şi epurarea apelor uzate la cei peste 2 milioane de abonaţi fiind semnificative", se arăta în comunicatul RAJA de miercuri.

Sursa citată preciza că RAJA este obligată să achite la zi impozitele, taxele şi redevenţele către bugetele locale şi de stat, dar şi să ramburseze sumele împrumutate de la BERD pentru cofinanţarea programelor europene.

Dacă măsura ar fi aplicată, Electrocentrale nu ar mai putea furniza apă caldă către Regia Autonomă de Distribuţie a Energiei Termice Constanţa, care, la rândul său, o distribuie către zeci de mii de persoane abonate la sistemul centralizat de încălzire.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.