Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Bucureşti-Ilfov şi SMURD şi-au mutat din 11 iunie dispeceratele în Centrul Municipal Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, care ar fi trebuit deschis încă din 2016, urmând ca în perioada următoare să fie relocate şi dispeceratele Serviciului de Ambulanţă, Poliţiei Române, Jandarmeriei şi Poliţiei Locale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Potrivit municipalităţii, primarul Capitalei Gabriela Firea, ministrul Sănătăţii Sorina Pintea, secretarul de stat în Ministerul Afacerilor Interne şi şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă Raed Arafat, managerul Serviciului de Ambulanţă (SABIf) Alis Grasu, directorul STS Ionel Sorinel Vasilcă, inspectorul general al Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă Dan Paul Iamandi, inspectorul şef ISUBIf Orlando Cătălin Şchiopu şi coordonatorul SMURD, Bogdan Opriţă, au făcut marţi o vizită de lucru la Centrul Municipial Integrat pentru Situaţii de Urgenţă, (CMISU) pentru a verifica modul de funcţionare a Centrului.

"Sublinez faptul că iniţial, acest Centru a fost proiectat pentru a funcţiona numai în situaţii de urgenţă, adică de cel mult câteva ori pe an. Având în vedere că este dotat cu echipamente IT şi de comunicaţii de ultima generaţie, am luat decizia, împreună cu instituţiile şi serviciile implicate în procesul de gestionare a situaţiilor de urgentă din Bucureşti şi Ilfov, că acest obiectiv să devină un centru unic de comandă, care să funcţioneze 24h/24, şi în situaţii de rutină. Pentru această măsură, am răspuns prompt solicitărilor venite din partea agenţiilor şi am făcut toate reconfigurarile necesare, am suplimentat dotările, astfel încât activitatea acestora să se poată desfăşura în cele mai bune condiţii”, spune Gabriela Firea, conform unui comunicat PMB.

Astfel, încă din 11 iunie dispeceratele ISU Bucureşti-Ilfov şi SMURD s-au mutat în Centru, iar în perioada următoare vor fi relocate şi dispeceratele Serviciului de Ambulanţă, Poliţiei Române, Jandarmeriei şi Poliţiei Locale.

Ministrul Sănătăţii Sorina Pintea a dat asigurări că va lua toate măsurile astfel încât SABIf să se poată muta cât mai curând, iar şeful DSU Raed Arafat a spus că prin mutarea dispeceratelor într-un singur loc, activitatea de gestionare a situaţiilor de urgenţă a fost optimizată şi că tot aici va funcţiona şi Centrul de perfecţionare a dispecerilor pentru jumătate din România, potrivit PMB.

În perioada 11-18 iunie s-au preluat 5.220 de apeluri de urgenţă, cu o medie de 746 de apeluri pe zi, mai precizează municipalitatea.

Centrul Municipial Integrat pentru Situaţii de Urgenţă (CMISU) este situat în Şoseaua Cotroceni nr. 34 din Sectorul 6, are o suprafaţă totală de 6.061,75 de metri pătraţi şi este structurat pe trei niveluri.

Centrul are spaţii funcţionale, respectiv sala operaţională, sala Comitetului Municipal pentru Situaţii de Urgenţă, sala secretariatului tehnic, sala grupurilor de specialişti, spaţii pentru birouri personal operativ, logistic şi IT, sala multifuncţională, sala pregătire operativă, sala pentru odihnă personal operativ şi sală de presă. De asemenea, mai are spaţii auxiliare, respectiv scări de acces, grupuri sanitare, oficii şi spaţii pentru servirea mesei, precum şi spaţii tehnice: sala serverelor, sala personalului IT şi de întreţinere, spaţii dedicate utilităţilor, parcări.

Sistemul Informatic Integrat care stă la baza centrului de comandă şi control asigură coordonarea centralizată a instituţiilor implicate, întrucât totul poate fi vizionat în toate staţiile de lucru şi pe un ecran de mari dimensiuni (video-wall) din sala operaţională.

Sistemul informatic comunică şi cu  Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgentă (112), Sistemul de Management Informaţional pentru Situaţii de Urgentă, Sistemul de Monitorizare Trafic (BTMS), “Linia verde” a PMB, DISPEC - Sistemul românesc de teletriaj şi dispecerizare din cadrul SABIF (Serviciul de Ambulanţă Bucureşti Ilfov), Aplicaţia de gestiune a paturilor libere din spitale (ASSMB), Banca de date urbană a PMB, sistemul de fluxuri video al Metrorex, Sisteme AVL de localizare resurse de intervenţie.

De asemenea, comunică prin sisteme de colectare automată a datelor din sistemele operatorilor de sprijin care monitorizează factorii de risc şi transmit alerte, sisteme de alertare şi avertizare de tip broadcast (panouri stradale, panouri Metrorex, sirene, mesaje SMS).

Primarul Capitalei Gabriela Firea declara, în octombrie 2016, că Centrul Municipal Integrat pentru Serviciile de Urgenţă va fi gata până la sfârşitul anului, iar scopul centrului va fi ca oamenii care au responsabilităţi în domeniul serviciilor de urgenţă să comunice pentru a fi diminuat timpul de reacţie. Aceasta a mai spus atunci că la noua instituţie s-a lucrat trei ani şi că au fost investiţii de aproape 40 de milioane de euro din bugetul Primăriei Capitalei, atât pentru construcţie, cât şi pentru materialele din dotare, iar din acelaşi buget vor fi plătite şi utilităţile.

În luna decembrie a aceluiaşi an, Firea spunea că se aşteaptă instalarea noului Guvern pentru mutarea dispeceratelor, întrucât sunt necesare nişte ordine de ministru pentru mutarea personalului, iar de atunci Centrul nu a fost folosit.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.