Acţiunile Facebook au crescut cu 7% miercuri, după închiderea bursei din New York, în urma raportării unei creşteri surprinzătoare de 63% a profitului, şi a unui număr mai mare de utilizatori, fără să existe vreun semn că afacerile companiei ar fi fost afectate de scandalul legat de gestionarea nepotrivită a datelor personale, transmite Reuters.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

După ce datele au depăşit cu uşurinţă estimările analiştilor de pe Wall Street, acţiunile Facebook au urcat cu 7,1%, la 171 dolari pe unitate, recuperând din declinul declanşat de dezvăluirea făcută în martie, potrivit căreia firma de consultanţă politică Cambridge Analytica a colectat datele personale a milioane de utilizatori.

”Toată lumea vorbeşte despre cât de prost stau lucrurile la Facebook, dar acest raport financiar mi se pare foarte bun şi reiterează că Facebook stă foarte bine şi va depăşi această problemă”, a spus Daniel Morgan, manager de portofoliu la Synovus Trust Company.

Profitul net atribuibil acţionarilor Facebook a crescut în primul trimestru la 4,99 miliarde de dolari, sau la 1,69 dolari pe acţiune, de la 3,06 miliarde de dolari, sau 1,04 dolari pe acţiune în urmă cu un an. Analiştii anticipau un profit net pe acţiune de 1,35 dolari.

Veniturile totale au urcat cu 49%, a 11,97 miliarde de dolari, fiind peste aşteptările analiştilor, de 11,41 miliarde de dolari.

Numărul utilizatorilor activi într-o lună a crescut în primele trei luni ale anului cu 13%, la 2,2 miliarde, comparativ cu intervalul similar al anului trecut, confirmând aşteptările analiştilor.

Compania a inversat declinul trimestrial al numărului de utilizatori activi zilnic din SUA şi Canada, anunţând 185 de milioane de utilizatori, în creştere de la 184 de milioane în trimestrul patru.

Facebook a mai anunţat că a încheiat primul trimestru cu 27.742 de angajaţi, cu 48% mai mulţi faţă de anul anterior.

Compania nu a publicat unele informaţii aşteptate de analişti, cum ar fi veniturile generate de aplicaţia pentru fotografii Instagram sau detalii referitoare la timpul petrecut de utilizatori pe Facebook. Compania mai deţine aplicaţiile pentru smartphone-uri Messenger şi WhatsApp.

Reglementările mai stricte ale autorităţilor de reglementare ar putea face ca publicitatea oferită de Facebook utilizatorilor să fie mai puţin profitabilă, prin reducerea tipului de date folosite pentru personalizarea reclamelor, cu toate că dimensiunea Facebook îi permite să suporte schimbările.

Facebook şi Google domină piaţa publicităţii pe internet. Potrivit firmei de cercetare eMarketer, Facebook ar urma să atragă 18% din veniturile globale din publicitate online, iar Google 31%.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.