Valoarea totală anuală a pieţei de mâncare gătită în cinci dintre cele mai mari oraşe din România este de 7,24 miliarde de lei, iar din aceasta, peste 67% este reprezentată de Bucureşti cu 4,89 miliarde de lei, arată datele Hospitality Culture Institute.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Din totalul acestei pieţe, aproximativ 46% este reprezentată de segmentul restaurantelor standard, cu mese (sitting).

”45% dintre români nu optează pentru oferte atunci când mănâncă la restaurant. Însă peste 20% dintre aceştia preferă meniurile de tip combo (mâncare+băutură/desert)”, spun autorii studiului.

Printre rezultatele aflate se numără date importante despre valoarea totală a pieţei de mâncare gătită, preferinţele culinare ale românilor precum şi obiceiurile acestora.

Dacă specificul românesc predomină ca opţiune pentru majoritatea consumatorilor, în alegerea localului, amplasarea acestuia contează mai mult decat specificul. Jumătate dintre cei intervievaţi au declarat că ei consumă între 30 şi 50 de lei la o ieşire la restaurant şi că, în general, valoarea produselor este considerată ca fiind una acceptabilă.

Localurile preferate sunt, cum era de aşteptat, cele în care primează calitatea şi varietatea produselor. Peste 52% dintre clienţi mănâncă în oraş sau comandă mâncare acasă determinaţi de foame şi lipsa timpului necesar gătirii.

Din totalul populaţiei peste 18 ani, 87% dintre bucureşteni (81% din provincie) au luat masa în oraş sau au comandat mâncare acasă cel puţin o dată în ultimele şase luni.

Aceste statistici reprezintă o parte din rezultatul primului research românesc de food service realizat în luna ianuarie a acestui an de către Hospitality Culture Institute. Studiul a cuprins o analiză a pieţei de sitting şi una a pieţei de delivery.

Studiul sitting a fost realizat în decurs de o lună după un mecanism CATI (Computer Assisted Telephone Interviewing), în timp ce cel delivery a fost realizat prin tehnici de customer experience şi journey methodology.

A fost targetat un public urban de aproximativ 800 de persoane cu vârsta de peste 18 ani din 5 oraşe româneşti de referinţă (Bucureşti, Timişoara, Cluj, Braşov, Iaşi) care au luat masa în oraş în ultima jumătate de an.

”Este primul research independent de food service naţional. Brandurile mari au fost foarte receptive la iniţiativa noastră, ediţiile viitoare le vor strânge probabil şi pe cele mai mici”, spune Florin Maxim, fondator Hospitality Culture Institute.

Studiul Hospitality Culture Institute este un proiect implementat în sistem crowd-funding la care au participat mai multe branduri importante din industria Horeca precum grupurile Fratelli, City Grill, KFC, Coca-Cola, hipMenu, KZ Creative, Acvamarin Seafood, Trenta Pizza, Jerry’s Pizza.

 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.