Noul şi unicul portavion britanic Queen Elizabeth ia apă la bord, a anunţat marţi Ministerul Apărării, încercând să minimalizeze această problemă stânjenitoare la două săptămâni de la introducerea în serviciu a acestei bijuterii a Royal Navy, relatează AFP.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

”O problemă de etanşeitate a fost identificată în cursul testărilor pe mare a HMS Queen Elizabeth”, a anunţat ministerul într-un comunicat.

”Această problemă urmează să fie reparată în timp ce se află la Portsmouth”, a dat el asigurări. ”Acest lucru nu îl împiedică să navigheze din nou, iar programul său de teste pe mare nu va fi afectat”.

O deschizătură prin care intră apă ”nu este un hău”, a comentat pe Sky News fostul amiral Chris Parry. ”Ca să fim cinstiţi, toate navele iau apă. De aceea există pompe” şi ”teste pe mare”.

Deschizătura - prin care în bastiment ar pătrunde aproximativ 100 de litri de apă pe oră potrivit The Sun - reprezintă un motiv de jenă pentru Marina Regală (Royal Navy), în contextul în care scumpul portavion - în valoare de 3,1 miliarde de lire sterline (3,5 miliarde euro) - tocmai a intrat în funcţiune.

Discursul susţinut de către regina Elizabeth a II-a la lansarea lui oficială provoacă zâmbete. Nava, declara ea pe 7 decembrie, la Portsmouth, pe coasta de sud, încarnează ”ceea ce are mai bun tehnologia şi inovaţia britanice”.

”Royal Navy încearcă să minimalizeze problema, după ce a încercat mai întâi să o ascundă”, analiza corespondentul BBC în domeniul Apărării Jonathan Beale. ”Este clar jenant”, cu atât mai mult cu cât ei ”sunt la curent cu problema de o vreme”.

În contextul în care polemica lua amploare marţi, ministrul Apărării Gavin Williamson a dat asigurări că reparaţiile vor fi suportate de către constructorii navei.

”Asta nu-i va costa un cent pe contribuabilii britanici”, a declarat el pentru agenţia Press Association (PA), insistând de asemenea asupra faptului că testele pe mare au ca scop să identifice şi să rezolve acest tip de probleme.

HMS Queen Elizabeth, un bastiment de 65.000 de tone, urmează să se afle în serviciu o jumătate de secol.

Dezvoltarea portavionului a întâmpinat dubii puternice în Regatul Unit cu privire la pertinenţa construirii unei nave cu acest volum, având în vedere angajamentele militare britanice în lume.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.