Anca Covaciu, senior consultant la MMM Consulting Intl, a prezentat în cadrul conferinţei "Provocările HR-ului în era gig economy", organizată de News.ro, un nou tip de atitudine în domeniul resurselor umane faţă de client prin care se ajunge la "dedicare", creând o cultură centrată pe talent.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Relaţia colegilor din vânzări cu clienţii" a fost primul lucru observat de Anca Covaciu atunci când a început să lucreze în domeniul resurselor umane. "Am imitat această atitudine, considerându-i pe colegii mei, clienţii mei interni, şi atunci ce vedeam că fac cu clienţii lor am încercat să fac eu în organizaţie", a adăugat ea. 

"Am primit şi un premiu pentru compania cu cele mai bune condiţii de lucru pentru angajaţi, cele mai stimulative. Peste ani, am revenit într-o companie americană, unde am regăsit acel model de customer intimecy către client, de data aceasta eram conştientă ce se întâmplă, ce fac colegii mei, am repetat atitudinea faţă de colegii mei, ascultându-i, lucru care ulterior s-a concretizat într-un nou premiu internaţional pentru design organizaţional pentru creştere. În aceste două companii atitudinea mea a schimbat rezultatul muncii", a povestit Anca Covaciu, explicând de ce a ales să numească această atitudine faţă de client KAM type HR, adică "un HR unde relaţia cu clientul este deosebit de apropiată, intimă, într-un sens pozitiv". 

"KAM type HR este o transformare a comportamentului şi a mentalităţii departamentului de resurse umane către clienţii noştri interni, care sunt strategici pentru afacere, şi în felul acesta urmărim să obţinem rezultate măsurabile pentru business", a explicat managerul, subliniind că prin această atitudine în HR "obţinem dedicare". 

A lucrat în companii mici şi mai mari, dezvăluind cum se poate face segmentarea folosind abordarea de tip "key account management" în HR, o abordare de tip "all employers approach". "Toţi angajaţii erau importanţi pentru mine, de la recepţie până la directorul general (...) Cealaltă abordare de segmentare, în organizaţii mai mari, se adresează în special talentelor, creând o cultură centrată pe talent, în care talentele sunt business critical. Talentele în această abordare sunt răsplătite, sunt prezentate ca modele pentru ceilalţi (...) Riscul în această abordare este faptul că tratamentul diferenţiat între talent şi angajat poate crea o competiţie negativă şi să scadă indicatorii de sănătate organizaţională", a explicat ea.

Managerul este de părere că în discuţia cu angajatul compania trebuie să-şi urmărească scopul, "să nu exagerăm în sens negativ". 

Anca Covaciu a enumerat şi care sunt competenţele unui om de HR pentru a putea să abordeze acest nou model de lucru: abilitatea de a gestiona clientul, cunoştinţe despre "account business", nivelul de responsabilitate. Iar pentru introducerea acestei abordări, a menţionat câţiva factori de succes: "este nevoie de o susţinere de la vârf, trebuie identificaţi cei care au talente, să fie numiţi oameni care au atitudine, să măsurăm activitatea şi să învăţăm de la alte companii şi să inovăm". 

Conferinţa „PROVOCĂRILE HR-ULUI ÎN ERA “GIG ECONOMY”. Strategii şi soluţii pentru managerii de HR” organizată de News.ro reuneşte specialişti în resurse umane, care discută despre principalele trenduri în HR în 2017, provocările pe care le aduce era “GIG ECONOMY” managerilor din domeniu şi cum transformă tehnologia piaţa muncii şi procesele tradiţionale de HR.

Conferinţa PROVOCĂRILE HR-ULUI ÎN ERA “GIG ECONOMY vine cu un concept complex, evenimentul îmbinând paneluri, sesiuni de keynote şi un workshop susţinut de Michael Armstrong, unul dintre cei mai influenţi specialişti în HR din Marea Britanie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.