Compania Dove a fost apărată de un model de culoare, Lola Ogunyemi, după ce a iscat un scandal din cauza unei reclame considerate rasiste. Tânăra nigeriană, care apare la începutul reclamei, a spus că aceasta a fost interpretată greşit, pe fondul lipsei de încredere a clienţilor, cauzată de acuzaţii similare aduse anterior brandului, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 

”Pot să înţeleg felul în care imaginile care circulă pe internet au putut fi interpretate greşit, luând în considerare criticile pe care le-a întâmpinat Dove în trecut, pentru aceeaşi problemă. Există o lipsă de încredere şi simt că publicul a avut dreptate să fie deranjat iniţial. Însă, pot să văd, de asemenea, că foarte multe lucruri nu au fost luate în considerare – consumatorilor nu le-a fost oferit contextul pe baza căruia să îşi exprime opiniile”, a spus Lola Ogunyemi.

”Deşi sunt de acord cu decizia Dove de a le cere scuze consumatorilor pentru orice neplăcere creată, cred că ar fi trebuit să îşi apere viziunea creativă şi alegerea de a mă include pe mine, o femeie de culoare, între modelele pentru această campanie. Nu sunt doar o victimă tăcută a unei campanii de frumuseţe eşuate. Sunt puternică, sunt frumoasă şi nu voi fi trecută cu vederea”, a adăugat ea.

Lola Ogunyemi a mai spus că dacă ar fi suspectat că va fi prezentată drept ”inferioară” într-o şedinţă foto de tipul ”înainte şi după”, ar fi refuzat să participe.

”Totuşi, experienţa pe care am avut-o cu echipa Dove a fost una pozitivă. M-am simţit incredibil pe platou. Toate femeile care au participat au înţeles ideea – să ne folosim diferenţele pentru a evidenţia faptul că toate tipurile de piele merită să fie tratate cu delicateţe”, a explicat ea. 

”Am fost toate nerăbdătoare să purtăm tricouri nud şi să ne «transformăm» una în cealaltă. Nu eram sigure cum va arăta reclama în final, nici care dintre noi va apărea după editare, dar toată lumea era binedispusă în timpul filmărilor, inclusiv eu”, a mai povestit modelul. 

Ea a precizat că a fost încântată de rezultatul final, după ce reclama a fost lansată în Statele Unite ale Americii. Ea a precizat, însă, că varianta pentru televiziune a reclamei transmite mai clar mesajul acesteia. 

Recent, compania Dove şi-a cerut scuze public şi a retras această reclamă pe care o lansase pe pagina sa de Facebook. Reclama prezintă la început o femeie de culoare transformându-se într-o femei albă, după ce ar fi folosit gelul de duş Dove. Brandul a fost acuzat de rasism din cauza acestei campanii publicitare online.

”O imagine pe care am publicat-o recent pe Facebook a eşuat în a reprezenta cum se cuvine femeile de culoare. Regretăm profund orice neplăcere cauzată”, a transmis Dove.

”Ca parte a unei campanii Dove, un videoclip de trei secunde a fost publicat pe pagina noastră de Facebook din SUA. Acesta nu a reprezentat diversitatea frumuseţii adevărate, pe care Dove o respectă. Am retras acest videoclip şi nu am mai publicat conţinut care să aibă legătură cu acesta”, a detaliat Dove, într-un alt comunicat.

După această reclamă, mulţi utilizatori ai platformelor de socializare au propus boicotarea produselor Dove.

Alţi utilizatori au amintit că Dove a mai fost acuzată de rasism în 2011, când a lansat o reclamă de tipul ”înainte şi după”, care prezenta o femeie de culoare transformându-se într-o femeie albă după folosirea gelului de duş. Reclama sugera transformarea şi prin intermediul unei femei mulatre, care se afla între celelalte două.

Dove a explicat atunci că în acea reclamă intenţia era ca toate cele trei femei să demonstreze beneficiul pe care l-au avut după utilizarea produsului. ”Nu desfăşurăm nicio activitate şi nu lansăm niciun material prin care intenţionăm să insultăm o parte din public”, au transmis atunci reprezentanţii companiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.