CFR SA, compania de stat care administrează infrastructura feroviară a României, a anunţat vineri că a primit cinci oferte pentru reabilitarea a două tronsoane din calea ferată Braşov-Sighişoara, proiect în valoare de 3,19 miliarde lei (700 milioane euro) fără TVA, din care un procent de 85% este acoperit din fonduri europene.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectul prevede reabilitarea tronsoanelor Braşov - Apaţa şi Caţa - Sighişoara, cu o lungime totală de 86 km. În urma modernizării, trenurile vor putea circula cu viteze de până la 160 km/h.

Cele cinci oferte au fost depuse de companiile IC Ictas Insaat Sanayi ve Ticaret AS (Turcia), Impreza Pizzaroti& C SpA (Italia), Alstom Transport SA (Franţa), Societa Italiana per Condotte d’Acqua SpA (Italia şi Strabag (Austria).

Durata de execuţie este de 48 de luni, la care se adaugă 60 de luni perioada de notificare a defecţiunilor.

Potrivit CFR SA, compania care va câştiga contractul va realiza lucrări de terasamente de căi ferate consolidări, poduri şi viaducte, podeţe, tuneluri, pasaje superioare, drumuri, linie de contact, trafic feroviar, sistem de informare a călătorilor, energoalimentare, telecomunicaţii, comunicaţii pentru semnalizare, fibră optică, supraveghere video, arhitectură, instalatii electrice, instalatii sanitare, instalaţii termoventilaţie, apărări de maluri, semnalizare şi protecţia mediului.

Pe tronsoanele scoase la licitaţie se află 11 puncte de secţionare, toate centralizate electrodinamic (CED) - 4 staţii de cale ferată, 15 halte, 2 noduri de cale ferată principale şi un tunel dublu de 660 m lungime.

Tronsoanele fac parte din magistrala feroviară Braşov - Simeria, componentă a coridorului european Rin - Dunăre.
 

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.