Paşapoartele simple temporare vor fi eliberate, începând de joi, şi la ghişeele din sediul Direcţiei Generale de Paşapoarte din Piaţa Amzei, unde până acum erau eliberate doar paşapoartele electronice, în condiţiile în care încă de la începutul verii sute de oameni stau ore în şir la coadă pentru depunerea actelor la sediul din Pipera. De asemenea, autorităţile au anunţat că tot începând de joi la sediul din Pipera va exista un autocar care să îi transporte pe oameni la punctul de lucru din Piaţa Amzei.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Ministerul Afacerilor Interne a anunţat că a fost solicitată de la Imprimeria Naţională o imprimantă specială pentru sediul din Piaţa Amzei la care să se poată tipări paşapoartele simple temporare, astfel că de joi dimineaţă cererile pentru paşapoartele temporare vor putea fi depuse la toate ghişeele din sediile din Pipera şi din Piaţa Amzei.

Paşapoartele simple temporare se puteau elibera până în prezent doar la trei ghişee din sediul din Pipera.

Potrivit sursei citate, miercuri după-amiază, la sediul din Pipera erau în aşteptare 448 de cereri, în timp ce la sediul din Piaţa Amzei erau doar zece persoane, astfel că miercuri au fost puse la dispoziţie mai multe mijloace de transport care să îi ducă pe oameni la sediul din Piaţa Amzei.

De asemenea, începând de joi dimineaţă, la sediul din Pipera va exista un autocar care să îi transporte pe oameni la punctul de lucru al Direcţiei de Paşapoarte din Amzei.

Purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, Monica Dajbog, a declarat, miercuri, că la sediul din Pipera, unde se eliberează paşapoarte pentru cetăţenii din Bucureşti şi din Ilfov, se creează aglomeraţie şi din cauză că mulţi cetăţeni, inclusiv din alte judeţe, nu merg şi la celelalte puncte de lucru din Bucureşti, respectiv Piaţa Amzei nr. 13, Sector 1; str. Ion Ţuculescu nr. 42, Sector 3; str. Străduinţei nr. 1, Sector 4 şi str. Virtuţii nr. 1-3, Sector 6.

”Într-o zi normală de lucru, în sediul din Pipera se prelucrează aproximativ 600 de cereri, în timp ce într-un sediu de sector se prelucrează puţin peste 100 de cereri”, a subliniat Monica Dajbog la finalul întâlnirii ministrului Afacerilor Interne, Carmen Dan, cu şeful Direcţiei Generale de Paşapoarte şi cu prefectul Capitalei.

De asemenea, ea a anunţat că noul sediu al Direcţiei de Paşapoarte va funcţiona, începând de luni, în centrul comercial Plaza România şi va prelua activitatea a trei puncte de lucru din Bucureşti, urmând să rămână deschise ghişeele din Pipera şi din Piaţa Amzei.

Măsurile au fost anunţate după ce ministrul Afacerilor Interne, Carmen Dan, s-a întâlnit miercuri cu conducerea Direcţiei Generale de Paşapoarte, cerând ca în termen de două zile să fie actualizată analiza privind măsurile concrete de extindere a infrastructurii şi necesităţile de suplimentare cu personal, care să deservească la capacitate maximă toate sediile din judeţele care se confruntă cu un număr mare de cereri. De asemenea, Carmen Dan a cerut Direcţiei de Paşapoarte să prezinte în cursul zilei de miercuri o soluţie pentru reducerea aglomeraţiei de la sediul de eliberare a paşapoartelor din Pipera, în condiţiile în care încă de la începutul verii sute de oameni stau ore în şir la coadă pentru depunerea actelor.

Încă din luna iunie, la serviciile pentru eliberarea paşapoartelor din întreaga ţară sunt cozi de zeci, chiar sute de persoane, multe dintre acestea reclamând organizarea defectuoasă şi birocraţia care ar fi principalele cauze ale acestei situaţii.

Carmen Dan a anunţat, luni, că a iniţiat un proiect de modificare a legii pentru prelungirea valabilităţii paşaportului de la 5 la 10 ani pentru persoanele cu vârste de peste 25 de ani.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.