Autoritatea de Audit din cadrul Curţii de Conturi a României a emis raportul final, în urma căruia au fost acreditate autorităţile responsabile cu gestionarea Programului Interreg V-A România-Ungaria, informează Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene (MDRAPFE).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene este desemnat ca Autoritate de Management, îndeplinind inclusiv funcţia de Certificare, iar Biroul Prim-Ministrului din Ungaria este desemnat ca Autoritate Naţională.

Programul Interreg V-A România-Ungaria a finalizat procesul de desemnare cu opinie necalificată (fără rezerve) din partea Autorităţii de Audit, ceea ce înseamnă că autorităţile desemnate îndeplinesc toate criteriile de desemnare, precizează MDRAPFE.

”Finalizarea acestei etape este de importanţă majoră pentru Program. Din acest moment pot începe plăţile intermediare, urmând ca, în continuare, toate resursele şi eforturile să fie dedicate implementării Programului şi proiectelor finanţate prin intermediul acestuia”, se arată în comunicatul ministerului.

Programul Interreg V-A România-Ungaria este destinat finanţării unor proiecte comune româno-ungare, care abordează nevoi identificate pe ambele laturi ale graniţei şi care necesită o abordare comună şi soluţii inovatoare, în scopul de a contribui la dezvoltarea sustenabilă a zonei eligibile.

Acesta este o continuare a programelor de cooperare transfrontalieră implementate în regiune şi dispune de un buget total de aproximativ 232 milioane euro, din care 189 milioane de euro reprezintă finanţarea nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională.

Zona eligibilă a programului cuprinde judeţele Satu Mare, Bihor, Arad şi Timiş pe partea română a graniţei, respectiv Szabolcs-Szatmár-Bereg, Hajdú-Bihar, Békés şi Csongrád pe partea ungară a acesteia.

Desemnarea Autorităţilor de Management şi Control pentru Programele Operaţionale este o condiţie esenţială pentru efectuarea rambursărilor de la Comisia Europeană şi presupune evaluarea în vederea emiterii opiniei fără rezerve de către Autoritatea de Audit cu privire la conformitatea sistemului cu cerinţele de acreditare.

MDRAPFE reaminteşte că, în ianuarie 2017, România avea desemnate doar trei autorităţi implicate în sistemul de management şi control pentru trei programe finanţate în perioada de programare 2014-2020, respectiv: Programul IPA de cooperare transfrontalieră România – Republica Serbia 2014 – 2020; Programul de cooperare transfrontalieră INTERREG V-A România – Bulgaria; Programul operaţional Ajutorarea Persoanelor Dezavantajate.

În data de 13 iulie au fost acreditate alte trei Autorităţi de Management care gestionează: POCA, POIIMM şi POAT.

Până la sfârşitul acestei luni se estimează că vor fi acreditate şi ultimele patru autorităţi de management, respectiv pentru Programul Operaţional Infrastructura Mare, Programul Operaţional Regional, Programul Operaţional Capital Uman şi Programul Operaţional Competitivitate.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.