Autospeciale pentru tratamente hiperbarice şi oxigenoterapie în caz de înec sau intoxicaţie cu monoxid de carbon, tabără mobilă pentru 202 persoane sinistrate sau evacuate, autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime, dar şi o morgă mobilă sunt câteva dintre viitoarele dotări ale Inspectoratului General pentru Situaţii de Urgenţă (IGSU) pentru îmbunătăţirea intervenţiilor în caz de inundaţii, alunecări de teren, cutremure, accidente în industrie, a spus, joi, Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul Afacerilor Interne, şeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă (DSU).

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"În 2015, din fondurile necheltuite de alte instituţii am cheltuit 31 de milioane de euro, destinate, în principal, pentru partea de inundaţii şi de comunicaţii şi mobilitatea IGSU. Din fonduri din exerciţiul 2014-2020 a fost un proiect de 25 de milioane de euro, care s-a finalizat ca achiziţii, mai ales pe partea de mobilitate pentru pompieri, şi un proiect la care am început achiziţiile şi durează până la jumătatea anului viitor. Este un proiect care a fost destinat în mod deosebit pentru partea de căutare-salvare. Deja avem primele containere pentru căutare-salvare în caz de cutremur, ultramoderne, care pot auzi zgomote până la o adâncime de 25 de metri, şi pentru alte situaţii. Primele zece au sosit anul trecut, anul acesta va fi unul în fiecare judeţ, la unitatea specială de salvatori şi la Bucureşti, bineînţeles", a spus şeful DSU.

La rândul său, colonelul Daniel - Marian Dragne, inspector general al IGSU, a explicat că este vorba despre Proiectul "Multi risc - modul I”, în valoare de 35 milioane de euro, care se derulează în perioada decembrie 2016 - august 2018.

Principalele beneficii ale proiectului "Multi risc - modul I” constau în îmbunătăţirea răspunsului serviciilor profesioniste pentru o gamă largă de situaţii de urgenţă, dezvoltarea abilităţilor de bază pentru organizarea şi managementul taberelor de sinistraţi, precum şi îmbunătăţirea capabilităţilor de intervenţie pentru misiuni de căutare-salvare, au explicat reprezentanţii IGSU.

Proiectul este finanţat din Fondul de Coeziune prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

În cadrul proiectului vor fi achiziţionate: 42 de autocamioane cu sistem hidraulic de încărcare descărcare cu cârlig, 28 de containere suport logistic al intervenţiei tip I - căutare salvare, 15 containere suport logistic al intervenţiei tip II - multirisc, două autospeciale pentru tratamente hiperbarice şi oxigeno-terapie, 16 autospeciale de intervenţie şi salvare de la înălţime (42+/-3m), şase automacarale cu braţ ridicător şi platformă pentru transport accesorii şi material, o  tabără mobilă pentru persoane sinistrate/evacuate în sistem containerizat pentru 202 persoane, o autospecială pentru păstrarea temporară şi transport, în regim frigorific (morga mobilă) pentru 40 de victime, patru containere suport logistic al intervenţiei tip IV - iluminat (450 kVA şi accesorii) şi şapte linii tehnice de întreţinere echipamente individuale de protecţie, potrivit IGSU.

Până la această dată au fost recepţionate cinci containere de suport logistic de tip I, cinci containere de suport logistic de tip II şi cinci  linii tehnice de întreţinere a echipamentelor individuale de protecţie.

Containerele au fost distribuite în 11 Inspectorate Judeţene pentru Situaţii de Urgenţă în funcţie riscurile existente în zonele respective.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.