Peste 60% dintre managerii financiari din România susţin că schimbările frecvente de legislaţie reprezintă o provocare în mediul de afaceri autohton, potrivit unui studiu realizat de GfK la solicitarea companiei TMF Group, care mai arată că peste 80% dintre managerii de resurse umane au probleme în găsirea forţei de muncă potrivite.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Studiul a analizat opiniile a 30 de manageri financiari şi a 31 de manageri de resurse umane, din diferite sectoare de activitate în industrii, servicii şi comerţ, de pe piaţa locală. Studiul este desfăşurat în România pentru al treilea an consecutiv.

Studiul mai arată că 33% dintre managerii financiari din România se confruntă cu dificultatea de a rămâne în conformitate cu standardele de raportare impuse de către autorităţile române sau de către propria organizaţie. Potrivit GfK, este vorba despre o creştere de 7% faţă de 2015 - când 26% dintre managerii financiari indicau aceeaşi provocare în activitatea lor.  Mai mult, 30% au sesizat lipsa unei interfeţe în comunicarea cu diferite autorităţi locale. 

Cercetarea mai arată că 32% dintre managerii de resurse umane admit că au nevoie de asistenţă în procesul de recrutare, iar 32% resimt dificultăţi din cauza schimbărilor dese în legislaţia muncii.

“Nevoia de automatizare şi standardizare a diverselor procese de business a crescut considerabil în rândul companiilor multinaţionale care şi-au extins afacerile în România, determinându-le să apeleze la furnizorii de servicii, cum este TMF Group. Aceste decizii susţin obiectivele companiilor de a-şi mări productivitatea şi de a contracara dificultatea găsirii forţei de muncă potrivite” a declarant directorul general al TMF Romania, Camelia Niţă.

Potrivit studiului, atât managerii financiari, cât şi cei de resurse umane au recunoscut că apelează la externalizarea serviciilor din departamentele lor pentru a obţine: adaptabilitate sporită la schimbările legislative (60% - dublu faţă de rezultatele din 2015), conformitate fiscală (peste 60%) şi reducerea riscurilor de penalităţi pentru neconformitate cu reglementările de TVA şi contribuţii sociale (59%).

Mai mult, 63% dintre respondenţii studiului au externalizat cel puţin o funcţionalitate, iar 75% dintre companii au declarat că şi-au crescut veniturile în 2016.

De asemenea, 31% au plasat contabilitatea şi raportarea financiară în topul serviciilor pe care le externalizează, cu 11 procente mai mult, în comparaţie cu 2015.

Serviciile juridic-administrative sunt pe locul doi în rândul preferinţelor de externalizare (28%), urmate de HR şi salarizare (25%), cu 15 procente mai puţin decât în 2015.

Rezultatele studiului mai arată că 44% dintre managerii de resurse umane şi financiari intervievaţi iau în considerare externalizarea mai multor servicii adiţionale - 18% ar solicita către management susţinere externă pentru funcţiile juridic-administrative, iar 12% ar opta pentru conformitate fiscală.

În ceea ce priveşte beneficiile percepute în urma externalizării, atât profesioniştii de HR, cât şi cei financiari, apreciază că au câştigat mai mult timp pentru a se dedica activităţilor de bază din departamentele lor (71%), iar 69% au recunoscut confortul dobândit odată cu reducerea responsabilităţii administrative.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.