Compania YouTube a făcut accesibile mai multe videoclipuri cu conţinut gay pe care le-a inclus în mod eronat în categoria materialelor restricţionate, în urma unor presiuni exercitate de membri ai comunităţii LGBTQ (lesbiene, gay, bisexuali şi transgender), între care s-a numărat şi duoul canadian Tegan şi Sara, informează The Guardian.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Platforma YouTube a fost criticată că a restricţionat anumite videoclipuri, chiar dacă acestea nu conţineau teme LGBTQ (lesbian, gay, bisexuale, transgender şi queer) explicite.

Artistele Tegan şi Sara, care s-au declarat membre ale comunităţii LGBTQ, s-au numărat printre persoanele care au criticat YouTube pentru includerea absurdă a videoclipurilor în categoria ”restricţionate”.

”Dacă accesezi YouTube pe modul restricţionat o parte din videoclipurile noastre muzicale dispar. Membrii comunităţii LGBTQ nu ar trebui să fie restricţionaţi. Trist!”, au scris Tegan şi Sara pe Twitter.

Câteva dintre videoclipurile surorilor canadiene au fost clasificate drept restricţionate, chiar dacă nu prezintă conţinut sexual, în timp ce alte materiale, care au conţinut sexual, pot fi accesate.

”Din păcate, videoclipul nostru «U-Turn» a fost inclus, de asemenea, la categoria materialelor restricţionate, deşi nu conţine nimic gay, în afară de noi. Totuşi, super videoclipul nostru gay pentru piesa «Be With You» a trecut de cenzorii YouTube”, au mai spus Tegan şi Sara.

YouTube a publicat un mesaj pe Twitter, luni, în care a recunoscut că a făcut o greşeală.

”Unele videoclipuri au fost incluse incorect în categoria «restricţionat», ceea ce nu este corect. Ne ocupăm de această problemă!”, a transmis YouTube.

Deşi o parte din videoclipuri au fost ”declasificate”, altele au rămas restricţionate.

Modul ”restricţionat” permite părinţilor, şcolilor şi librăriilor să filtreze conţinut considerat nepotrivit pentru utilizatorii cu vârste de până la 18 ani. Prin activarea acestui mod, unele videoclipuri nu mai pot fi accesate.

Potrivit YouTube, modul ”restricţionat” este o funcţie opţională utilizată de o mică parte din utilizatori.

”Unele videoclipuri care tratează subiecte precum sănătatea, politica şi sexualitatea pot să nu apară pentru utilizatori şi instituţii care aleg să folosească această funcţie”, a transmis YouTube, într-un comunicat.

”Recunoaştem că unele videoclipuri sunt etichetate incorect de sistemul nostru automat şi înţelegem că este foarte important să soluţionăm problema. Lucrăm pentru a face îmbunătăţiri”, a adăugat compania, într-un alt comunicat.

Creatorii de conţinut pe YouTube pot impune restricţii de vârstă pentru materialele lor. Aceasta este însă singura modalitate prin care conţinutul este filtrat.

Reprezentanţii YouTube au declarat că utilizatorii pot eticheta videoclipuri pentru posibile restricţionări sau eliminarea materialelor.

Însă, chiar dacă un videoclip este etichetat, el nu este eliminat automat. Odată ce este raportat un videoclip, YouTube îl analizează.

”Dacă echipa YouTube nu găseşte încălcări ale regulilor, videoclipul rămâne accesibil pe site”, arată compania.

Tipurile de conţinut filtrat în modul restricţionat pot varia în funcţie de regiune, conform standardelor comunităţii din fiecare ţară. În general, acestea includ ”limbaj sexual explicit sau excesiv de obscen” şi conţinut violent ori deranjant, potrivit regulilor YouTube.

Potrivit regulamentului, videoclipurile care conţin nuditate sau comportamente sexuale exagerate pot fi restricţionate pe criterii de vârstă atunci când contextul este relevant din punct de vedere educaţional, documentar, ştiinţific sau artistic. Videoclipurile care prezintă persoane îmbrăcate vulgar pot fi, de asemenea, restricţionate pe criterii de vârstă, chiar dacă nu prezintă conţinut explicit.

Videoclipurile care prezintă adulţi în activităţi prin care participanţii îşi riscă viaţa sau riscă să se rănească se încadrează, de asemenea, la restricţionarea pe criterii de vârstă. 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.