Un incubator intern al celor de la Google, numit Area 120, lansează o aplicaţie care permite utilizatorilor să urmărească conţinutul video în acelaşi timp cu prietenii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Concurenţa din ce în ce mai puternică din partea Facebook pe zona de video i-a făcut pe cei de la Google să realizeze că, pe lângă cantitatea şi calitatea conţinutului, produsele moderne din această categorie trebuie să includă şi funcţii sociale.

Dincolo de utilitatea oferită utilizatorilor, pentru publisheri acest gen de funcţii au şi rolul de a creşte nivelul de viralitate şi engagement-ul celor implicaţi - două atribute pe care orice site de conţinut video şi le doreşte.

Cum YouTube este lipsit de instrumentele sociale moderne, pe care produse precum Facebook sau Snapchat le oferă utilizatorilor săi, Google se află în căutarea unei modalităţi de a introduce, la rândul său, funcţii care să atragă publicul tânăr. Acesta pare a fi rolul celei mai recente aplicaţii lansate de YouTube, Uptime: experimentarea unor funcţii sociale moderne, dedicate în primul rând tinerilor. Funcţia principală a aplicaţiei este aceea de a permite utilizatorilor săi urmărească conţinutul video în acelaşi timp cu prietenii.

Utilizatorii care urmăresc simultan un clip video în Uptime pot comenta şi îşi pot exprima aprecierea prin emoji-uri şi printr-un sistem de reacţii asemănător cu ceea ce oferă Facebook. Aplicaţia va afişa în timp real pozele de profil ale celor care urmăresc un anumit video, precum şi emoji-urile folosite de spectatori.

Interfaţa aplicaţiei foloseşte culori foarte vii - indicator clar al faptului că este gândită pentru tineri. Există o funcţie de căutare, însă Uptime suferă la capitolul organizare, neavând o sortare pe categorii de conţinut.

Uptime este disponibilă în acest moment doar pe iOS şi doar pe bază de invitaţie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.