Cota de piaţă a sistemului de operare pentru dispozitive mobile dezvoltat de Google a crescut şi în Q3 2016, depăşind 87 de procente.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform Strategy Analytics, în ultimul trimestru au fost vândute 328,6 milioane de dispozitive cu Android, cu 10,3% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, când se înregistrau vânzări de 298 de milioane de unităţi.

Ca urmare, cota de piaţă a sistemului celor de de la Google a ajuns la 87,5%, după ce în Q3 2015 aceasta era de 84,1%.

În acelaşi timp, rivalul iOS a scăzut atât ca număr de unităţi vândute, cât şi în ceea ce priveşte cota de piaţă. Apple a reuşit să vândă 45,5% milioane de unităţi în Q3 2016, cu 5,2% mai puţin decât cele 48 de milioane de dispozitive vândute în acelaşi trimestru al anului trecut. Cota companiei din Cupertino a scăzut de la 13,6% în Q3 2015, la 12,1% în ultimul trimestru.

Restul platformelor sunt ca şi inexistente în acest moment, atât Windows Phone, cât şi BlackBerry dispărând efectiv din piaţă, ca urmare a schimbărilor de strategie ale celor două companii. BlackBerrry a adoptat Android-ul, iar Microsoft a trecut Windows Phone pe linie moartă, înainte să-şi pregătească un nou asalt cu Windows 10 în prim-plan.

Pe de altă parte, deşi domină net piaţa, Android găseşte în continuare resurse să crească, dar deja creşterea vine pe plan secundar pentru Google. Piaţa telefoanelor cu Android este compusă dintr-un număr foarte mare de producători, puţini dintre aceştia reuşind să facă profit. În plus, telefoanele produse de Google atacă cota de piaţă a propriilor parteneri, în pofida faptului că Google vrea ca Pixel să fie un rival la iPhone.

Scopul Google în acest moment pare a fi lupta la nivelul flagship-urilor. Acolo marja de profit este mai mare, iar cel care trebuie învins este iPhone. Compania pare dispusă să ia pe cont propriu această luptă, chiar dacă propriii parteneri vor fi victime colaterale.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.