Cardul de sănătate este din nou blocat, marţi dimineaţă, preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate (CNAS), Radu Ţibichi, declarând, pentru News.ro, că va fi aplicat ordinul care le permite medicilor de familie să transmite offline documentele necesare.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Avaria a fost semnalată marţi dimineaţă, când  sistemul informatic al cardului naţional de sănătate s-a blocat.

Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Radu Ţibichi, a declarat, pentru News.ro, că dacă problema nu se va rezolva în următoarea oră, atunci va fi aplicat ordinul de ministru care le permite medicilor de familie să transmite offline documentele necesare. 

Ulterior, CNAS a precizat, într-un comunicat de presă, că sistemul informatic al cardului naţional de asigurări de sănătate este indisponibil din cauza unor probleme tehnice, începând cu ora 09.00, şi că serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line.

"Până la remedierea problemelor tehnice apărute, serviciile medicale, medicamentele şi dispozitivele medicale se acordă/se eliberează în regim off-line. Pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate în această perioadă sunt aplicabile dispoziţiile art.199-202 din H.G. 161/2016, cu modificările şi completările ulterioare şi ale art. 361 – 364 din H.G. 206/2015, cu modificările şi completările ulterioare. În acest sens, până la termenul de raportare a activităţii lunare pentru perioada în care au fost constatate întreruperi în funcţionarea PIAS, preşedintele CNAS va emite ordin, conform prevederilor legale mai sus menţionate", mai arată sursa citată.

În 10 octombrie, sistemul informatic al cardului naţional de sănătate a fost nefuncţional pentru mai bine de 24 de ore, cea mai de durată avarie, după o alta de opt ore, iar preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate, Radu Ţibichi, spunea că va solicita un raport pentru a afla cauzele care au determinat o astfel de problemă. 

În 26 octombrie, Guvernul a emis o Hotărâre care dă posibilitatea ca preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate să emită un ordin astfel încât atunci când sistemul online nu funcţionează corespunzător, totuşi medicii de familie, farmaciile, spitalele care prestează un serviciu, eliberează un medicament să poată transmite documentele relevante într-un sistem offline.

Astfel, pentru a fi evitată apariţia de disfuncţionalităţi în accesul asiguraţilor la serviciile medicale, atunci când se produc întreruperi în funcţionarea Platformei Informatice din Asigurările de Sănătate (PIAS), Guvernul a modificat şi completat două acte normative.

Preşedintele CNAS emite ordin, până la termenul de raportare a activităţii lunare prevăzut în contract, pentru ziua/zilele în care sunt constatate întreruperi în funcţionarea PIAS. Ordinul, care se publică pe site-ul CNAS, cuprinde condiţiile de transmitere în PIAS a serviciilor acordate offline şi condiţiile de validare a acestora, în cazul imposibilităţii de a utiliza online sistemul naţional al cardului de asigurări sociale de sănătate, parte componentă a PIAS, ca urmare a întreruperii funcţionării acestei platforme.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.