Comisia pentru achiziţionarea unui avion destinat zborurilor speciale, inclusiv deplasărilor preşedintelui sau ale altor demnitari, a devenit operaţională, aceasta urmând să facă demersuri astfel încât aeronava să fie cumpărată anul acesta, iar din 2017 să înceapă discuţiile legate de mentenanţă şi de operare. Comisia va fi condusă de ministrul Transporturilor şi va avea în componenţă reprezentanţi ai Cancelariei premierului, Preşedinţiei, Ministerului Finanţelor, MApN, MAE, ANAP, SRI, SIE, STS, RA-APPS şi ai Autorităţii Aeronautice Civile Române.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform deciziei publicate în Monitorul Oficial, comisia are ca obiectiv promovarea memorandumului prin care este supus aprobării CSAT "formatul pentru constituirea, în mod etapizat a capabilităţii aeriene destinate zborurile speciale, cu precizarea etapelor de implementare şi a măsurilor necesare pentru operaţionalizarea primei etape, începând cu 1 ianuarie 2017".

De asemenea, comisia va coordona activităţile legate de implementarea formatului aprobat, acestea incluzând elaborarea proiectului de act normativ pentru asigurarea finanţării achiziţiei unei aeronave în cursul anului 2016, pentru a fi promovat de către autoritatea contractantă.

Tot comisia este cea care va elabora procedura specială de achiziţie, astfel încât aeronava să fie cumpărată în cursul anului 2016. Membrii comisiei vor monitoriza şi realizarea demersurilor necesare pentru operaţionalizarea aeronavei, începând cu 1 ianuarie 2017, respectiv stabilirea costurilor de mentenanţă şi de operare, precum şi formularea propunerilor de alocări bugetare prin bugetul de stat pe 2017.

Şedinţele comisiei vor avea loc la sediul Ministerului Transporturilor, fiind convocate de preşedintele acesteia sau la solicitarea motivată a unuia dintre membri. Secretariatul tehnic va fi asigurat tot de Ministerul Transporturilor. Cvorumul de lucru este de două treimi, iar deciziile se adoptă cu majoritatea voturilor celor prezenţi.

Membrii comisiei sunt desemnaţi de conducătorii instituţiilor care fac parte din acest for, aceştia putând fi însoţiţi şi de experţi. Fiecare instituţie membră are câte un reprezentant, excepţie făcând Ministerul Apărării Naţionale, care va avea trei reprezentanţi.

Comisia va avea 15 membri: ministrul Transporturilor, şeful Cancelariei primului-ministru, un consilier de stat de la Administraţia Prezidenţială, un secretar de stat din Ministerul Finanţelor, unul din Ministerul de Externe, preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, câte un specialist de la SRI, SIE şi SPP, directorul STS, directorii generali ai RA-APPS şi ai Autorităţii Aeronautice Civile Române, iar din partea MApN vor fi şeful Statului Major General, şeful Statului Major al Forţelor Aeriene şi şeful Departamentului pentru Armamente.

Membrii acesteia au un termen de cinci zile pentru a-şi aproba propriul regulament de organizare şi funcţionare.

De asemenea, conform deciziei publicate în MO, îşi încetează aplicabilitatea decizia similară a fostului premier Victor Ponta. Vechea decizie stabilea că şef al comisiei este şeful Cancelariei primului-ministru şi nu includea reprezentanţi ai Preşedinţiei, STS, SPP şi ai ANAP, iar MApN avea un singur reprezentant.

Ministrul Transporturilor, Dan Costescu, declara, la sfârşitul lunii martie, că statul român va avea o singură aeronavă ce va fi folosită de către demnitari, aceasta urmând a fi cumpărată din bani de la bugetul de stat.

"Este o cheltuială pentru demnitarii români şi va proveni de la bugetul de stat. Aşa cum am menţionat, va fi un avion folosit şi din motive de siguranţă, pentru că trebuie cunoscut istoricul, trei-patru ani să zboare, dar aeronava care va fi cumpărată va fi una folosită", a completat oficialul.

Potrivit ministrului Transporturilor, autorităţile române vor lua legătura cu guvernele altor state din Uniunea Europeană pentru a achiziţiona o aeronavă.

 

 
 
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.