2Performant, platformă regională de marketing cu peste 600 de clienţi din Europa Centrală şi de Est, lansează astăzi, în versiune beta, o nouă funcţionalitate pentru managementul digital al campaniilor de influencer şi content marketing.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Lansarea acestei noi funcţii este cel mai important pariu pe care l-a facut compania până acum, similar ca anvergură doar cu migrarea portofoliului 2Parale către  2Performant.com, în august 2016”, a declarat Dorin Boerescu, CEO 2Performant.

Noua funcţie a platformei 2Performant facilitează colaborarea brand-urilor şi agenţiilor cu instagrammeri, bloggeri, vloggeri, proprietari de pagini de Facebook, site-uri cu multe vizualizări sau orice alt tip de creatori de conţinut. 2Performant digitalizează contractele şi automatizează plăţile, adică elimină birocraţia din procesul de business. Potrivit reprezentanţilor companiei, platforma reduce cu 99% actele necesare pentru colaborările din industrie, accelerează procesul de contractare şi plată, uşurează administrarea bugetelor şi facilitează raportările.

Bogdan Aron, Chief Product Officer 2Performant: "Imaginaţi-vă o agenţie de social media care lucrează la 10 campanii cu minimum cinci influenceri fiecare – asta înseamnă 50 de contracte cu entităţi juridice diferite, tipărite şi trimise fiecare pentru semnare, 50 de plăţi care trebuie aprobate şi operate de departamentul financiar. De multe ori, toate astea ocupă până la 20-30% din timpul de muncă al unui specialist care este blocat în hârtii, în loc să îşi facă meseria şi să genereze valoare reală. Prin 2Performant, întregul proces se rezolvă prin câteva click-uri.”

După setarea şi derularea campaniilor de promovare, 2Performant distribuie bugetul către fiecare influencer, cu reţinerea şi plata taxelor aferente fiecărei forme de colaborare cu persoane fizice sau juridice. Compania a investit, din fonduri proprii, aproape 250.000 de euro în dezvoltarea noului serviciu de influencer marketing.

"Am alocat 65.000 de euro pentru adaptarea platformei noilor modele de colaborare în acest business, alţi 135.000 de euro pentru dezvoltarea efectivă a noii secţiuni, iar 50.000 de euro reprezintă bugetul iniţial de marketing. Platforma funcţionează acum ca un marketplace, unde cererile brand-urilor şi agenţiilor se întâlnesc direct cu ofertele vedetelor online, iar contractele se încheie prin câteva secunde, explică Dorin Boerescu.

Influencerii care îşi fac cont în platformă beneficiază de vizibilitate faţă de brand-uri şi agenţii, care pot să aleagă vedetele în funcţie de reach, clienţii cu care au mai lucrat şi canalele lor de trafic. În plus, agenţiile care se înscriu pe site pot încărca direct brief-urile campaniilor, pe care le pot opera apoi digital, automat, pentru a înlesni colaborarea cu influencerii deja contractaţi sau pentru a descoperi alţii noi, potriviţi campaniilor derulate. „Totul cu garanţia unei platforme prin care au trecut, în zece ani, zeci de mii de plăţi, milioane de euro şi sute de milioane de click-uri,” completează Boerescu.

Printre primii influenceri şi creatori de conţinut listaţi în platformă se numără Andreea Bălan (cu 2,5 milioane de fani şi un ratecard publicitar de 1.800 de euro), Noaptea Târziu (1,54 milioane subscriberi pe Youtube şi 4.500 de euro fee) şi Tequila (vloggeriţa fenomen cu 1,4 milioane de abonaţi – cu care brand-urile pot colabora pentru 2.500 de euro), dar şi specialişti recunoscuţi în comunicare şi social media sau publisheri de calibru din piaţa online autohtonă.

Fenomenul influencerilor ia amploare tot mai accelerat şi în România, aceştia fiind aproape nelipsiţi din campaniile brand-urilor mari. Dacă pentru 2017 Evensys a estimat piaţa locală la trei milioane de euro, în 2018 2Performant.com estimează că bugetele investite în acest tip de colaborări vor atinge 10 milioane de euro, iar în 2019 vor depăşi 18 milioane. 

La nivel global, marketing-ul prin influenceri este deja un trend major. Potrivit Mediakix.com, această piaţă a fost evaluată la peste două miliarde de dolari anul trecut şi ar urma să crească până la 10 miliarde în 2020.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.