Spirits România, asociaţia reprezentativă a industriei de băuturi spirtoase din România, împreună cu Ministerul Educaţiei Naţionale, Federaţia Română de Fotbal şi Mega Image, lansează astăzi ghidul educaţional “Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!”, un instrument de lucru adresat cadrelor didactice şi nu numai, cu ajutorul căruia aceştia să poată discuta cu elevii, la clasă, despre consecinţele negative ale consumului de alcool.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Plecând de la considerentul că, alături de familie, şcolii îi revine o responsabilitate majoră în educarea, formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii adolescenţilor, materialul educaţional îşi propune să devină o resursă extrem de utilă ce poate fi descărcată online accesând  https://www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi/ramai-in-joc-adolescenta-fara-alcoolghid-educational/

“Ghidul lansat astăzi face parte din campania “Suntem Mulţi” – iniţiativă de responsabilitate socială pe termen lung a Spirits România -  şi oferă metode şi tehnici educaţionale de prevenţie şi contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor. Este important ca profesorii să discute la clasă despre consumul de alcool cu elevii şi să le propună alternative de petrecere a timpului liber. Mulţumesc partenerilor noştri şi apreciem faptul că putem face echipă împreună,a declarat Tudor Furir, Preşedintele Spirits România.

Ministerul Educaţiei Naţionale a sprijinit acest demers, o echipă de specialişti contribuind activ la elaborarea ghidului. Un accent important a fost pus pe factorii de protecţie, mai precis identificarea acelor circumstanţe ce pot reduce gradul de vulnerabilitate şi efectele expunerii adolescentului la situaţii de risc.

“Este un ghid complet din punctul nostru de vedere. Informaţiile pe care le oferă sunt suficiente şi constituie un punct de plecare solid atât pentru profesori, cât şi pentru elevi. Vom sprijini diseminarea acestuia şi vă pot spune că elevii şi părinţii deopotrivă sunt cei care îşi doresc astfel de activităţi non-formale de prevenţie. Sper ca o parte dintre elevii la care va ajunge informaţia din acest ghid să le mulţumească profesorilor mai târziu,” a spus Cătălina Chendea, Inspector,  Ministerul Educaţiei Naţionale.

Ghidul, realizat împreună cu psihologul educaţional Violeta Tapai, oferă metode şi tehnici educaţionale şi psihopedagogice de prevenţie şi contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor şi  răspunde nevoii de coerenţă şi unitate în activităţile educative de prevenţie realizate în şcoală.

“Strategia educa­ţională pozitivă pe care o propune ghidul prin Programul Educaţia în 5 paşi, nu se bazează pe interdicţ­ii, restricţ­ii, pe critică sau blamare. Fiecare pas va putea fi implementat la clasă, în cadrul orelor de dirigenţie, printr-o serie de activităţi educative practice. Pentru a genera schimbarea atitudinii şi percepţ­iei adolescen­ţilor în ceea ce priveşte consumul de alcool, noi, profesorii, trebuie să dăm dovadă de tact pedagogic, iar abordarea să fie una plină de înţ­elegere, sus­ţinere şi încredere, calibrată nevoilor reale ale adolescenţilor,” a menţionat Violeta Tapai, psiholog educaţional.

Federaţia Română de Fotbal susţine şi în acest an campania, plecând de la premisa că prin practicarea unui sport copiii îşi pot dezvolta armonios trupul şi mintea, căpătând încredere în ei şi descoperind ce înseamnă cu adevărat spiritul de echipă şi competiţia. Mirel Rădoi, Selecţionerul Naţionalei Under 21, în calitate de  ambasador, transmite mesajul campaniei printr-un video ce spune povestea unui grup de adolescenţi care aleg să spună NU consumului de alcool şi să descopere bucuria  jocului.

“Avem obligaţia să îi educăm pe viitorii performeri în spiritul unor valori şi virtuţi pe care să le exerseze şi în afara terenului de joc. Ne dorim să continuăm acest proiect pe termen lung şi, cu siguranţă, vom profita cu toţii de pe urma acestui efort educaţional,” a declarat Florin Şari, Manager Proiect UEFA EURO 2020, Federaţia Română de Fotbal.

Materialele informative ale campaniei “Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!” pot fi regăsite şi la rafturile lanţurilor comerciale partenere în intervalul aprilie – iunie 2019.

Pentru mai mai multe informaţii accesaţi www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi sau https://www.facebook.com/ConsumaResponsabil.SuntemMulti/

***

Despre Spirits Romania

Asociaţia Spirits Romania (www.spirits-romania.ro) este o asociaţie patronală, care reuneşte principalii producători şi importatori de băuturi spirtoase din România. Spirits Romania a fost înfiinţata în 2013 cu scopul de a contribui la crearea unui cadru fiscal şi legislativ funcţional, propice dezvoltării industriei locale de băuturi spirtoase, precum şi din dorinţa companiilor membre de a se implica în crearea unor programe comune de educare a consumatorilor cu privire la consumul responsabil de alcool. Companiile membre Spirits Romania asigură peste 500 de locuri de munca directe şi 165.000 indirecte, contribuind anual prin plata accizelor cu 483 milioane lei la bugetul de stat, reprezentând peste 40% din taxele colectate din piaţa fiscalizată a băuturilor alcoolice. Membrii Spirits Romania exportă băuturi spirtoase de înaltă calitate de toate tipurile în peste 20 de ţari, din Europa, Asia şi America. Spirits Romania este afiliată la SpiritsEurope (https://spirits.eu/), organizaţia reprezentativă la nivel european a industriei alcoolului, ce reuneşte peste 31 de asociaţii naţionale din 24 de ţari. Spirits Romania reprezintă principalele companii producătoare şi importatoare de băuturi spirtoase din România: BDG, Brown-Forman, Cristalex, Diageo, Pernod Ricard Romania, Prodal, Prodvinalco, PPD.

Despre Mega Image

Înfiinţată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarket-uri din România, cu o reţea de peste 600 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub brandurile Mega Image, Shop & Go, Gusturi Româneşti. Mega Image îşi propune să le ofere zilnic consumatorilor servicii de calitate şi o gamă largă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize, un retailer internaţional care la ora actuală operează pe trei continente.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.