Asociaţia Spirits România, organism reprezentativ al producătorilor şi importatorilor de băuturi spirtoase din România, împreună cu Federaţia Română de Fotbal şi Mega Image, continuă tradiţia şi derulează în perioada aprilie – iunie 2019, campania de educare şi informare “Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!”, care are ca scop prevenirea şi combaterea consumului de alcool în rândul minorilor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Cu sprijinul Ministerului Educaţiei Naţionale iniţiativa din acest an îşi propune să contribuie la susţinerea eforturilor de educare privind consecinţele negative ale consumului de alcool în rândul adolescenţilor şi să ofere suport cadrelor didactice prin elaborarea unui ghid educaţional.

"Nu am fost, nu sunt şi nu voi fi niciodată prietenă cu alcoolul. Un organism în formare, precum cel al adolescenţilor, nu poate funcţiona sănătos dacă îl saturăm cu substanţe care îi împiedică dezvoltarea normală. De aceea, prietenii mei tineri, nu vă lăsăţi dominaţi de molecule care vă pot transforma comportamentul şi judecata. Sunt în slujba voastră şi vă îndemn să vă păstraţi sănătatea! Alcoolul nu trebuie să vă fie prieten. Rămâneţi în joc!", a declarat Ecaterina Andronescu, Ministrul Educaţiei Naţionale.

Ghidul educaţional, care urmează să fie lansat în luna mai, se doreşte a fi un instrument de lucru pentru cadrele didactice, oferind metode şi tehnici educaţionale şi psihopedagogice de prevenţie şi contracarare a consumului de alcool în rândul minorilor. Materialele vor fi realizate împreună cu psihologul educaţional Violeta Tapai, experţi din cadrul Ministerului Educaţiei Naţionale şi editura Intuitext.

”Şcoala este cea de-a doua instanţă de socializare, după familie. De aceea, şcoala are o responsabilitate majoră în educarea, formarea şi dezvoltarea armonioasă a personalităţii elevilor, precum şi în prevenirea şi înlăturarea acelor atitudini şi comportamente negative ce pot să apară la vârsta adolescenţei,” a declarat Violeta Tapai, psiholog educaţional.

Conform celui mai recent studiu ESPAD (Proiect European de Cercetare în Şcoli privind Consumul de Alcool şi alte Droguri), 78% dintre adolescenţii români în vârstă de 16 ani au consumat cel puţin o dată în viaţă o băutură alcoolică şi aproape o treime au trecut prin mai multe episoade de ebrietate. Vârsta medie la care tinerii au încercat prima dată să consume băuturi alcoolice este de 14 ani.

“Dorim să păstrăm tradiţia implicării noastre în promovarea consumului responsabil de alcool, iar pentru anul acesta ne-am propus să elaborăm cu ajutorul specialiştilor materiale educaţionale valoroase pentru a combate consumul de alcool înaintea împlinirii vârstei de 18 ani. Consecinţele consumului de alcool asupra sănătăţii şi dezvoltării minorilor sunt devastatoare, iar factorii responsabili au obligaţia să intervină cu fermitate. Eforturile noastre reunite trebuie să fie pe măsura importanţei scopului propus. Mulţumim partenerilor noştri şi apreciem faptul că putem face echipă împreună”, a declarat Tudor Furir, preşedintele Asociaţiei Spirits România.

Federaţia Română de Fotbal susţine şi în acest an campania, plecând de la premisa că prin practicarea unui sport copiii îşi pot dezvolta armonios trupul şi mintea, căpătând încredere în ei şi descoperind ce înseamnă cu adevărat spiritul de echipă şi competiţia.

Mirel Rădoi, Selecţionerul Naţionalei Under 21, în calitate de  ambasador, transmite mesajul campaniei printr-un video ce spune povestea unui grup de adolescenţi care aleg să spună NU consumului de alcool şi să descopere bucuria  jocului.

Materialele informative ale campaniei “Rămâi în joc! Adolescenţă fără alcool!” pot fi regăsite afişate şi la rafturile lanţurilor comerciale partenere în intervalul aprilie – iunie 2019.

„Este în angajamentul nostru să fim responsabili faţă de oamenii din comunităţile în care ne desfăşurăm activitatea şi să ne implicăm în educaţia generaţiilor tinere. Suntem parte din această campanie şi contribuim continuu la responsabilizarea adolescenţilor în ce priveşte consumul de alcool prin implementarea unor reguli stricte de comercializare a băuturilor alcoolice în magazinele noastre. Este important să rămânem constanţi în acest demers pentru a avea un impact cât mai mare în viaţa tinerilor şi pentru a le susţine dezvoltarea sănătoasă,” afimă Adrian Nicolaescu, Vicepreşedinte Marketing, Comunicare şi Sustenabilitate, Mega Image.

Pentru mai mai multe informaţii accesaţi www.consuma-responsabil.ro/suntem-multi sau https://www.facebook.com/ConsumaResponsabil.SuntemMulti/

Despre Spirits Romania

Asociaţia Spirits Romania (www.spirits-romania.ro) este o asociaţie patronală, care reuneşte principalii producători şi importatori de băuturi spirtoase din România. Spirits Romania a fost înfiinţata în 2013 cu scopul de a contribui la crearea unui cadru fiscal şi legislativ funcţional, propice dezvoltării industriei locale de băuturi spirtoase, precum şi din dorinţa companiilor membre de a se implica în crearea unor programe comune de educare a consumatorilor cu privire la consumul responsabil de alcool. Companiile membre Spirits Romania asigură peste 500 de locuri de munca directe şi 165.000 indirecte, contribuind anual prin plata accizelor cu 483 milioane lei la bugetul de stat, reprezentând peste 40% din taxele colectate din piaţa fiscalizată a băuturilor alcoolice. Membrii Spirits Romania exportă băuturi spirtoase de înaltă calitate de toate tipurile în peste 20 de ţari, din Europa, Asia şi America. Spirits Romania este afiliată la SpiritsEurope (https://spirits.eu/), organizaţia reprezentativă la nivel european a industriei alcoolului, ce reuneşte peste 31 de asociaţii naţionale din 24 de ţari. Spirits Romania reprezintă principalele companii producătoare şi importatoare de băuturi spirtoase din România: BDG, Brown-Forman, Cristalex, Diageo, Pernod Ricard Romania, Prodal, Prodvinalco, PPD.

Despre Mega Image

Înfiinţată în 1995, Mega Image este cel mai mare lanţ de supermarket-uri din România, cu o reţea de peste 600 de magazine în Bucureşti, Cluj-Napoca, Constanţa, Ploieşti, Braşov, Târgovişte şi alte oraşe din ţară, sub brandurile Mega Image, Shop & Go, Gusturi Româneşti. Mega Image îşi propune să le ofere zilnic consumatorilor servicii de calitate şi o gamă largă de produse hrănitoare, sănătoase şi sigure, la preţuri accesibile. Mega Image face parte din Ahold Delhaize, un retailer internaţional care la ora actuală operează pe trei continente.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.