Gheorghe Marian Cristescu este unul dintre liderii industriei hoteliere şi turismului din Polonia, fiind decorat pentru activitatea sa de către Preşedintele Andrzej Duda şi de Ministrul Turismului. Şi-a început aventura în industria hotelieră în urmă cu peste 20 de ani. Până în 2019 a fost Preşedinte al Chopin Airport Development, companie care are misiunea de dezvolta hoteluri lângă aeroporturi. În prezent este Preşedintele POLSKI HOLDING HOTELOWY (PHH) şi se ocupă de consolidarea managementului hotelurilor de stat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

FORO: Cum aţi defini managementul de stat în ospitalitate? Cum funcţionează acest model în Polonia comparativ cu alte state din Europa?

Gheorghe Marian Cristescu: Nu sunt sigur cum funcţionează în alte state Europene, dar ştiu sigur că în regiunea noastră, între ţări precum Polonia şi România există multe similarităţi. În Polonia există peste 500 de hoteluri deţinute de stat, în diferite forme. Cea mai mare parte a acestor proprietăţi întâmpină dificultăţi din cauza lipsei de investiţii sau a managementului defectuos pentru perioade mari de timp. În cazul Poloniei, Polski Holding Hotelowy a prezentat guvernului un plan de acţiune care vizează consolidarea companiilor din industria ospitalităţii. Ne propunem, astfel, ca în următorii 3 ani să creăm o companie modernă care să cuprindă până la 100 de hoteluri. Pentru că proiectul a devenit o prioritate pentru guvern, beneficiem de un suport semnificativ, de care este mare nevoie atunci când te confrunţi cu schimbări majore în modelul de business al unui hotel.

FORO: Care sunt diferenţele dintre managementul unui hotel dintr-un aeroport şi cel al unui hotel aflat într-o altă zonă?

Gheorghe Marian Cristescu: Cu siguranţă, principala diferenţă este segmentarea clienţilor. Într-un hotel dintr-un aeroport ai de-a face adesea cu oaspeţi ale căror zboruri au fost anulate sau amânate, sau cu oameni care vor să fie foarte aproape de aeroport înainte sau după un zbor. Pentru că în zilele noastre, călătoriile cu avionul au devenit tot mai populare, acest segment de clienţi creşte, cu rapiditate, în fiecare an. În ceea ce ne priveşte, am observat că, chiar şi atunci când rata de ocupare a cazărilor din oraşe descreşte, hotelurile din aeroporturi sunt ultimele afectate. În ceea ce priveşte provocările, pe de altă parte, atunci când construieşti un hotel în apropierea unui aeroport, trebuie să ai în vedere nu doar confortul oaspeţilor care vin şi pleacă, ci şi zgomotul avioanelor care decolează în fiecare zi şi noapte.

FORO: Care a fost una dintre cele mai mari provocări (situaţii de criză) din cariera dumneavoastră în industria ospitalităţii? Cum aţi reuşit să o depăşiţi?

Gheorghe Marian Cristescu: Cea mai mare provocare este cea cu care ne confruntăm în prezent, situaţia cu coronavirus. Ca şi în alte ţări, am avut o descreştere economică în perioada 2008-2012. Cu toate acestea, datorită programului Euro 2012 am reuşit să depăşim situaţia cu bine. Polonia a investit mult în infrastructură cu ajutorul programelor europene, lucru care a ajutat foarte mult industria la acea vreme. Mă tem, însă, că acum situaţia cu coronavirus va fi una devastatoare pentru industria ospitalităţii, în general.

FORO: Cum credeţi că poate un hotel să-şi construiască reputaţia în industria ospitalităţii?

Gheorghe Marian Cristescu: Este foarte simplu: găseşte o locaţie bună, alege cel mai bun marketing de produs pentru acea zonă, identifică partenerii potriviţi pentru construirea şi deschiderea proprietăţii, alege managementul potrivit pentru conducerea hotelului şi, mai mult decât orice, tratează-i cu respect pe oamenii care lucrează pentru tine astfel încât aceştia să devină cei mai mari ambasadori ai hotelului tău. Şi fă toate acestea cu un zâmbet larg pe faţă.

Gheorghe Marian Cristescu va participa în calitate de Speaker şi Invitat pe 5 iunie 2020 la FORO International Forum for Reputation in Hospitality, care va avea loc la JW Marriott Grand Hotel din Bucureşti.

Mai multe pe www.borocommunication.ro/project/forum-reputatie-ospitalitate-2020/

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.