În cadrul Adunării Generale a Acţionarilor (AGA) desfăşurată joi, 06 aprilie 2017, au fost aprobate situaţiile financiare auditate ale anului 2016, s-a stabilit modul de repartizare a profitului net aferent anului 2016, precum şi fixarea dividendului brut pe acţiune.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Rezultate economico-financiare auditate ale anului 2016 - majorare cu 12% a profitului după impozitare

Conform rezultatelor economico-financiare auditate, întocmite potrivit Standardelor Internaţionale de Raportare Financiară (IFRS), Antibiotice a încheiat anul 2016 cu un profit net de 30,4 milioane lei , în creştere cu 12% comparativ cu cel înregistrat în anul 2015, când s-a situat la nivelul de 27,17 mil. lei.

Totodată, exerciţiul financiar al anului 2016 s-a încheiat cu o valoare a veniturilor din vânzări de 332,4 milioane lei, în uşoară creştere faţă de anul 2015, când a înregistrat o valoare de 330 milioane lei.

          Creşterea echilibrată a cifrei de afaceri şi a profitului se bazează pe un plan de afaceri bine conturat şi adaptat continuu la realităţile pieţei farmaceutice. Cele mai importante acţiuni ale noastre au fost orientate spre analiza atentă şi consolidarea pieţelor interne şi internaţionale, păstrarea calităţii şi competitivităţii produselor noastre,  realizarea de parteneriate strategice, prin investiţii şi cooperări, pentru asigurarea premizelor dezvoltării pe termen mediu şi lung a firmei”, a declarat Ioan Nani, Director General Antibiotice.

Politica de gestionare a costurilor companiei a determinat ca an de an Antibiotice să-şi reducă gradul de îndatorare, astfel că în 2016 acesta a fost de 23%, comparativ cu 32% cât s-a înregistrat în 2011.

 

Performanţe pe piaţa internă

• Vânzările din farmacii şi spitale în creştere cu 4,4%

Vânzările din farmacii şi spitale au generat o creştere valorică de 4,4% (comparativ cu anul 2015), ajungând la 300 mil. lei, superioară ritmului înregistrat de piaţa farmaceutică de generice cu prescripţie medicală şi OTC din România (4,24%). De asemenea, vânzările cantitative au înregistrat o creştere de 8%, pe fondul unui avans de 4,2% a consumului de medicamente la nivel de piaţă totală, atingînd nivelul de 399,2 mil. lei.

Segmentul farmacii retail (farmacii cu circuit deschis) este în creştere cu 3,74% comparativ cu anul 2015, menţinând ritmul de creştere al pieţei (3,84%).

Astfel, Antibiotice îşi menţine locul 4 în rândul producătorilor de medicamente generice cu prescripţie medicală şi medicamente fără prescripţie medicală (OTC), înregistrând cea mai importantă creştere din top zece.

• Creştere de 25,3% a portofoliului de medicamente fără prescripţie medicală (OTC)

Urmând trendul general al pieţei determinat de creşterea interesului pentru prevenţie şi menţinerea calităţii vieţii, Antibiotice şi-a consolidat vânzările de medicamente fără prescripţie medicală (OTC) înregistrând o creştere superioară de 25,3%, peste nivelul de creştere al pieţei (+11,6%).

• Antibiotice, lider pe segmentul vânzărilor de generice către spitale

Cu vânzări de 76,5 milioane lei, în creştere cu 6,5% comparativ cu anul 2015 şi o cotă de piaţă de 18,3%, Antibiotice îşi menţine poziţia lider pe piaţa genericelor şi a medicamentelor fără prescripţie medicală (OTC) vândute în spitalele din România.

De asemenea, Antibiotice este lider din punct de vedere al unităţilor terapeutice valorificate pe forma de administrare pulberi injectabile, cu o cotă de piaţă de 75,3%.

• Antibiotice, lider pe segmentul unguente şi supozitoare

Societatea Antibiotice şi-a menţinut în anul 2016 poziţia de lider în vânzări cantitative pe întreaga gamă de unguente (cotă de piaţă 28,5%) şi supozitoare (cotă de piaţă 42,6%).

Prin efortul continuu şi susţinut al echipelor de vânzări şi a echipei de promovare a produselor dermatologice şi antiinflamatoare portofoliul de unguente marca Antibiotice a înregistrat în anul 2016 o creştere a consumului de 11,2%, peste creşterea înregistrată de consumul total al acestei forme farmaceutice (+8% comparativ cu anul 2015) .

• 13 produse noi lansate în piaţă în 2016

În anul 2016, portofoliul de medicamente a fost completat cu 13 produse noi din clasele terapeutice precum: Sistem Cardiovascular, Antiinfecţioase, Preparate dermatologice şi Sistem Nervos Central. În primul an de lansare, aportul acestor 13 produse noi la cifra de afaceri a fost de 7 milioane lei, calculat în funcţie de momentul intrării spre vânzare al fiecărui produs pe parcursul anului 2016.

           

Performanţe pe piaţa externă

• Exporturile Antibiotice - 31% din veniturile din vânzări în 2016

Veniturile din vânzările obţinute pe pieţele externe în anul 2016 au crescut cu 14% faţă de anul anterior, ajungând ca ponderea exportului Antibiotice în cifra de afaceri să fie de 31%, faţă de 28% în anul 2015. Aceste rezultate s-au obţinut atât din valorificarea substanţei active Nistatină, Antibiotice fiind lider mondial în producţia acestui produs, cât şi a celor 70 de produse finite înregistrate la export.

Principalele pieţe geografice pentru exporturile Antibiotice sunt: Asia (China, India, Vietnam), America de Nord (SUA, Canada) şi Europa (Germania, Olanda, Ţările Baltice, Danemarca, Serbia etc.), urmate de zona Orientului Mijlociu, Rusia & C.S.I., America de Sud şi Africa.

Piaţa Statelor Unite ale Americii a înregistrat cel mai mare procent de creştere în anul 2016, comparativ cu anul anterior, generat atât de creşterea volumelor de produse sterile penicilinice forme finite cât şi de Nistatină, substanţă activă, unde livrările au crescut cu 25%.

Cea mai mare pondere în exporturile de produse finite au avut-o produsele antiinfecţioase, urmate de cele pentru tractul digestiv şi metabolism, cardiovasculare, dermatologice şi cele din categoria sistemului musculo-scheletic.

 

• Antibiotice a deschis o reprezentanţă externă în Vietnam

În anul 2016 a fost deschisă reprezentanţa Antibiotice din Vietnam, ce urmează să  devină operaţională începând cu anul 2017, în scopul dezvoltării vânzărilor pe această piaţă emergentă cu potenţial semnificativ de creştere.

În momentul de faţă, Antibiotice are încheiate parteneriate strategice de promovare exclusivă a produselor sale, cu firme locale din Republica Moldova şi Serbia.

Modelul de creştere a afacerilor prin deschiderea de reprezentanţe locale sau prin parteneriate de promovare exclusivă a produselor Antibiotice pe pieţele externe va continuă şi în perioada următoare, în urma evaluării de noi teritorii unde vor fi abordate aceste modele de afaceri.

 

Aprobarea repartizării profitului net aferent anului 2016, fixarea  dividendului brut pe acţiune şi stabilirea termenului de plată

În urma supunerii la vot, în şedinţa AGA, acţionarii companiei au hotărât repartizarea profitului net pentru anul 2016 în valoare de 30.370.811 lei, fixarea valorii dividendului brut pe acţiune la 0,03835158 lei şi plata dividendelor începând cu data de 15.09.2017, conform prevederilor legale în vigoare.

 

            Profitul aferent exerciţiului 2016 a fost repartizat după cum urmează:

 

                       Destinaţia

Suma(lei)

Profit de repartizat:

30.370.811

- rezerva legală

0

- surse proprii de finanţare şi alte repartizări din profit prevăzute de lege

4.623.938

- dividende din care:

- dividende cuvenite Acţionarului majoritar

- dividende cuvenite altor persoane juridice şi persoane fizice

25.746.873

13.650.290

12.096.583

 

 

Persoanele interesate de informaţii suplimentare pot consulta Raportul anual 2016, pe site-ul Bursei de Valori Bucuresti (iris.bvb.ro), la Autoritatea de Supraveghere Financiară  (www.asfromania.ro) sau pe pagina web a companiei Antibiotice SA (www.antibiotice.ro ), secţiunea Investitori – Informaţii acţionari- Informaţii financiare – Raport anual -2016.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.