Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a 4 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. TORPENYI FRANCISC ALBERT, Consilier Local în cadrul Consiliului Local Dej, Judeţul Cluj

 

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2016 – 2020), o societate cu capital majoritar de stat în cadrul căreia persoana evaluată deţine funcţia de director al Direcţiei Tehnice, a încheiat 3 contracte comerciale de furnizare de servicii cu Primăria Municipiului Dej (conform facturilor din data de 28 noiembrie 2016, 13 decembrie 2016, respectiv 12 ianuarie 2017).

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

2. JIPA ANDA MONICA (fostă CHIRICEANU),

Funcţionar public în cadrul Consiliului Judeţean Giurgiu

INCOMPATIBILITATE

În perioada 31 iulie 2015 – 03 ianuarie 2017 a deţinut şi exercitat simultan funcţia publică de consilier în cadrul Direcţiei de Achiziţii şi Investiţii a Consiliului Judeţean Giurgiu, şi pe cea de trezorier în cadrul unui partid politic.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 98, alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

3. BĂLĂŞANU CONSTANTIN-CORNELIU,

Funcţionar public de conducere şi Consilier Local în cadrul Consiliului Local Frumuşica, Judeţul Botoşani

INCOMPATIBILITATE

În perioada 03 ianuarie – 06 iulie 2018, a deţinut funcţia publică de conducere în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Frumuşica şi a exercitat simultan funcţia de consilier local în cadrul Consiliului Local al aceleiaşi comune.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 32 din Legea nr. 176/2010, ale art. 34, alin. (2) din Legea nr. 188/1999 (în vigoare până la data de 06 iulie 2018), coroborate cu prevederile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003 şi ale art. 91, alin. (3) din acelaşi act normativ.

4. MOŢOESCU EDUARD PETRU, Membru în comitetul director (director medical) în cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia” Bucureşti

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada 30 iunie – 30 septembrie 2017, soţia persoaneievaluate a deţinut funcţia de şef secţie în cadrul Spitalului Clinic de Psihiatrie „Prof. Dr. Alexandru Obregia”, unde persoana evaluată exercită calitatea de membru în comitetul director (director medical). 

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 178, alin. (2), lit. b), coroborate cu dispoziţiile art. 181, alin. (1) şi alin. (9) din Legea nr. 95/2006 şi nu a respectat dispoziţiile                     art. 178, alin. (4) din acelaşi act normativ.

 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

· art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: (...) c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv;"

· art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective”;

· art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „(3) Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în funcţie”;

· art. 98, alin. (2) din Legea nr. 161/2003potrivit căruia „(2) Funcţionarilor publici le este interzis să fie membri ai organelor de conducere ale partidelor politice şi să exprime sau să apere în mod public poziţiile unui partid politic.”;

· art. 32 din Legea nr. 176/2010, potrivit căruia „Dispoziţiile prezentei legi se completează cu cele ale Legii nr. 115/1996, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege, ale Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 53/2003 - Codul muncii, cu modificările şi completările ulterioare, ale Codului de procedură civilă, ale Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ale Legii nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu dispoziţiile altor acte normative, inclusiv ale celor care reglementează alte incompatibilităţi sau conflicte de interese, dacă acestea nu sunt contrare prezentei legi şi Legii nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare.”;

· art. 34, alin. (2) din Legea nr. 188/1999în vigoare până la data de 06 iulie 2018, potrivit căruia „(2) Înalţii funcţionari publici şi funcţionarii publici de conducere pot fi numiţi în funcţii de demnitate publică numai după încetarea, în condiţiile legii, a raporturilor de serviciu";

· art. 178, alin. (2), lit. b) şi alin. (4) din Legea nr. 95/2006potrivit căruia „(2) Constituie conflict de interese: [...] b) deţinerea de către soţul/soţia, rudele managerului ori afinii până la gradul al IV-lea inclusiv ai acestuia a funcţiei de membru în comitetul director, şef de secţie, laborator sau serviciu medical sau a unei alte funcţii de conducere, inclusiv de natură administrativă, în cadrul spitalului la care persoana în cauză exercită funcţia de manager [...]; (4) În cazul în care la numirea în funcţie managerul se află în stare de incompatibilitate sau de conflict de interese, acesta este obligat să înlăture motivele de incompatibilitate ori de conflict de interese în termen de 30 de zile de la numirea în funcţie. În caz contrar, contractul de management este reziliat de plin drept”;

· art. 181, alin. (1) şi alin. (9) din Legea nr. 95/2006potrivit căruia „(1) În cadrul spitalelor publice se organizează şi funcţionează un comitet director, format din managerul spitalului, directorul medical, directorul financiar-contabil, iar pentru spitalele cu peste 400 de paturi un director de îngrijiri. [...] (9) Dispoziţiile art. 178 alin. (1) lit. b) -g) referitoare la incompatibilităţi, ale art. 178 alin. (2) referitoare la conflictul de interese şi ale art. 178 alin. (4) şi (5) se aplică în mod corespunzător şi persoanelor care ocupă funcţii specifice comitetului director.”

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat [...] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.