Agenţia Naţionalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate precum şi existenţa conflictului de interese de naturã administrativã şi penalã în cazul a 21 foşti şi actuali aleşi locali menţionaţi mai jos.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Astfel, numãrul aleşilor locali în cazul cãrora Agenţia Naţionalã de Integritate a constatat incidente de integritate în cursul acestui an este de 254 aleşi locali.

             1.       GÎRLEANU ION, primar al comunei Bogaţi, judeţul Argeş

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada iunie 2012 – februarie 2013, întrucât a deţinut simultan funcţia de primar al comunei Bogaţi, judeţul Argeş şi, pe de o parte, calitea de comerciant persoanã fizicã, respectiv de titular al Gîrleanu Ion – Apiculturã Întreprindere Individualã, iar pe de altã parte, calitatea de membru în cadrul Consiliului de administraţie al Şcolii gimnaziale ”Radu cel Mare” Bogaţi,  încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit.d) şi g) din Legea nr. 161/2003.

              2.       BUGARI TRAIAN, fost primar şi actual consilier local al comunei Densuş, judeţul Hunedoara

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 12 iunie 2013 – 16 iunie 2016, întrucât a deţinut simultan funcţia de primar al comunei Densuş, Judeţul Hunedoara şi calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul Bugari Traian Persoanã Fizicã Autorizatã, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

            3.         AVRAM ILIE, fost primar al comunei Poiana Vadului, judeţul Alba

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitãrii mandatului de primar, a încheiat şi semnat un act adiţional privind prelungirea contractului de închiriere şi a actului adiţional încheiat între Consiliul Local Poiana Vadului şi Asociaţia Crescãtorilor de Taurine Poiana Vadului (asociaţie în cadrul cãreia soţia persoanei evaluate, deţine funcţia de secretar în cadrul Comitetului de Conducere).

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 76 din Legea 161/2003.

           4.       HOREA AUREL, primar al comunei Ilva Micã, judeţul Bistriţa-Nãsãud

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 18 martie 2009 – 17 iunie 2013 întrucât a deţinut simultan funcţiile de primar al comunei Ilva Micã şi de administrator - membru al Consiliului de Administraţiei al Ocolului Silvic Plaiurile Heniului R.A., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

              5.         IVANCU ALEXANDRINA, fost primar al comunei Livezi, judeţul Vâlcea pentru mandatul 2012 – 2016

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL
În calitate de primar a semnat atât Dispoziţia de suspendare de drept a propriului raport de serviciu ca funcţionar public, pe perioada exercitãrii mandatului de primar, cât şi Dispoziţiile şi Contractele individuale de muncã încheiate între Primãria comunei Livezi (angajator) şi fiica, ginerele şi sora persoanei evaluate.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art.70 şi art.76, alin.(1) din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 75, lit.a) din Legea nr. 393/2004.

Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Bãlceşti în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârşirea de cãtre IVANCU ALEXANDRINA a infracţiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

                 6.       CODREANU DORIN, primar al comunei Bãlãbãneşti, judeţul Galaţi

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul Codreanu Dorin Persoanã Fizicã Autorizatã, în perioada 18 iunie – 31 august 2012, iar în cadrul Codreanu T. Dorin Persoanã Fizicã Autorizatã, în perioada 29 noiembrie 2012 – 23 mai 2013, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

                7.         LUPU IONEL, primar al comunei Vînãtori, judeţul Vrancea

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de primar, a emis dispoziţia prin care soţia sa a fost transferatã de la Primãria comunei Garoafa, la Primãria comunei Vînãtori, judeţul Vrancea.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art.76 din Legea nr. 161/2003.

               8.       ALEXANDROAIA VASILE, primar al comunei Grinţieş, judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate întrucât, în perioada deţinerii funcţiei de primar, a desfãşurat (în perioada iunie 2012 – iunie 2016) activitãţi remunerate în calitate de medic veterinar titular al Cabinetului Medical Veterinar Individual „Dr. Alexandroaia Vasile” şi desfãşoarã activitãţi remunerate în calitate de medic veterinar – asociat la S.C. Mattiax Grin S.R.L. (societate comercialã având ca domeniu principal de activitate „activitãţi veterinare”).

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. k) şi art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003.

              9.       CATANÃ FLOREL, primar al comunei Galicea Mare, judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 24 iunie 2008 – 18 mai 2010, întrucât a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoanã fizicã în cadrul Catana Florel PF, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit.g) din Legea nr. 161/2003.

              10.       KISS LASZLO, fost viceprimar al Municipiului Bistriţa, judeţul Bistriţa Nãsãud

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate atât în perioada 16 octombrie 2014 – 01 iulie 2015, întrucât a deţinut simultan funcţiile de viceprimar al municipiului Bistriţa, judeţul Bistriţa-Nãsãud şi de administrator al S.C. Blum Home&Office S.R.L., cât şi în perioada 16 octombrie 2014 – 24 februarie 2016 întrucât a deţinut simultan funcţia de viceprimar al municipiului Bistriţa, judeţul Bistriţa-Nãsãud şi calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Traduplus Autentic S.R.L.

De asemenea, persoana evaluatã a desfãşurat pe perioada deţinerii funcţiei de viceprimar activitãţi remunerate ca interpret şi traducãtor pentru limbile englezã şi germanã.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit c), d) şi k) şi art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

           11.        NASTASIA NECULAI, actual viceprimar şi fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Negreşti, judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada exercitãrii mandatului de consilier local 2012 – 2016, întrucât, societatea comercialã Nastazetu Serv S.R.L. (la care persoana evaluatã deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator unic) a încheiat douã contracte de prestãri servicii cu Şcoala Gimnazialã „Dumitru Almaş” Negreşti şi trei contracte comerciale de furnizare produse cu Primãria Comunei Negreşti (achiziţii directe de bunuri efectuate de primãrie pe bazã de facturi) în valoare totalã de 4.347,83 lei, încãlcând astfel dispoziţiile art. 90 alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

              12.       PURCEL VIOREL, fost viceprimar al comunei Mãrgãu, judeţul Cluj

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 27 iunie – 25 octombrie 2012, întrucât a deţinut simultan funcţiile de viceprimar şi de administrator în cadrul S.C. Valea Firii Prodforest S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

          13.         BENGHIA PETRU, actual viceprimar şi fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Domaşnea, judeţul Caraş-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitãrii mandatului de consilier local a participat la deliberarea şi adoptarea Hotãrârii Consiliului Local Domaşnea privind aprobarea concesionãrii izlazului comunal al comunei Domaşnea cãtre crescãtorii de animale persoane fizice şi a aprobãrii contractului de concesionare a izlazului comunal cãtre crescãtorii de animale persoane fizice (în temeiul cãreia a fost încheiat Contractul de concesiune între Primãria comunei Domaşnea şi persoana evaluatã).

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art.70, art.71 şi art.77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu art. 46, alin. (1), lit.a) din Legea nr. 215/ 2011 ºi dispoziţiile art. 75 ºi art. 77 din Legea 393/2004.

       14.         COSTÂNDANA NICOLAE, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Darova, judeþul Timiº

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada deþinerii calitãþii de consilier local, a participat la deliberarea ºi adoptarea Hotãrârii Consiliului Local, prin care s-a aprobat concesionarea unei suprafeþe de 29,97 ha din pãºunea comunalã aferentã localitãþii Sacoºu-Mare crescãtorilor de bovine din localitatea Sacoºu-Mare, deºi soþia acestuia figura în tabelul nominal cu crescãtorii de animale din localitatea Sacoºu Mare, judeþul Timiº, care au solicitat concesionarea unei suprafeþe de pãºune.

De asemenea, ulterior adoptãrii Hotãrârii Consiliului Local, Primãria comunei Darova, în calitate de concedent, a încheiat un contract de concesiune cu soþia persoanei evaluate, în calitate de concesionar, având ca obiect concesionarea unei suprafeþe de 1,28 ha teren extravilan din pãºunea comunalã a localitãþii Sacoºu-Mare, judeþul Timiº.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 70 din Legea 161/2003 şi art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 coroborat cu art. 75, lit. a) ºi art. 77 alin. (1) din Legea 393/2004.

           15.        VÃDUVA GABRIEL, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Dochia, judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada deþinerii calitãþii de consilier local, întrucât S.C. Gambrinus Trans S.R.L, societate în cadrul cãreia persoana evaluatã deþine calitatea de asociat unic ºi funcþia de administrator, a emis facturi fiscale cãtre Primãria comunei Dochia, judeþul Neamţ, în baza cãrora a furnizat produse în valoare de 2.166,90 lei, încãlcând astfel dispoziţiile art. 90, alin. (1), coroborat cu art. 92, alin. (1) din Legea 161/2003.

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada deþinerii calitãþii de consilier local, a participat şi a votat Hotãrârea Consiliului Local Dochia, iar ulterior a încheiat cu Primãria Comunei Dochia, judeţul Neamţ contractul de închiriere pãşune în suprafaţã de 4 ha.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 70, art. 71, art. 77 din Legea 161/2003, coroborat cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi art. 75 ºi art. 77, alin. 1) din Legea 393/2004.

               16.       BERKI EDITH, consilier local în cadrul Consiliului Local Şãrmãşag, judeţul Sãlaj

INCOMPATIBILITATE
S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada deţinerii calitãþii de consilier local, întrucât S.C. Gospodãrie Comunalã Sãrmãşag  S.R.L., societate al cãrei administrator este soţul persoanei evaluate, a încheiat cu Consiliul Local al comunei Şãrmãşag, judeþul Sãlaj, contracte de servicii cu o valoare totalã de 260.468,88 Lei, încãlcând astfel dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2), coroborat cu art. 92, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

           17.         DUŢU NICHITA, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Carcaliu, judeţul Tulcea

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitãrii mandatului de consilier local, a participat la deliberarea şi aprobarea (votând „pentru”) proiectului Hotãrârii Consiliului Local privind închirierea prin licitaţie publicã deschisã cu strigare a suprafeţei de 188,04 ha teren arabil şi a suprafeţei de 24 ha pãşune din islazul comunal, ce aparţine domeniuliu privat al comunei Carcaliu, judeţul Tulcea. De asemenea, persoana evaluatã a semnat Hotãrea Consiliului Local şi anexele acesteia privind aceastã închiriere.

Ulterior persoana evaluatã, împuternicitã de cãtre fiica sa, a câştigat în urma participãrii la licitaţia publicã deschisã cu strigare directã pentru închirierea a 5 ha de teren arabil.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 70, art.71 şi art.77 din Legea 161/2003 şi art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 coroborat cu art. 75 ºi art. 77 din Legea 393/2004.

           18.         FINŢOC MARIETA MARIA, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al municipiului Sighişoara, judeţul Mureş

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitãrii mandatului 2012 – 2016, a participat la deliberarea şi adoptarea Hotãrârilor Consiliului local prin care se aprobã achiziţionarea serviciilor juridice de consultanţã, asistenţã şi de reprezentare şi în urma cãrora au fost încheiate contracte de asistenţã juridicã între fratele soţului persoanei evaluate (afin de gradul II) în calitate de avocat şi Primãria municipiului Sighişoara.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003 şi dispoziţiile art. 75 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

           19.           RAFTU HRISTU, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al oraşului Ovidiu, judeţul Constanţa

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local a participat la deliberarea şi adoptarea Hotãrârilor Consiliului Local al oraşului Ovidiu cu privire la aprobarea proiectului, a documentaţiei tehnico-economice şi a cheltuielilor legate de proiectul „Construire debarcader în oraşul Ovidiu, judeţul Constanţa” în cadrul „Programului Operaţional de pescuit 2007 – 2013, Strategiei de Dezvoltare Localã Integratã „Dobrogea Nord PÃMÂNTUL SÃLBATIC DINTRE APE”, Mãsura 1. Puncte de debarcare, descãrcare şi prima comercializare a peştelui în zona pescãreascã Dobrogea Nord”.

De asemenea, la data de 08 aprilie 2014 a fost încheiat Contractul de colaborare între Primãria oraşului Ovidiu, în calitate de beneficiar, şi Raftu D. Hristu Întreprindere Individualã, în calitate de colaborator, având ca obiect desfãşurarea activitãţilor în calitate de specialist în pescuit pentru proiectul sus-menţionat, valoarea acestuia fiind de 8.400 lei.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi dispoziţiile art. 75 din Legea nr. 393/2004.

              20.         VAKARIA ERNÖ, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Lãzarea, judeţul Harghita

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a participat la deliberarea şi adoptarea Hotãrârii Consiliului local Lãzarea pentru aprobarea documentaţiei de atribuire a acordului-cadru privind achiziţionarea de servicii de exploatare forestierã, în temeiul cãreia între comuna Lãzarea şi S.C. Prim Laz Com S.R.L. (societate la care persoana evaluatã deţine calitatea de asociat) au fost încheiate un Acord - cadru de servicii şi 20 de contracte subsecvente de servicii.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art.70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi dispoziţiile art. 75 din Legea nr. 393/2004.

            21.         BÃRBÃCUŢ MIHAELA, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Fãlticeni, Judeţul Suceava

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În perioada exercitãrii mandatului de consilier local a participat la dezbateri şi a votat Hotãrea Consiliului Local al Municipiului Fãlticeni prin care a fost aprobatã lista de prioritãţi şi lista de repartizare a locuinţelor pentru tineri destinate închirierii din Municipiul Fãlticeni, pe listele respective regãsindu-se şi vãrul primar (rudã de gradul IV) al persoanei evaluate.

Persoana evaluatã a încãlcat, astfel, dispoziţiile art.77 din Legea nr. 161/2003 şi art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/ 2011.



Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. BUGARI TRAIAN, CATANÃ FLOREL şi PURCEL VIOREL nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Persoanele menţionate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:

·         art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Prin conflict de interese se înþelege situaþia în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcþie publicã are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influenþa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuþiilor care îi revin potrivit Constituþiei ºi altor acte normative”;

·         art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnitãþilor publice ºi funcþiilor publice sunt:  imparþialitate, integritate, transparenþa deciziei ºi supremaþia interesului public”;
· art. 76 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Primarii ºi viceprimarii, primarul general ºi viceprimarii municipiului Bucureºti sunt obligaþi sã nu emitã un act administrativ sau sã nu încheie un act juridic ori sã nu emitã o dispoziþie, în exercitarea funcþiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soþul sãu ori rudele sale de gradul I. Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispoziþiile emise cu încãlcarea obligaþiilor prevãzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolutã”;

·         art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Conflictele de interese pentru preºedinþii ºi vicepreºedinþii consiliilor judeþene sau consilierii locali si judeþeni sunt prezãzute în art. 46 din Legea administraþiei publice locale nr. 215/2001, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare”;

·         art. 87, alin. (1), lit. c), d), k) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general ºi viceprimar al municipiului Bucureºti, preºedinte ºi vicepreºedinte al consiliului judeþean este incompatibilã cu: lit c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncã, indiferent de durata acestuia. lit d) funcþia de preºedinte, vicepreºedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraþie ori cenzor sau orice funcþie de conducere ori de execuþie la societãþile comerciale, inclusiv bãncile sau alte instituþii de credit, societãþile de asigurare ºi cele financiare, la regiile autonome de interes naþional sau local, la companiile ºi societãþile naþionale, precum ºi la instituþiile publice  […] lit k) orice alte funcþii publice sau activitãþi remunerate, în þarã sau în strãinãtate, cu excepþia funcþiei de cadru didactic sau a funcþiilor în cadrul unor asociaþii, fundaþii sau alte organizaþii neguvernamentale […] lit g) calitatea de comerciant persoanã fizicã”;
·         art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „(1) Consilierii locali ºi consilierii judeþeni care au funcþia de preºedinte, vicepreºedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraþie sau cenzor ori alte funcþii de conducere, precum ºi calitatea de acþionar sau asociat la societãþile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unitãþi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestãri de servicii, de executare de lucrãri, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autoritãþile administraþiei publice locale din care fac parte, cu instituþiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeþean respectiv ori cu societãþile comerciale înfiinþate de consiliile locale sau consiliile judeþene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplicã ºi în cazul în care funcþiile sau calitãþile respective sunt deþinute de soþul sau rudele de gradul I ale alesului local”;

·         art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinutã înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate, în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în aceastã funcţie”;
· art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001, potrivit cãruia „Nu poate lua parte la deliberare ºi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soþ, soþie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local”;

· art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: soţ, soţie, rude sau afini pânã la gradul al doilea inclusiv”;

· art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „(1) Consilierii judeþeni ºi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea ºi adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. (2) În situaþiile prevãzute la alin. 1, consilierii locali ºi consilierii judeþeni sunt obligaþi sã anunþe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivã. (3) Anunþarea interesului personal ºi abþinerea de la vot se consemneazã în mod obligatoriu în procesul - verbal al ºedinþei".
· art. 301, alin.(1) din Codul Penal al României, potrivit cãruia ”Fapta funcþionarului public care, în exercitarea atribuþiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obþinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soþul sãu, pentru o rudã ori pentru un afin pânã la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea cãreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice naturã, se pedepseºte cu închisoarea de la unu la 5 ani ºi interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcþie publicã”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective […]”.

„Persoana […] faţã de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcţia ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcţie eligibilã, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţionalã de Integritate îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor legalitãţii, confidenţialitãţii, imparţialitãţii, independenţei operaţionale, celeritãţii, bunei administrãri, precum şi al dreptului la apãrare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.