Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate şi conflict de interese de natură administrativă în cazul a 16 foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

 

1. ALEXIE VALERIAN-ION, Primar al comunei Mateeşti, Judeţul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada 19 iunie 2012 – 01 martie 2013 a exercitat simultan funcţia de primar şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă (agent comercial) în cadrul S.C. Alexie G.V. S.R.L., obţinând venituri din salarii în cuantum de 70.000 lei. De asemenea, în perioada 19 iunie 2012 – 19 iulie 2014 a exercitat simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul Alexie Valerian Ion Persoană Fizică Autorizată, obţinând subvenţii în cuantum de 13.151 lei, în urma implementării proiectului Fermă de semi-subzistenţă a PF Alexie Valerian Ion, Comuna Mateeşti, jud. Vâlcea.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi k) din Legea nr. 161/2003 şi nu a respectat dispoziţiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelaşi act normativ.

     2. PAŞCA VIOREL, Primar al comunei Suciu de Sus, Judeţul Maramureş

INCOMPATIBILITATE

În perioada 25 iunie 2012 – 31 ianuarie 2013 a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Suciu de Sus, Judeţul Maramureş, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

     3. VÎRCIU MARIN, Primar al comunei Gîrda de Sus, Judeţul Alba

INCOMPATIBILITATE

În perioada 19 iunie 2012 – 13 martie 2013 a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul Vîrciu Marin Gîrda Persoană Fizică Autorizată. De asemenea, în perioada 27 mai 2013 – 24 aprilie 2015 a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de titular întreprindere individuală în cadrul Vîrciu Marin Întreprindere Individuală.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

     4. PRODAN VICTOR, Primar al oraşului Ungheni, Judeţul Mureş

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de primar 2012 – 2016 a aprobat şi semnat acte administrative care au produs un folos material pentru S.C. Terraflor S.R.L., societate la care soţia sa deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 76 din Legea nr. 161/2003.

5. ANTONIE LUCIAN, Primar al comunei Tetoiu, Judeţul Vâlcea

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de primar 2012 – 2016 a semnat acte administrative care au avut ca rezultat încadrarea fiicei sale în funcţia publică de consilier, clasa I, grad profesional debutant în cadrul Compartimentului Urbanism.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 76 din Legea nr. 161/2003 şi ale art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004.

6. PREDA DUMITRU, Primar al comunei Buturugeni, Judeţul Giurgiu

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de primar 2012 – 2016 a semnat un contract de comodat cu Asociaţia „Antreprenoriat social pentru persoane vulnerabile”, în cadrul căreia fiul persoanei evaluate avea calitatea de membru fondator şi ulterior şi pe cea de angajat. Totodată, persoana evaluată a semnat un contract de comodat cu Asociaţia „Pâine pentru persoane vulnerabile”, în cadrul căreia fiul persoanei evaluate avea calitatea de membru fondator.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi ale art. 76, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

7. MĂGĂRIN DĂNUŢ FLORIN, Viceprimar al comunei Vărădia, Judeţul Caraş-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării funcţiei de viceprimar a desfăşurat activităţi remunerate în baza contractului de mandat încheiat între persoana evaluată şi S.C. Destine Broker de Asigurare S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.

8. BUCĂTARU FLOREA, Viceprimar al comunei Gîngiova, Judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 21 septembrie 2015 – 21 septembrie 2016 a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Gîngiova, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

9. BĂRAN POMPILIU, Viceprimar al oraşului Ţicleni, Judeţul Gorj

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitării mandatului de consilier local 2016 – 2020 a votat în mod favorabil adoptarea Hotărârii Consiliului Local Ţicleni privind reducerea cu 50%, pentru consilierii locali şi angajaţii primăriei, a chiriei „Centrului de Festivităţi” în cazul organizării de nunţi, botezuri, zile onomastice şi majorate şi a Hotărârii Consiliului Local Ţicleni de revocare a acesteia, deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46 alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi cu dispoziţiile art. 75 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

10. CONSTANTIN ALEXANDRU, fost Viceprimar al comunei Negraşi, Judeţul Argeş

INCOMPATIBILITATE

În perioada 22 iunie 2012 – 05 noiembrie 2014 a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de administrator în cadrul S.C. Sandibig Agro S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) (aplicabile în perioada supusă evaluării) din Legea nr. 161/2003.

11. MARIN VICTOR, fost Consilier judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier judeţean 2012 - 2016, S.C. Giovanni S.R.L., societate în cadrul căreia persoana evaluată deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator, a furnizat o serie de produse către Regia Autonomă de Drumuri şi Poduri Vâlcea (regie autonomă aflată sub autoritatea Consiliului Judeţean Vâlcea), încălcând astfel dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

12. MUZSIC ROBERT EUGEN, Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Hunedoara

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

Pe durata mandatului de consilier local 2012 – 2016 a participat la deliberarea şi adoptarea a 18 hotărâri ale Consiliului local pentru S.C. Eco Sid S.R.L., societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată a deţinut funcţia de Şef Birou Serviciul Administrativ şi de la care a obţinut venituri.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 77 din Legea nr. 161/2003, ale art. 75, lit. c) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004 şi art. 46 din Legea nr. 215/2001.

13. TIVADAR ALEXANDRU, Consilier local al comunei Remeţi, Judeţul Maramureş

INCOMPATIBILITATE

În perioada mandatului de consilier local 2012 – 2016 a deţinut simultan calitatea de consilier local şi funcţia de personal contractual în cadrul aparatului de specialitate al primarului - Primăria Comunei Remeţi, Judeţul Maramureş, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

14. FLOREA CRISTI GHEORGHE, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Siminicea, Judeţul Suceava

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

Pe durata mandatului de consilier local 2012 – 2016 a participat la deliberarea a două hotărâri ale Consiliului Local privind aprobarea închirierii prin licitaţie publică a unor terenuri păşuni comunale, între Primăria Comunei Siminicea, Judeţul Suceava şi Asociaţia Crescătorilor de Animale Simina (în cadrul căreia persoana evaluată deţinea la acea dată calitatea de preşedinte), fiind ulterior încheiat un contract, deşi persoana evaluată avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local, având posibilitatea să anticipeze că asociaţia va beneficia de pe urma adoptării lor.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2011 şi cu dispoziţiile art. 75, lit. b) şi f) şi ale art. 77 din Legea nr. 393/2004.

15. CIOBANU VALENTIN, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Piatra Neamţ, Judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE

În perioada deţinerii funcţiei de consilier local, respectiv 04 iulie 2016 – 28 septembrie 2017, Ava Sting S.R.L., entitate economică în cadrul căreia persoana evaluată este asociat şi administrator, a desfăşurat activităţi comerciale prin achiziţii directe, a încheiat şi derulat un contract comercial şi a emis facturi în baza unor comenzi ferme cu mai multe instituţii aflate în subordinea ori sub autoritatea Primăriei Municipiului Piatra Neamţ. Ulterior, aceste instituţii au efectuat plăţi către Ava Sting S.R.L. în valoare de 8.953.42 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

16. GRECU NICOLAE, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Şeica Mică, Judeţul Sibiu

INCOMPATIBILITATE

În perioada 12 iunie 2014 – 26 ianuarie 2018 a deţinut simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local, în cadrul Compartimentului Pază, încălcând dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MĂGĂRIN DĂNUŢ FLORIN, FLOREA CRISTI GHEORGHE şi GRECU NICOLAE nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

·  art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

·  art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaPrincipiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitate, integritate, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”;

·  art. 76 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Primarii şi viceprimarii…sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său ori rudele sale de gradul I. (2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispoziţiile emise cu încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută ”;

·  art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaConflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prevăzute în (…) Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;

·  art. 87, alin. (1), d), g) şi k) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaFuncţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice”; […] „Funcţia de primar (...) este incompatibilă cu exercitarea: g) calitatea de comerciant persoană fizică autorizată; ”; […]Funcţia de primar (...) este incompatibilă cu exercitarea: k) oricare alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadrul didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale”;

·  art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia(1) Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv”;

·  art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general,director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat  sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociare cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau cu regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective.”;

·  art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(3) Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”;

·  art. 46 din Legea nr. 215/2011, potrivit căruia „(1) Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local […]. (2) Hotărârile adoptate de consiliul local cu încălcarea dispoziţiilor alin. (1) sunt nule de drept. Nulitatea se constată de către instanţa de contencios administrativ. Acţiunea poate fi introdusă de orice persoană interesată.”;

·  art. 75, lit. a), b), c) şi f) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv, b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia, c) o societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de administrator sau de la care obţin venituri […] f) o asociaţie sau fundaţie din care fac parte”;

·  art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii, (2) În situaţiile prevăzute la alin.(1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivă, (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemnează în mod obligatoriu în procesul-verbal al şedinţei”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.