Agenţia Naţionalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflict de interese de naturã administrativã şi fals în declaraţii în cazul a 11 foşti şi actuali aleşi locali, dupã cum urmeazã:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1.  COSTEA VASILE, primar al comunei Coteana, Judeţul Olt

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În perioada exercitãrii mandatului de viceprimar a fãcut parte din Comisia de evaluare a ofertelor, întocmind şi semnând o serie de documente care au stat la baza încheierii unor contracte de lucrãri între Consiliul Local al comunei Coteana şi S.C. RO Construct M.C. S.R.L. (societate comercialã în cadrul cãreia fratele persoanei evaluate deţine funcţia de administrator şi calitatea de asociat unic).

Valoarea totalã a contractelor derulate între Consiliul Local al comunei Coteana, judeţul Olt şi S.C. RO Construct M.C. S.R.L. este de 91.500 lei.

Astfel, persoana evaluatã, a încãlcat dispoziţiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu dispoziţiile art. 75 din Legea nr. 393/2004.

2.  PISICA DÃNUŢ, viceprimar al comunei Maglavit, Judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE
Începând cu data de 27 iunie 2012 deţine şi exercitã simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de comerciant persoanã fizicã („Pisica Danut Persoanã Fizicã Autorizatã”), încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi ale art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

3. NIŢU GHEORGHE, viceprimar al comunei Şandra, Judeţul Timiş

INCOMPATIBILITATE
În perioada 26 iulie 2012 – 07 octombrie 2014 a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Şandra, judeţul Timiş, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

4. CHECHERIŢÃ CONSTANTIN, viceprimar al comunei Frumosu, Judeţul Suceava

INCOMPATIBILITATE
În perioada 04 iulie 2012 – 09 februarie 2017 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de administrator în cadrul S.C. Checherita Com S.R.L, desfãşurând totodatã şi activitãţi remunerate în cadrul S.C. Flaga LPG S.A.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi lit. k) (aplicabile în perioada supusã evaluãrii) din Legea nr. 161/2003.

5.       BUŢU ION, viceprimar al comunei Giurgiţa, Judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE
Începând cu data de 27 iunie 2012 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de administrator al S.C. Butnic Comexim S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

6. GÎDEA VIOLETA - GEANINA, viceprimar al comunei Segarcea Vale, judeţul Teleorman

INCOMPATIBILITATE
În perioada 12 iunie 2014 – 08 februarie 2018 a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de controlor trafic- angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Vyo Trans S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

7.  MUŞUROIA EUGEN-MARIAN, fost viceprimar al comunei Cocorãştii Colţ, Judeţul Prahova

INCOMPATIBILITATE ŞI FALS ÎN DECLARAŢII  
În perioada 27 iunie 2012 - 22 iunie 2016, a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de administrator în cadrul S.C. Abeona S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003.

De asemenea, întrucât persoana evaluatã nu a menţionat în declaraţiile de interese depuse în calitate de viceprimar, funcţia de administrator la S.C. Albeona S.R.L., Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Judecãtoria Ploieşti, judeţul Prahova, în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârşirea infracţiunii de fals în declaraţii, prevãzutã de art. 326 din Legea nr. 286/2009 privind Codul penal.

    8.  DAN CUJBÃ, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Hilişeu - Horia, Judeţul Botoşani

INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 iulie 2012 - 31 decembrie 2013, Societatea Cooperativã de Consum Hilişeu Horia (în cadrul cãreia persoana evaluatã deţinea la acea datã calitatea de membru cooperator şi funcţiile de preşedinte şi administrator, iar soţia calitatea de membru cooperator) a încheiat contracte de furnizare produse/prestãri servicii cu Primãria Comunei Hilişeu – Horia şi Şcoala Gimnazialã nr. 1 Hilişeu – Horia (achiziţii directe de bunuri/servicii pe bazã de facturi) în valoare totalã de 73.094,8 lei.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

9. NEDELCU MARIA – ISABELA, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Pîngãraţi, Judeţul Neamţ

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a votat în mod favorabil pentru adoptarea unei Hotãrâri în temeiul cãreia s-a încheiat Contractul de concesiune între Primãria comunei Pîngãraţi şi Asociaţia Crescãtorilor de Animale Pîngãraţi, deşi avea un interes personal de naturã patrimonialã în problema supusã dezbaterilor consiliului local, având posibilitatea sã anticipeze cã o decizie prin care s-ar aproba concesionarea pãşunii comunale prin atribuire directã cãtre Asociaţie prezintã un beneficiu pentru sine, soţ şi asociaţie (în cadrul Asociaţiei soţul sãu a deţinut calitatea de membru fondator).

De asemenea, persoana evaluatã nu a anunţat, la începutul dezbaterilor privind concesionarea pãşunii, interesul personal pe care îl avea în problema respectivã şi nu s-a abţinut de la vot.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 70, şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi ale art. 75, lit. b) şi f) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

    10.  POPA IOAN, consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Cãrand, Judeţul Arad

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV
În calitate de consilier local, a luat parte la şedinţa de lucru a Consiliului Local al comunei Cãrand din data de 25 iulie 2012, în urma cãreia i-au fost încredinţate douã lucrãri de prestãri servicii, deşi avea un interes personal în problema supusã dezbaterilor consiliului local.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi cu dispoziţiile art. 75 şi 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004.

11.  MIHAI DUMITRU GABRIEL, fost consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Crevedia, Judeţul Dâmboviţa

INCOMPATIBILITATE
Pe durata mandatului de consilier local 2012 – 2016, S.C. Comax M&M S.R.L. (societate în cadrul cãreia soţia persoanei evaluate deţine funcţia de administrator şi calitatea de asociat) a desfãşurat operaţiuni comerciale cu Şcoala Gimnazialã Crevedia, instituţie aflatã sub autoritatea Primãriei comunei Crevedia, judeţul Dâmboviţa.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

 


Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MUŞUROIA EUGEN-MARIAN şi CHECHERIŢÃ CONSTANTIN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Persoanele menţionate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:

·         art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcţie publicã are un interes personal de naturã patrimonialã, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

·         art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezãzute în art. 46 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificãrile şi completãrile ulterioare”;

·         art. 87, alin. (1), lit. c), d), g) şi k) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcþia de primar ºi viceprimar, primar general ºi viceprimar al municipiului Bucureºti, preºedinte ºi vicepreºedinte al consiliului judeþean este incompatibilã cu exercitarea urmãtoarelor funcþii sau calitãþi […] c) calitatea de funcþionar public sau angajat cu contract individual de muncã, indiferent de durata acestuia […] d) funcþia de preºedinte, vicepreºedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraþie ori cenzor sau orice funcþie de conducere ori de execuþie la societãþile comerciale, inclusiv bãncile sau alte instituþii de credit, societãþile de asigurare ºi cele financiare, la regiile autonome de interes naþional sau local, la companiile ºi societãþile naþionale, precum ºi la instituþiile publice […] g) calitatea de comerciant persoanã fizicã […] k) orice alte funcþii publice sau activitãþi remunerate”;


·         art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societãţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unitãţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestãri de servicii, de executare de lucrãri, de furnizare de produse sau contracte de asociare cu autoritãţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau cu regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societãţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplicã şi în cazul în care funcţiile sau calitãţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local”;

·         art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinutã înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în aceastã funcţie”;

·         art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001, potrivit cãruia „Nu pot lua parte la deliberarea şi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local”;

· art. 75, lit. b) şi f) din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autoritãţii publice din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru […] b) orice persoanã fizicã sau juridicã cu care au o relaþie de angajament, indiferent de natura acestuia […] f) o asociaþie sau fundaþie din care fac parte”;    

· art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotãrâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. (2) În situaþiile prevãzute la alin. (1), consilierii locali ºi consilierii judeþeni sunt obligaþi sã anunþe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivã; (3) Anunþarea interesului personal ºi abþinerea de la vot se consemneazã în mod obligatoriu în procesul-verbal al ºedinþei”;

· art. 326 din Legea nr. 286/2009, potrivit cãruia „Declararea necorespunzãtoare a adevãrului, fãcutã unei persoane dintre cele prevãzute în art. 175 sau unei unitãþi în care aceasta îºi desfãºoarã activitatea în vederea producerii unei consecinþe juridice, pentru sine sau pentru altul, atunci când, potrivit legii ori împrejurãrilor, declaraþia fãcutã serveºte la producerea acelei consecinþe, se pedepseºte cu închisoare de la 3 luni la 2 ani sau cu amendã”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective […]”.

„Persoana […] faţã de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcţia ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcţie eligibilã, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţionalã de Integritate îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor legalitãţii, confidenţialitãţii, imparţialitãţii, independenţei operaţionale, celeritãţii, bunei administrãri, precum şi al dreptului la apãrare.

AGENŢIA NAŢIONALÃ DE INTEGRITATE

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.