Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflict de interese de natură administrativă şi avere nejustificată în cazul a 19 foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. DUMITRAŞCU DIONISIE, Consilier Judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Neamţ

INCOMPATIBILITATE

În perioada deţinerii mandatelor de consilier judeţean (2012 – 2016 şi 2016 – 2020), au fost încheiate contracte şi note de comandă de prestări de servicii între Consiliul Judeţean Neamţ şi o societate comercială în cadrul căreia Consiliul este acţionar majoritar, iar persoana evaluată deţine funcţie de conducere.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi ale art. 93, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

2. DRĂGHINCESCU SIMONA,

Consilier Judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Brăila

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 10 iunie 2017, aceasta exercită simultan funcţia de consilier judeţean şi pe cea de director general adjunct la Regia Autonomă „Administraţia Zonei Libere Brăila”, aflată sub autoritatea Consiliului Local al Municipiului Brăila.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003 şi nu a respectat dispoziţiile art. 91, alin. (3), teza 1 din acelaşi act normativ.

3. COTENESCU MARIA, Consilier Judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Argeş şi fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al municipiului Câmpulung, Judeţul Argeş

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier judeţean (2016 – 2020), o societate comercială la care persoana evaluată deţine calitatea de asociat şi funcţia de administrator a încheiat două contracte de furnizare în valoare totală de 105.070 lei cu Spitalul de Psihiatrie Sf. Maria Vedea aflat sub autoritatea Consiliului Judeţean Argeş.  

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90 din Legea nr. 161/2003.

4. SĂLĂTIOAN VASILE, Consilier Judeţean în cadrul Consiliului Judeţean Cluj

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatelor de consilier judeţean (2012 – 2016 şi 2016 – 2020), o societate comercială la care persoana evaluată deţine funcţia de şef birou/serviciu financiar – contabil a încheiat 6 contracte comerciale de prestări servicii/executare lucrări/furnizare produse cu Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului Cluj, instituţie aflată în subordinea Consiliului Judeţean Cluj.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

5. MOTOTOLEA MARIN, Primar al comunei Valea Dragului, Judeţul Giurgiu

INCOMPATIBILITATE ŞI SESIZARE PARCHET

În perioada iulie 2014 – septembrie 2017, simultan cu exercitarea funcţiei de primar a desfăşurat activităţi remunerate în cadrul unei societăţi comerciale, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. k) din Legea nr. 161/2003.

 

De asemenea, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Tribunalul Giurgiu, în vederea efectuării de cercetări cu privire la săvârşirea unor infracţiuni de evaziune fiscală prevăzute de art. 9 din Legea nr. 241/2005.

6. ROŞCA VIOREL MITEA, Primar al comunei Brebu, Judeţul Caraş-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de primar (mandatul 2012 – 2016 şi 2016 – 2020) a semnat 2 dispoziţii, în urma cărora soţia acestuia a obţinut un avantaj patrimonial, persoana evaluată încălcând astfel dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 76 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 75, lit. a) din Legea nr. 393/2004.

7. BURLACU IOAN FLORIN, Primar al comunei Pir, Judeţul Satu Mare

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 19 iunie 2012 exercită simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoană fizică, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

8. CENUŞĂ GHEORGHE,

fost Primar al comunei Dumbrăveni, Judeţul Constanţa

INCOMPATIBILITATE

În perioada 21 iunie 2012 – 22 iunie 2016 a exercitat simultan funcţia de primar şi calitatea de persoană fizică autorizată, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

9. GHERĂESCU FELICIAN MIHAI,

Viceprimar cu atribuţii de Primar în cadrul Primăriei comunei Oţeleni, Judeţul Iaşi şi Consilier Local

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local (mandatul 2016 – 2020), a votat adoptarea Hotărârii Consiliului Local din 23 iunie 2016 privind alegerea viceprimarului comunei Oţeleni, potrivit căreia persoana evaluată a fost aleasă în funcţia de viceprimar, încălcând astfel dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001 şi cu dispoziţiile art. 75 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

10. SENACI DANIEL TRAIAN, Viceprimar al comunei Cărand, Judeţul Arad

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local a iniţiat proiectul de hotărâre privind închirierea pajiştilor comunale în suprafaţă de 574,44 ha şi a votat în mod favorabil pentru adoptarea Hotărârii Consiliului Local Cărand din 10 aprilie 2017, deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor consiliului local. Astfel, persoana evaluată avea posibilitatea să anticipeze că adoptarea acestei hotărâri ar putea prezenta un beneficiu pentru socrul său, interes care s-a materializat întrucât, urmare a hotărârii respective, s-au încheiat două contracte în baza cărora socrul persoanei evaluate a primit în chirie de la Primăria Cărand pajişte în suprafaţă totală de 35,14 ha.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea                    nr. 215/2001 şi cu dispoziţiile art. 75, lit. a) şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

11. UNTĂRESCU ION, Viceprimar al oraşului Găeşti, Judeţul Dâmboviţa

INCOMPATIBILITATE

În perioada 11 mai 2015 – 15 octombrie 2018 a deţinut funcţia de viceprimar simultan cu exercitarea  următoarelor funcţii / calităţi:

- funcţia de adjunct Şef Şantier la o societate comercială (11 mai – 08 iunie 2015);

- reprezentant al Consiliului Local Găeşti în Consiliul de administraţie al Liceului Tehnologic „Dr. C. Angelescu” Găeşti (11 mai 2015 – 12 septembrie 2016);

- reprezentant al Consiliului Local Găeşti în Consiliul de administraţie al Şcolii „Radu cel Mare” Găeşti (25 septembrie 2015 – 12 septembrie 2016);

- calitatea de persoană fizică autorizată, având ca obiect principal de activitate activităţi de consultanţă (începând cu data de 04.07.2013).

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c), d) şi g) din Legea nr. 161/2003.

12. CSUTAK GASPAR, Viceprimar al comunei Ciceu, Judeţul Harghita

INCOMPATIBILITATE

Începând cu data de 23 iunie 2016 exercită funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale „Kajoni Janos” Ciceu, judeţul Harghita, participând la deliberări, conform Procesului-verbal din data de 23 martie 2017.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

13. SCUTARIU SORIN,

fost Viceprimar şi fost Consilier Local al comunei Mitoc, Judeţul Botoşani

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local a participat la dezbaterea şi votul pentru aprobarea Proiectului de hotărâre din data de 08 septembrie 2016 şi la deliberarea şi adoptarea Hotărârii Consiliului Local din data de 26 octombrie 2016 privind constatarea încetării de drept, înainte de expirarea duratei normale a mandatului său de consilier local, ca urmare a rămânerii definitive a raportului de evaluare prin care ANI a constatat la data de 16 decembrie 2013 conflictul de interese de natură administrativă în cazul lui acestuia (https://goo.gl/C6gkDd).

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70, art. 71 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 46, alin. (1) din Legea                    nr. 215/2001 şi cu dispoziţiile art. 75 şi art. 77 din Legea nr. 393/2004.

14. DRAGOMIR VALENTIN, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Ariceştii Rahtivani, Judeţul Prahova

AVERE NEJUSTIFICATĂ

Agenţia Naţională de Integritate a constatat existenţa unei diferenţe nejustificate în cuantum de 96.737,49 lei (aproximativ 21.786,59 euro), între averea dobândită şi veniturile realizate în perioada 2012 – 2016 de către DRAGOMIR VALENTIN, Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Ariceştii Rahtivani, Judeţul Prahova.

 

Având în vedere cele de mai sus, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Comisia de cercetare a averilor din cadrul Curţii de Apel Ploieşti, în vederea începerii acţiunii de control cu privire la modificările patrimoniale intervenite şi veniturile realizate în perioada exercitării funcţiei de către persoana evaluată.

15. FRĂŢILĂ SEVERIUS FLORIN,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local Câmpina, Judeţul Prahova

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatelor de consilier local (2012 – 2016 şi 2016 – 2020), o societate comercială la care persoana evaluată deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator a încheiat 41 de contracte de prestări servicii în valoare totală de 9.678,40 lei cu Spitalul de Psihiatrie Voila, instituţie publică aflată în subordinea Consiliului Local.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea                      nr. 161/2003 şi nu a respectat dispoziţiile art. 91, alin. (3), teza I din acelaşi act normativ.

16. CORNEA AVRAM,

Consilier local în cadrul Consiliului Local Silivaşu de Cîmpie, Judeţul Bistriţa-Năsăud

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

În calitate de consilier local (mandatele 2012 – 2016 şi 2016 – 2020), a participat şi votat adoptarea unei Hotărâri a Consiliului Local din data de 08 mai 2016 privind prelungirea prin act adiţional a Contractelor de închiriere păşuni, încheiate cu deţinătorii de animale de pe raza comunei, în baza căreia a beneficiat de prelungirea prin act adiţional a contractului din data de 10 iunie 2015. De asemenea, a participat şi votat adoptarea Hotărârii Consiliului Local din data de 28 februarie 2017 privind aprobarea închirierii păşunilor, a Regulamentului de păşunat, a caietului de sarcini referitor la închirierea suprafeţelor de păşune care constituie domeniul public al comunei, în baza căreia s-a încheiat un contract de închiriere în data de 12 mai 2017, beneficiind de o suprafaţă de păşune de 7,40 ha.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003, art. 75 şi art. 77, alin. (1) din Legea nr. 393/2004 şi art. 46, alin. (1) din Legea nr. 215/2001.

17. HAŞEGAN NICOLAE, Consilier Local în cadrul Consiliului Local Şelimbăr, Judeţul Sibiu

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016) a încheiat un contract de lucrări de reparaţii în data de 06 aprilie 2016 în valoare de 28.800 lei cu o întreprindere individuală, în cadrul căreia fiul persoanei evaluate deţinea calitatea de titular, încălcând astfel dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

18. ALION DUMITRU, fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local Pianu, Judeţul Alba

INCOMPATIBILITATE

În perioada 12 septembrie 2016 – 18 decembrie 2017 a deţinut simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al Primăriei comunei Pianu, judeţul Alba, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

19. RADU MIHAI,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local Cepari, Judeţul Argeş

INCOMPATIBILITATE

În perioada 26 iunie 2012 – 23 iunie 2016 a exercitat simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă în cadrul Compartimentului Întreţinere din aparatul de specialitate al primarului Comunei Cepari, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. MARIN IULIAN, CENUŞĂ GHEORGHE şi SCUTARIU SORIN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

· art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative”;

· art. 71 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Principiile care stau la baza prevenirii conflictului de interese în exercitarea demnităţilor publice şi funcţiilor publice sunt: imparţialitatea, integritatea, transparenţa deciziei şi supremaţia interesului public”;

· art. 76 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său ori rudele sale de gradul I. (2) Actele administrative emise sau actele juridice încheiate ori dispoziţiile emise cu încălcarea obligaţiilor prevăzute la alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută.”;

· art. 77 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Conflictele de interese pentru preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene sau consilierii locali si judeţeni sunt prezăzute în art. 47 din Legea administraţiei publice locale nr. 215/2001, cu modificările şi completările ulterioare”;

· art. 87, alin. (1), lit. c), d), g) şi k) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă, indiferent de durata acestuia; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice [...] g) calitatea de comerciant persoană fizică [...] k) orice alte funcţii publice sau activităţi remunerate, în ţară sau în străinătate, cu excepţia funcţiei de cadru didactic sau a funcţiilor în cadrul unor asociaţii, fundaţii sau alte organizaţii neguvernamentale”;

· art. 88, alin. (1), lit. c) şi d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv; d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director […] la regiile autonome şi societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de […] de interes local înfiinţate sau aflate sub autoritatea consiliului local, precum şi la regiile autonome şi societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de interes naţional care îşi au sediul sau care deţin filiale în unitatea administrativ-teritorială respectivă, cu excepţia reprezentanţilor în adunarea generală a acţionarilor la societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, a membrilor în consiliile de administraţie ale unităţilor şi instituţiilor de învăţământ de stat sau confesionale şi ale spitalelor publice din reţeaua autorităţilor administraţiei publice locale sau a altor reprezentanţi ai instituţiilor publice din subordinea unităţilor administrativ-teritoriale sau la care unitatea administrativ-teritorială respectivă deţine participaţie, în cazul consilierului judeţean”;

· art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local.”;

· art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(3) Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie. Alesul local care devine incompatibil prin aplicarea prevederilor prezentei secţiuni este obligat să demisioneze din una dintre funcţiile incompatibile în cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”

· art. 93, alin. (1) şi alin. (2) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Prevederile art. 90 se aplică şi persoanelor încadrate cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local sau al consiliului judeţean ori la regiile autonome aflate sub autoritatea consiliilor respective sau la societăţile înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. (2) Încălcarea de către persoanele prevăzute la alin. (1) a dispoziţiilor art. 90 atrage încetarea de drept a raporturilor de muncă.”;

·  art. 46 din Legea nr. 215/2001, potrivit căruia „(1) Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotărârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude până la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusă dezbaterilor consiliului local, cu excepţia situaţiilor prevăzute la art. 57 alin. (4^1) şi art. 101 alin. (3^1).”;

· art. 2, alin. (1) din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „(1) Prin aleşi locali, în sensul prezentei legi, se înţelege consilierii locali şi consilierii judeţeni, primarii, primarul general al municipiului Bucureşti, viceprimarii, preşedinţii şi vicepreşedinţii consiliilor judeţene. Este asimilat aleşilor locali şi delegatul sătesc.”;

· art. 75 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumită problemă, dacă au posibilitatea să anticipeze că o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: a) soţ, soţie, rude sau afini până la gradul al doilea inclusiv; b) orice persoană fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia; c) o societate comercială la care deţin calitatea de asociat unic, funcţia de administrator sau de la care obţin venituri; d) o altă autoritate din care fac parte; e) orice persoană fizică sau juridică, alta decât autoritatea din care fac parte, care a făcut o plată către aceştia sau a efectuat orice fel de cheltuieli ale acestora; f) o asociaţie sau fundaţie din care fac parte.”;

·  art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea şi adoptarea de hotărâri dacă au un interes personal în problema supusă dezbaterii. (2) În situaţiile prevăzute la alin. (1), consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi să anunţe, la începutul dezbaterilor, interesul personal pe care îl au în problema respectivă. (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemnează în mod obligatoriu în procesul verbal al şedinţei”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.