Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate în cazul a 3 aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. CROITORU ION,

Viceprimar şi Consilier Local în cadrul Consiliului Local Băbeni, Judeţul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În perioada 29 iunie 2016 – 20 iunie 2018 a deţinut si exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de administrator în cadrul unei societăţi comerciale. De asemenea, în perioada 23 august 2016 – 28 martie 2017 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de membru al Consiliului de Administraţie al Liceului „George Ţărnea” Băbeni.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

2. PETRE RADU-ONUŢ,

Consilier Local în cadrul Consiliului Local al Municipiului Orăştie, Judeţul Hunedoara

INCOMPATIBILITATE

În perioada 04 aprilie – 01 august 2016, societatea comercială, în cadrul căreia persoana evaluată a deţinut funcţia de director comercial, a avut relaţii comerciale cu Primăria Municipiului Orăştie, astfel, a emis un număr de 71 de facturi către aceasta,  în valoare de 13.732,17 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90 alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

3. BUŞESCU EMIL, Consilier Local în cadrul Consiliul Local Vlădeşti, Judeţul Argeş

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016), o societate comercială în cadrul căreia persoana evaluată deţine funcţia de director tehnic, iar soţia acesteia deţine calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator, a încheiat cu primăria comunei Vlădeşti, judeţul Argeş, un contract de lucrări în valoare de 24.300,59 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu dispoziţiile art. 92, alin. (1) din acelaşi act normativ.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. Persoanele evaluate au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

· art. 87, alin. (1), d) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice [...]”;

· art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local.”;

· art. 92, alin. (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Încălcarea dispoziţiilor art. 90 atrage încetarea de drept a mandatului de ales local la data încheierii contractelor”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat [...] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.