Cel mai probabil ne-ar veni foarte greu să ne imaginăm lumea fără electricitate. Serviciile de furnizare a energiei electrice sunt o nevoie a lumii moderne, iar liberalizarea pieţei şi în cazul României a oferit consumatorilor posibilitatea de a-şi alege furnizorul preferat. Contractarea unor asemenea servicii presupune, desigur, respectarea unor termeni si condiţii.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În rândul furnizorilor de energie electrică s-a făcut remarcat un nume: Eva Energy. Pentru informare completă a clienţilor, dar şi pentru a le prezenta toate detaliile asociate cu schimbarea furnizorului de energie electrică, compania îşi expune ofertele publicului larg în cadrul website-ului www.eva-energy.ro.

Informaţii utile: drepturi şi obligaţii ale consumatorului de energie electrică

Indiferent dacă există deja un anume loc de consum sau dacă este vorba despre situaţia racordării la reţeaua de energie electrică, trebuie cunoscute drepturile şi obligaţiile pe care le are consumatorul. În acest sens, cei de la Eva Energy oferă câteva informaţii utile.

Drepturi ale consumatorilor

În primul rând, consumatorii trebuie să ştie că au dreptul de a schimba furnizorul de energie electrică fără ca acest lucru să genereze vreo taxă suplimentară de achitat. În acest sens, este nevoie de transparenţă totală din partea furnizorului, care trebuie să găsească mereu modalităţi prin care să menţină consumatorul informat cu privire la toate detaliile legate de servicii şi furnizarea acestora, alături de eventualele modificări ce pot avea loc.

La aceeaşi categorie de drepturi ale consumatorilor intră şi posibilitatea de a solicita oricând furnizorului curent sistarea serviciilor şi încheierea contractului. În cazul în care există pe piaţă o ofertă mai avantajoasă, orice consumator are dreptul de a o alege fără a întâmpina vreo piedică în acest sens din partea furnizorului actual.

În egală măsură, consumatorul final are de asemenea dreptul de a solicita măsuri reparatorii în situaţiile în care apar eventuale defecţiuni ori deranjamente. Nu în ultimul rând, acelaşi consumator are dreptul de a fi informat în mod constant cu privide la posibilităţile de plată, dar şi de a fi despăgubit în acele situaţii care provoacă daune şi de care este responsabil direct furnizorul.

Obligaţii ale consumatorului final

Alături de drepturile fireşti, consumatorul de energie electrică are de asemenea şi o serie de obligaţii. De regulă, acestea sunt specificate în cadrul contractului de prestări servicii, însă pentru o detaliere suplimentară cei de la Eva Energy menţionează câteva dintre acestea.

Ca o consecinţă firească a prestării serviciilor conform contractului din partea furnizorului, consumatorul are obligaţia de a achita contravaloarea energiei electrice consumate. Dacă înţelegerea elementelor specificate pe facturile de energie electrică pare o provocare pentru mulţi, aceiaşi specialişti vin cu o serie de explicaţii. Iată ce include preţul, în cazul consumatorilor casnici:

  • Preţul efectiv al energiei electrice active
  • Tariful aferent serviciului de transport al energiei electrice
  • Tariful aferent serviciului de distribuţie, corespunzător nivelului de tensiune
  • Contravaloarea Certificatelor Verzi
  • Contravaloarea energiei electrice reactive, dacă este cazul
  • Acciza
  • TVA
  • Taxa de cogenerare

În cazul în care obligaţia de plată nu este respectată, furnizorul are dreptul de a întrerupe sau de a sista permanent serviciile, dar şi de a rezilia contractul încheiat.

O altă obligaţie ce revine tot consumatorilor se referă la cea de comunicare. Mai exact, ori de câte ori apar defecţiuni sau deranjamente, recomandarea specialiştilor este ca intervenţiile să fie realizate de specialişti în domeniu. Prin urmare, consumatorii trebuie să sesizeze asemenea situaţii ori de câte ori acestea îşi fac apariţia şi nicidecum să încerce să le remedieze pe cont propriu. Menţinerea instalaţiilor şi echipamentelor electrice în condiţii tehnice corespunzătoare este de la sine înţeleasă şi este reglementată şi de norme legislative specifice.

Ca notă de final, pentru cei care se întreabă ce elemente birocratice sunt implicate în schimbarea furnizorului de energie electrică, lucrurile stau destul de simplu. Pe site-ul www.eva-energy.ro sunt prezentate documentele necesare în acest sens, precum şi procedura care trebuie urmată pentru a duce la îndeplinire acest demers. Ca bonus, cei care aleg serviciile Eva Energy pot beneficia chiar de eşalonarea plăţii facturilor, respectând anumiţi termeni stabiliţi de comun acord cu furnizorul.

Pentru mai multe informaţii despre serviciile furnizate, modalităţile de plată sau orice alte detalii cu privire la acestea, persoanele interesate pot să acceseze website-ul menţionat - www.eva-energy.ro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.