Pentru a oferi vizitatorilor site-ului tau o experienta dintre cele mai placute, dar si pentru a-ti imbunatati continutul paginilor tale web, este important sa iti pui la punct activitatea de optimizare SEO, folosind practicile despre care vom vorbi in acest articol.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pentru inceput, este indicat sa stii care este publicul tau tinta, pentru a intelege cui te adresezi, dar si ce mesaj va trebui sa transmiti. Astfel, va trebui sa creezi o strategie de cuvinte cheie, care sa vizeze targetul tau. Acestea sunt expresii pe care potentialii vizitatori le folosesc in cautari, iar odata identificate, iti vor ajuta site-ul sa obtina pozitii cat mai bune in Google.

Iata si intrebarile pe care trebuie sa le adresezi pentru identificarea cuvintelor cheie:

  • Care este publicul tau tinta?
  • Care sunt informatiile de care aceasta are nevoie?
  • De ce are nevoie de aceste informatii?
  • Ce cuvinte cheie sunt folosite pentru a le gasi?

Cu toate ca pot parea complicate la inceput, raspunsurile la aceste intrebari sunt usor de aflat. Tot ce iti trebuie este sa iti stabilesti anterior cateva directii de activitate, ce includ:

Studierea publicului: Ca sa beneficiezi de optimizare SEO de calitate, va trebui sa identifici, in mare, publicul care este interesat de serviciile si produsele pe care le oferi. Ai tot internetul la indemana pentru asa ceva, astfel incat poti realiza studii de piata, sau poti discuta direct cu potentiali clienti, pentru a vedea care le sunt preferintele si obiceiurile, precum si alte date care sa-ti vina in ajutor.

Planifica strategia de cuvinte cheie: o strategie de cuvinte cheie bine pusa la punct va conduce la o optimizare SEO de succes. Alege acele expresii care identifica cel mai usor produsele sau serviciile pe care le oferi, dar si intentiile de cautare ale utilizatorilor. Atentie, exista cuvinte cheie de conversie, acele expresii pe care le folosesc oamenii cand vor sa cumpere ceva, si cuvinte cheie “de informare”, acele expresii pe care le cautam cand vream sa ne informam, dar nu sa si cumparam. Si expresiile “de informare” pot sa genereze conversii, insa intr-o masura mai mica. Pe acestea ar trebui sa le targetam prin articole pe blog-ul site-ului.

Alege subiecte de interes: Odata ce ai stabilit strategia de cuvinte cheie, gaseste si subiectele tangente, de care vizitatorii tai ar putea fi interesati! Acest lucru este de mare ajutor pentru o optimizare SEO de calitate!

Un alt aspect foarte important, de care trebuie sa te ocupi, este cel al cresterii in pozitiile SERP (Search Engine Results Page). Majoritatea rezultatelor din prima pagina Google sunt site-uri care au continut ce poate fi parcurs cu usurinta. Oricand un vizitator intra pe site-ul tau, elementele din pagina trebuie sa ii atraga atentia, pentru a-l face sa vrea sa citeasca/informeze mai mult. Exista multi parametri care ii semnaleaza motorul de cautare (Google) ca un utilizator este interesat de continutul paginii tale, motiv pentru care aceasta va creste in pozitii.

Indicatorul care ii ofera motorului de cautare informatii despre cat timp petrece un vizitator pe site se numeste, in engleza, "dwell time". Acesta este calculat de la primul click pe un rezultat al cautarilor (care duce spre pagina ta) pana cand utilizatorul paraseste site-ul/pagina respectiva. Atunci cand continutul din pagina este bine organizat, usor de parcurs si contine si expresiile de cautare relevante, creste lizibilitatea, un considerent important pentru o optimizare SEO corecta.

Alaturi de aceste "tehnici", va trebui sa tinem cont si de continutul vizual prezent in pagina. De exemplu, daca ai un blog, iti recomandam multe poze, imagini sau infografice, pentru ca vizitatorii sa digere mai usor textul, creand legaturi logice intre elementele prezente. Cu toate acestea, nu orice imagine este potrivita; va trebui sa investesti in poze de calitate, care sunt de asemenea relevante in contextul dat. Prin urmare, continutul prezent in pagina va arata mai profesionist, ducand la mai multe vizualizari, prin care obtii un plus de autoritate. Acest truc te va ajuta foarte mult sa ai o optimizare SEO de succes!

In acest articol ne-am referit mai mult la continutul informational (text) al unui site. Procesul de optimizare SEO este unul mult mai complex iar Google analizeaza un numar foarte mare de date. Pentru o analiza preliminara sau consultanta SEO si marketing online, acceseaza iAgency.ro.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.