Ai investit resurse financiare si ai pierdut mult timp construind website-ul pe care ti l-ai dorit dintotdeauna pentru business-ul tau? Eforturile tale au fost zadarnice daca site-ul nu aduce o crestere a vanzarilor, acest lucru fiind posibil numai daca are loc si o crestere a traficului targetat pe audienta interesata de produsele si serviciile tale.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Unul din cele mai eficiente moduri de a atrage trafic de calitate pe site-ul tau este sa apelezi la optimizarea SEO, care iti poate ajuta site-ul sa ajunga in pozitii de top in Google, dupa cuvintele cheie specifice domeniului de activitate al business-ului.

Optimizarea SEO este un proces complex, de lunga durata, care necesita creativitate, skill-uri tehnice precum si cunostinte de marketing. Deoarece sunt sanse mici ca fiecare antreprenor online sa detina toate aceste abilitati, majoritatea apeleaza, cel mai adesea, la o agentie SEO profesionista, care sa preia sarcina conceperii si derularii unei strategii eficiente de optimizare SEO.

Insa, avand in vedere competitia acerba din acest domeniu, cum poti sti ca ai facut alegerea potrivita? Mai exact, cum poti fi sigur ca ai ales o agentie profesionista si nu una neserioasa?

Adevarul este ca o agentie SEO cu experienta iti poate propulsa site-ul in pagina de rezultate Google si iti poate aduce trafic organic de calitate si noi potentiali clienti, in timp ce o agentie SEO neserioasa poate face mai mult rau site-ului tau. SEO este un domeniu in permanenta evolutie, asa ca este important sa investesti in serviciile unei agentii SEO care este mereu la curent cu ultimele schimbari din domeniu si care utilizeaza tehnici de actualitate.

Multi marketeri considera in mod eronat ca SEO este un domeniu tehnic, de care ar trebui sa fie responsabili programatorii web. Insa, practica a dovedit ca programatorii web foarte rar inteleg ce presupune optimizarea SEO.

Conform specialistilor Google, optimizarea SEO are ca scop propulsarea website-ului in pagina de rezultate pentru ca acesta sa fie mai usor de accesat de catre utilizatorii interesati de produsele si/sau serviciile sale.

Asadar, gradul de relevanta al continutului site-ului pentru utilizatori este unul din cei mai importanti factori de clasare pentru Google. Iar acest lucru se poate verifica cu usurinta de catre oricine: site-urile care ocupa primele pozitii in Google sunt cele mai usor si placut de navigat, oferind in acelasi timp exact ceea ce au nevoie utilizatorii care le acceseaza dupa cuvintele cheie specifice domeniului de activitate.

Pentru a fi sigur ca agentia SEO cu care alegi sa lucrezi are experienta necesara pentru a prelua sarcinile ce tin de optimizarea SEO a site-ului tau, Google recomanda o metoda de evaluare in patru etape. Iata care sunt acestea:

Etapa 1. Fii atent la intrebarile pe care agentia SEO ti le pune

O agentie SEO profesionista care are experienta notabila in domeniu va manifesta un interes real si curiozitate in ceea ce priveste business-ul tau si felul in care acesta functioneaza. Inca de la prima intalnire, agentia SEO potrivita este ce care iti pune cat mai multe intrebari legate de specificul business-ului si directia strategiei generale de marketing. Iata cateva exemple de intrebari frecvente:

- Care este propunerea unica de vanzare a business-ului tau? Prin ce aduce aceasta plus-valoare clientilor?

- Care este publicul tinta si ce metode folosesti in prezent pentru ca acestia sa gaseasca si sa aleaga produsele si serviciile tale?

- Care este scopul website-ului tau? Este un magazin virtual de unde utilizatorii pot face cumparaturi online sau este un simplu site de prezentare?

- Ce alte canale de marketing (online si offline) folosesti pentru promovare?

- Care sunt principalii tai competitori si ce avantaje ofera acestia in comparatie cu tine? Cum se pozitioneaza acestia in piata?

Etapa 2. Cere feedback de la fostii sau actualii clienti ai agentiei SEO respective

Daca agentia SEO a trecut cu succes de etapa 1, este timpul sa treci la pasul 2, si anume sa verifici cum a decurs colaborarea cu alti clienti de-ai sai. Solicita o lista cu cel putin trei clienti, impreuna cu datele lor de contact, pentru a putea lua legatura cu acestia si a le cere feedback in legatura cu experienta pe care au avut-o de-a lungul colaborarii cu agentia SEO respectiva.

Iata cateva exemple de intrebari relevante:

- Cat a durat colaborarea cu agentia SEO?

- Ce pozitii ocupa site-ul dvs. in Google inainte de a apela la serviciile SEO ale agentiei respective? Dar dupa 1 an?

- Cum a decurs comunicarea cu agentia?

- A fost agentia SEO capabila sa livreze servicii de calitate? Isi respecta deadline-urile?

- Ati primit sfaturi si recomandari utile din partea agentiei SEO?

- In ce au constat serviciile SEO de care ati beneficiat? Au inclus atat optimizare on page, cat si off page?

Etapa 3. Solicita un audit agentiei SEO care se pozitioneaza cel mai bine in Google

Daca ai ajuns la etapa 3, inseamna ca ai sters deja de pe lista agentiile SEO neserioase si ai ramas cu cateva variante de agentii de top. Alege-o pe cea care ocupa cele mai bune pozitii in Google si solicita-i un audit SEO!

Rolul unui audit este de a ajuta agentia SEO sa stabileasca nivelul vizibilitatii afacerii tale in mediul online inainte de inceperea colaborarii. In acest sens, sunt analizati mai multi metrici, cum ar fi traficul, pozitiile in Google dupa cuvintele cheie specifice domeniului, profilul de backlinkuri etc. In plus, se efectueaza si un research pentru a determina principalele cuvinte cheie pe care sa va fundamenta strategia de optimizare SEO.

Un alt scop al auditului este de a determina performantele tehnice si impactul asupra experientei utilizatorului. Astfel, sunt analizati indicatori precum viteza de incarcare, numarul paginilor cu eroare 404, elemente de design, numarul de link-uri care dau eroare etc.

Etapa 4. Dezvolta o colaborare de durata cu agentia SEO aleasa

Odata ce ai ales agentia SEO care ti-a efectuat auditul si a schitat viitoarea strategie SEO, este momentul sa pui planurile in aplicare si sa cuceresti motoarele de cautare! Tine cont totusi ca, in functie de domeniul businessului tau si nivelul competitiei, poate dura pana la 6 luni sau chiar 1 an pentru a obtine rezultatele dorite.

Asigura-te ca ai bugetul necesar pentru a sustine aceasta colaborare si tine cont de recomandarile pe care agentia SEO ti le ofera! De exemplu, daca agentia iti sugereaza sa faci anumite modificari site-ului, asigura-te ca programatorii cu care lucrezi pot implementa in cel mai scurt timp modificarile respective.

Daca vrei sa afli mai multe despre optimizarea SEO de la o agentie profesionista, in zilele de 7-8 Martie, la Hotel Radisson Blu, va avea loc TeCOMM Bucuresti editia 2018, evenimentul premium de eCommerce din Europa de Est. La fel ca in fiecare an, echipa iAgency.ro va fi prezenta in cele doua zile ale evenimentului, unde va avea un stand dedicat la care ii asteapta pe participanti pentru a le oferi informatii si a le raspunde la intrebarile legate de SEO si marketing online. Mult-asteptatul eveniment va coincide cu implinirea a 10 ani de existenta a brandului iAgency.ro. De asemenea, Ovidiu Joita, CEO si owner iAgency.ro, va fi unul dintre speakerii evenimentului.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.