Este evident faptul că frecvenţa atacurilor cibernetice de toate tipurile a crescut semnificativ în ultimii ani, mai ales în contextul pandemiei COVID-19, când majoritatea companiilor şi-au trecut activitatea pe online, fără a fi pregătite suficient pentru a se proteja de ameninţările mediului online.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Oricine foloseşte internetul şi are un cont a primit pe mail mesaje de tip phishing, în care o companie cunoscută le cere să acceseze un link pentru a câştiga ceva sau pentru a afla o informaţie (cele mai recente astfel de atacuri în România au fost cele care vizează companiile de curierat). Acesta este cel mai simplu şi cel mai des întâlnit tip de atac cibernetic, prin care hackerii accesează date cu caracter personal sau date bancare, pe care le folosesc ulterior pentru a se îmbogăţi.

Iar dacă la nivel personal un astfel de atac nu este deloc plăcut, mai ales dacă te lasă fără bani în cont, imaginaţi-vă ce se întâmplă într-o companie cu o cifră de afaceri de sute de milioane de euro şi cu mii de angajaţi. Statisticile arată că ameninţările cibernetice asupra companiilor sunt în continuă creştere, iar ţintele preferate ale hackerilor au devenit companiile mici şi mijlocii, tocmai pentru că au sisteme de securitate precare.

Potrivit unui studiu realizat de Norton Labs, deşi atacurile cibernetice devin din ce în ce mai sofisticate, anumiţi vectori de atac rămân neschimbaţi, iar exemplul cel mai bun este phishing-ul clasic. Specialiştii au mai observat însă şi o creştere a numărului de incidente de tip ransomware şi DDOS (distributed denial of service). 

Dacă facem un clasament al celor mai utilizate metode în atacurile cibernetice, acesta include botnets, viruşi, viermi, viruşi de tip Troian, malware, malicious insiders, phishing, atacuri lansate pe paginile de Web, blocarea accesului la date si servicii IT. Iar scopurile sunt dintre cele mai diverse: financiare (cererea de recompense băneşti este cea mai utilizată de grupurile de hackeri), defăimare (diminuarea încrederii populaţiei în companii şi servicii), sau destabilizare politică şi socială.

În acest context, pe lângă folosirea unor sisteme de securitate cibernetică permanent actualizate, specialiştii recomandă companiilor şi o asigurare atacuri cibernetice, care să acopere daunele în cazul producerii unui astfel de incident.

Poliţa de asigurare pentru atacuri cibernetice, denumită şi Cyber Risk, a fost dedicată iniţial companiilor din domeniul tehnologic, pentru că erau mai predispuse la astfel de atacuri. Odată cu extinderea digitalizării în tot mai multe domenii de activitate, acest tip de asigurare poate fi de ajutor oricărei organizaţii care are nevoie să-şi pună afacerea la adăpost de posibile furturi de informaţii.

O asigurare Cyber Risk de la Leader Team Broker acoperă riscurile unui atac cibernetic, inclusiv amenzile GDPR care decurg din expunerea datelor clienţilor în afara companiei, răspunderea profesională, respectiv toate costurile privind erorile şi omisiunile din activitatea unei companii, încălcarea confidenţialităţii informaţiilor pe care le gestionează, daune provocate de acţiunea neloială a angajaţilor, riscuri reputaţionale, inclusiv furtul banilor din companie prin diverse metode, cea mai frecventă fiind cea de tip phishing.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.