Catalogul de produse este o metodă de marketing şi de promovare care, conform specialiştilor, a apărut în urmă cu peste o jumătate de mileniu.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Veneţianul Aldus Manutius a fost primul căruia i-a venit ideea aparent simplă de a publica un catalog, o carte cu toate cărţile din portofoliul editurii sale.

Istoria României nu a consemnat încă primul catalog tipărit, dar ce ştim este că, odată cu răspândirea tiparului în masă, şi negustorii români au început să-şi promoveze produsele prin publicitate. Iar catalogul de produse este una dintre cele mai răspândite metode publicitare prin care o afacere cu numeroase produse în portofoliu este mai aproape de clienţii sau posibilii săi clienţi.

Creşte popularitatea cataloagelor online

În mod surprinzător, deşi internetul pare că ne acaparează o parte tot mai însemnată din timp, iar materialele tipărite devin tot mai rare, cataloagele nu doar că nu au dispărut din căsuţele noastre poştale sau din scara blocului, dar numărul lor chiar se pare că este mai mare. Diferenţa este că tot mai multe dintre ele sunt acum cataloage online, iar locul unde le găsim este căsuţa noastră electronică.

„În ultima jumătate de an, am observat o creştere foarte pronunţată a vizitatorilor pe Kimbino, siteul nostru dedicat cataloagelor online, vorbim despre de 3,5 ori mai mulţi vizitatori într-un singur an. Iar o mare parte a acestei creşteri se datorează calităţilor intrinsece ale cataloagelor de produse, cât şi faptului că tot mai multe persoane preferă să se informeze online,” a declarat Radka Sliacka, Marketing Manager Kimbino, o reţea de siteuri unde utilizatori de Internet din aproape 36 de ţări pot verifica ultimele cataloage apărute.

Cataloagele online prezintă certe avantaje - sunt disponibile instantaneu şi nu poluează, spre deosebire de cele tipărite. Care sunt, însă, motivele pentru care companiile în continuare investesc în producerea lor - nu ar fi mai simplu ca produsele noi şi cele la ofertă să fie prezentate pe siteul oficial? Motivele sunt multiple, şi le putem deduce logic, chiar şi în lipsa unor studii ştiinţifice serioase pe acest subiect.

 

De ce lumea în continuare preferă să se informeze prin intermediul cataloagelor

În primul rând, clienţii sunt obişnuiţi să afle ultimele noutăţi prin intermediul catalogului. Printre magazinele care fac acest lucru foarte eficient şi cu regularitate este Lidl. Cataloagele Lidl sunt în continuare tipărite şi distribuite în magazine, iar ofertele speciale temporare sunt urmărite cu sufletul la gură de un număr foarte mare de clienţi. Dintre magazinele care publică regulat cataloage de produse şi oferte, această companie ocupă un loc fruntaş la numărul de căutări online pe siteul Kimbino.ro.

Un alt motiv pentru care atât de mulţi clienţi preferă să se informeze prin intermediul cataloagelor este formatul mult mai prietenos, mai ales pentru persoanele care au crescut răsfoind pagini tipărite, nu clicând pe smartphone. Printre multiplele avantaje ale formatului unui site web există şi un dezavantaj – imposibilitatea de a-l parcurge într-o ordine prestabilită. Dacă eşti în căutarea inspiraţiei şi nu ştii ce cuvinte-cheie să foloseşti, volumul de informaţii de pe siteul unui magazin care distribuie, poate, sute de mii de produse este pur şi simplu copleşitor. Un catalog oficial de produse rezolvă această problemă. În doar câteva minute de răsfoit poţi să-ţi faci o idee clară despre ce doreşte magazinul să-ţi ofere la un preţ special sau în cadrul unei promoţii şi poţi să faci o comparaţie cu ofertele de la alte magazine.

Românii caută oferte speciale la cafea şi... trambuline

Kimbino.ro găzduieşte cataloagele de la zeci de magazine din România din cele mai diverse domenii – de la supermarketuri, la electronice, casă şi grădină, haine şi încălţăminte, farmaceutice, cosmetice şi altele. Utilizatorii siteului au siguranţa că vor găsi informaţii actualizate despre ultimele apariţii ale acestor magazine şi companii. Iar pentru a-i ajuta pe aceştia să caute ofertele şi mai rapid, începând cu luna aprilie a acestui an, Kimbino a implementat o funcţionalitate unică: posibilitatea de a căuta online după cuvintele din catalog.

Printre cele mai căutate produse sunt cele de trebuinţă îndelungată, specifice sezonului cald: „trambulină”, „piscină”, „şezlong” sau „hamac”. Aceste cuvinte sunt permanent în topul celor mai căutate cuvinte cheie, iar magazinele sunt pregătite cu cel puţin o ofertă pentru fiecare dintre acest cuvinte. Dacă ne referim strict la produse alimentare sau de consum rapid, atunci liderul absolut este termenul de cafea, la care numărul de oferte abundă. S-au mai căutat masiv în ultimele luni şi „lapte”, „bere” sau „unt”.

Indiferent de ceea ce căutăm să cumpărăm, atunci când dorim să găsim oferte speciale sau promoţii pe bune, o strategie sigură pentru a ne începe căutările este să apelăm la cataloagele marilor lanţuri de magazine. De aceea, viitorul cataloagelor în epoca online pare să fie asigurat, la fel ca în cazul cărţilor, care nu au dispărut, ci doar s-au transformat.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.