Inteligenţă Artificială (AI) şi Machine Learning, Roboţi, Internetul Tuturor Lucrurilor (IoT), Blockchain, Customer Experience, Li-Fi Tech sunt doar câteva din marile teme care au ţinut afişul ediţiei a 7-a Internet & Mobile World 2018, desfăşurată în 3 şi 4 octombrie, la Romexpo.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Pe parcursul a două zile, 9.264 de angajaţi ai firmelor din România, prezenţi în calitate de vizitatori, alături de 136 de speakeri de pe cele 7 scene şi 156 de companii partenere au transformat Capitala în principalul hub al businessului digital.

Juriul programului StarTech Factory, lansat de Internet & Mobile World şi Raiffeisen Bank, a decis să ofere premiul de 2.000 de dolari echipei ClarK. Tinerii, deja laureaţi ai multor concursuri de start-up din ţară şi străinătate, au prezentat pe scena principală de la Romexpo produsul care le-a adus faima: ochelarii industriali inteligenţi cu tehnologie AR care facilitează şi digitalizează munca angajaţilor din mai multe industrii precum auto, logistică, construcţii, petrol şi gaze etc.

„Toate start-up-urile prezente anul acesta la IMWorld au atras atenţia vizitatorilor noştri şi au generat interacţiune în spaţiul dedicat lor. În urma pitch-urilor, unde au fost selectate doar 7 dintre cele 22 de companii, am ales, împreună cu ceilalţi membri ai juriului, un start-up la început de drum în adevăratul sens al cuvântului şi care ne-a convins prin ideea de a digitaliza activitatea personalului cu ajutorul ochelarilor Clark ce au aplicabilitate în foarte multe domenii” a declarat Mihai Cima, membru al juriului şi managing partner Universum Events.

Inteligenţă Artificială (AI) şi Machine Learning

Vedeta evenimentului a fost Kevin Warwick, profesor universitar şi cercetător englez care pledează pentru upgradarea creierului uman prin conexiune directă cu Inteligenţa Artificială. Supranumit şi Captain Cyborg, Kevin Warwick a vorbit despre posibilitatea ca, în viitorul apropiat, oamenii să comunice prin gânduri (telepatic), nemaifiind nevoie de cuvinte sau imagini, ci doar de conexiuni directe între sistemele cerebrale (brain to brain).

Prezenţa lui Kevin Warwick la Bucureşti a fost susţinută de Raiffeisen Bank.  

O altă personalitate marcantă în Inteligenţă Artificială, Alex Casalboni, technical evangelist la Amazon Web Services, a explicat cât de simplu poate fi adaugată AI oricărei aplicaţii dotate cu soluţii de tip machine learning şi capabile să interacţioneze pe platformă AWS prin speech, limbaj şi funcţionalităţi chatbot.

În zona expoziţională, zeci de companii au avut la standuri soluţii de machine learning şi AI. Una dintre acestea a fost UiPath, unicorn românesc recunoscut drept unul dintre liderii mondiali în Robotic Process Automation (RPA) - soluţie inovatoare de business care automatizează sarcinile repetitive şi consumatoare de timp, folosind tehnologia cognitivă şi AI.

Americanii de la Viavi Solutions au venit cu piesa de rezistenţă ce i-a făcut celebri: reţelele de comunicare. NITRO (Network Integrated Test, Real-time analytics and Optimization) este prima platformă de analiză în timp real din industria comunicaţiilor. Aceasta integrează testarea şi activarea serviciilor în mod transparent, indiferent de tipul reţelelor:  mobile, fixe cu transport prin fibră optică sau cablu, de tip enterprise sau cloud.

Tot la capitolul Inteligenţă Artificială, Machine Learning, Cloud şi Mobilitate se încadrează şi SoftOne, prezentă la IMWorld cu Soft1 Series 5, noua suită de aplicaţii de business care dă startul unei noi ere a inovaţiei în industria ERP.

Total Soft, cel mai titrat furnizor de ERP din Europa Centrală, a expus la IMWorld 2018, Charisma Business Suite, un sistem software integrat dedicat administrării operaţionale a unei corporaţii sau a unui IMM, gestionării relaţiei acestora cu angajaţii, clienţii sau partenerii şi care asigură legătura directă între activitatea de back office şi cea de front office a firmei.

Internet of Things (IoT)

O altă temă majoră la ediţia a 7-a IMWorld a fost Internetul Tuturor Lucrurilor/IoT. Saverio Romeo, expert IoT, a urcat pe Main Stage cu un singur scop: să le ofere participanţilor o viziune amplă asupra sistemelor IoT de pe piaţă, dar şi a tehnologiilor cu un impact major în viitorul IoT. De la platforme folosite de Internet of Things & conectivitate la soluţiile emergente, toate au fost trecute în revistă de către unul dintre cei mai importanţi lideri ai momentului în acest domeniu.

Tot în acest segment, un cuvânt important de spus l-a avut şi Denis Makrushin, Application Security Team Leader la Ingram Micro.  Sesiunea lui s-a numit „Litera S din IoT vine de la Securitate: Un ghid de supraveiţuire în era IoThreats (ameninţărilor IoT)”. Pentru că oamenii nu par să pună prea mult preţ pe securitatea conectivităţii când vine vorba de smart-home sau smart-city, până când nu simt o ameninţare reală, cum e cazul sistemelor de conectare din domeniul medical, Denis Makrushin a oferit sfaturi şi idei despre cum să evităm pericolele unei lumi interconectate.

În zona expoziţională, la „rubrica” IoT s-au reunit mai multe companii, printre care Trencadis, SYSWIN Solutions, Life is Hard sau AMA XpertEye.

Trencadis a prezentat un simulator pentru instruirea şi testarea controlorilor de trafic aerian civil şi militar.

SYSWIN Solutions a folosit tehnologia Internet of Things pentru SmartAir City - o soluţie compactă, bazată pe senzori, independentă din punct de vedere energetic, care furnizează informaţii despre parametri critici în timp real, notificări şi alerte despre nivelurile de poluare urbană.  Costul, mobilitatea, modul uşor de instalat şi independenţa energetică fac din SmartAir City tehnologia potrivită de a îmbunătăţi calitatea aerului într-un oraş.

Tot în zona de IoT au fost şi experţii de la Life is Hard, laureaţi în acest an ai Premiilor European IT & Software Excellence, precum şi  AMA XpertEye, care şi-a atras publicul şi presa cu ochelarii discreţi şi inteligenţi cu ajutorul cărora se poate comunica în timp real prin apelurile online via o conexiune 3G, 4G, WiFi, Ethernet sau chiar prin satelit.

La capitolul Smart-city, cele mai multe soluţii au fost propuse de Telekom, Engie, Renault, Here, Axionet şi E.ON Romania.

Blockchain

Confluenţa noilor tehnologii a creat o oportunitate fără precedent pentru noi forme de organizare. Tehnologia Blockchain, introdusă de inventatorul Bitcoin, Satoshi Nakamoto, este o tehnologie revoluţionară care permite indivizilor să funcţioneze uniţi prin interese şi obiective comune, dar fără a avea un management sau server central ori a fi sub controlul unei companii. Organizaţiile Autonome Descentralizate (Decentralized Autonomous Organizations) pot influenţa fiecare aspect al vieţii noastre şi împinge societatea spre un viitor cooperativ şi durabil.

Sunteţi pregătiţi pentru epoca unei cooperări descentralizate, la scară largă, între oameni şi computere? Aceasta a fost întrebarea la care Brent Lessard, co-fondator r-loop, a răspuns în faţa participanţilor la IMWorld 2018.

În expoziţie, companii precum Cegeka, Hey, Be Well!,  Entrato şi  Blockchain Engineering au adus soluţii din domeniu.

„Am fost foarte plăcut impresionaţi de numărul enorm de mare de companii interesate de această tehnologie revoluţionară: de la start-up-uri româneşti, până la companii mari şi investitori din străinătate. Sperăm ca, în viitor, administraţia publică să implementeze cât mai multe soluţii blockchain pentru a uşura şi simplifica accesul populaţiei la servicii publice şi pentru creşterea gradului de transparenţă şi siguranţă a datelor şi informaţiilor”, a declarat Cezar Marin, CEO şi fondator al Blockchain Engineering.

Customer  Experience

Cunoscut sub numele de „tipul de la Disney”, John Formica a recreat un strop din magia Disney în IMWorld 2018. Pentru mulţi dintre participanţii români, americanul a fost, probabil, figura cea mai uşor de ţinut minte şi asta pentru că, dincolo de aparenţa unui om absolut normal, John Formica a ştiut să-şi apropie publicul cu tehnicile irezistibile prin care lumea Disney şi-a atras milioane de fani.

Cum se pot folosi businessurile de tehnologia digitală pentru a realiza o conexiune cu consumatorii bazată pe emoţie?, Cum poţi să-i faci pe clienţi să spună „wow”, folosindu-te de experienţele de tip Disney?, 5 strategii cheie pentru a oferi consumatorilor exact ceea ce vor, dar şi multe alte idei magice pentru afaceri reale au fost principalele lecţii învăţate de la „tipul de la Disney”.

Şi dacă e Customer Experience, trebuia să fie şi Google, astfel că Siri Børsum, lider Digital Tranformation la Google, a demonstrat cum era smartphone-urilor, ajunsă la un deceniu de existenţă, a răsturnat lumea specialiştilor în marketing, obligându-i să regândească instrumente şi strategii pentru noul tip de consumator.

Din aceeaşi zonă, a Customer Experience, a venit şi Nils Liedtke, Associate Partner McKinsey & Company. Expertul în marketing şi-a axat sesiunea pe traseul parcurs de un consumator din era digitală până la achiziţionarea produsului. Cum ajung clienţii de azi la decizia de a cumpăra un produs, dar şi ce-i opreşte în a achiziţiona un obiect sau un serviciu au fost întrebări care şi-au găsit răspunsuri în faţa publicului de la IMWorld.

În spaţiul rezervat standurilor, în domeniul Marketing automation & Big Data, cele mai reprezentative companii au fost Oracle, Ipsos, Vtex, SAS, fiecare oferind soluţii digitale inovative pentru business.

Tehnologia LiFi

LiFi este un sistem de comunicare prin intermediul luminii (Visible Light Commununication) Asemeni WiFi, este un sistem de comunicare bidirecţional wireless, însă dacă Wifi foloseşte unde radio pentru a transmite informaţii, LiFi foloseşte lumina LED-urilor.

Pe scena principală IMWorld, Harald Burchardt, CCO pureLiFi, a arătat participanţilor o parte din noua lume digitală creată de miliardele de conexiuni cu ajutorul LED-urilor. Cu o capacitate de 1000 ori mai mare decât întregul spectru de frecvenţe radio, LiFi va fi cel mai mare transmiţător de date în viitorul apropiat, iar Harald Burchardt a povestit oamenilor de business români tot ce trebuie să ştie despre această revoluţie din sistemul de comunicaţii.

Pentru informatii suplimentare, urmăriţi platformele oficiale de comunicare:    

www.imworld.ro

facebook.com/InternetMobileWorld

instagram.com/imworldro

Despre IMWorld

Concept propriu al companiei Universum Events, IMWorld a devenit în cei 7 ani, un hub care generează new business şi în care comunitatea dezvoltă digitalizarea în România.

In fiecare an, în prima săptămână din octombrie, timp de 2 zile, mediul de business activ din România se întâlneşte cu tot ce este mai important în procesul de transformare digitală la Internet & Mobile World.

Structurată ca o expo-conferinţă B2B, IMWorld are misiunea de a sprijini toate industriile din România să adopte digitalizarea pentru a creşte eficienţa şi productivitatea.  Prin know-how-ul oferit de agenda evenimentului şi prin soluţiile marilor jucători din piaţa de IT prezenţi în eveniment, IMWorld generează plusvaloare concretă şi contribuie activ la dezvoltarea economiei, punând în relaţie directă specialiştii cu nevoia de digitalizare.

viewscnt

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.