Agenţia Naţionalã de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, existenţa conflictului de interese de natură administrativă, precum şi indicii privind existenţa conflictului de interese de natură penalã în cazul a opt foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

            1.  CÃLIN MARIN, primar al comunei Vlãdeni, judeţul Dâmboviţa

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL

În calitate de primar, a semnat contractele de asistenţă juridicã încheiate între primăria comunei Vlădeni şi Cabinet Individual de Avocaturã „Adrian Chiţescu”, reprezentantul legal al lui CÃLIN MARIN în dosarul penal al Parchetului de pe lângã Curtea de Apel Ploieşti şi în faţa Agenţiei Naţionale de Integritate, persoana evaluatã având astfel posibilitatea sã anticipeze realizarea unui folos pentru sine, dar şi pentru Cabinetul de Avocaturã “Adrian Chiţescu”, persoana evaluată având o relaţie de angajament cu acesta la data semnării contractelor de asistenţă juridică.

Astfel, persoana evaluată a încãlcat dispoziţiile art. 70 şi art. 76, alin (1) din Legea nr. 161/2003, coroborat cu art. 75, lit. b) din Legea nr. 393/2004.

De asemenea, întrucât existã indicii privind posibila săvârşire a infracţiunii de conflict de interese, Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Curtea de Apel Ploieşti în vederea verificãrii indiciilor privind săvârşirea de cãtre CĂLIN MARIN a infracţiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

            2.  ANTON COSTICÃ-ADRIAN, primar al comunei Vultureşti, judeţul Vaslui

INCOMPATIBILITATE
Începând din data de 18 iunie 2012, deţine simultan funcţia de primar şi calitatea de comerciant persoană fizicã în cadrul Anton C. Costică-Adrian Întreprindere Individualã, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

            3.  ŞOANCÃ ŞTEFAN VIOREL, actual consilier local şi fost primar al comunei Drãghiceni, judeţul Olt

INCOMPATIBILITATE
În perioada exercitãrii mandatului de primar 2012 – 2016, a deţinut simultan funcţia de primar şi calitatea de angajat cu contract individual de muncã în cadrul S.C. Geoşel Mãceşanu S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

            4.  POPA IOAN, actual consilier local şi fost viceprimar al comunei Ion Neculce, judeţul Iaşi

INCOMPATIBILITATE
În perioada 01 noiembrie – 24 decembrie 2013, a deţinut simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de persoanã fizicã autorizatã la Popa I. Ioan Persoanã Fizicã Autorizatã, încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003.

   5. ŢEPELUŞ GEORGETA, consilier local al comunei Sãrmaş, judeţul Harghita

INCOMPATIBILITATE
În perioada 23 iunie – 14 august 2016, a deţinut simultan funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncã în aparatul de specialitate al primarului comunei Sãrmaş, judeţul Harghita, încãlcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) şi art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

     6. SÎNCULEI DUMITRU, fost consilier local/viceprimar al comunei Corlãţeni, judeţul Botoşani

INCOMPATIBILITATE
În perioada 11 mai 2015 – 30 martie 2016, a deţinut simultan funcþia de viceprimar şi calitatea de administrator al S.C. Agricola Sînculei S.R.L., încãlcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

           7.  BRÎNZEI PETRU, fost consilier local în cadrul Consiliului local al comunei Cornereva, judeţul                          Caraş-Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL
În calitate de consilier local, a votat în anul 2013, Proiectul de hotărâre privind aprobarea închirierii unor suprafeţe de teren din golul alpin al comunei Cornereva cãtre persoane fizice.
Ulterior aprobării hotãrârii de consiliu a fost încheiat contractul de concesiune pentru terenuri - categoria de folosinţã păşune între Consiliul local al comunei Cornereva în calitate de propietar şi persoana evaluatã, în calitate de concesionar.

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 şi cu art. 75 şi art. 77, alin. (1) din Legea 393/2004.

De asemenea, întrucât există indicii privind posibila sãvârşire a infracţiunii de conflict de interese, Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Caraş-Severin în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârşirea de cãtre BRÎNZEI PETRU a infracţiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.

            8.  CAZACU FLORIN LAURENŢIU, fost consilier local (viceprimar) al comunei Rãsmireşti, judeţul Teleorman

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI PENAL
În calitate de consilier local, a luat parte la deliberarea şi adoptarea Proiectului de hotărâre privind închirierea suprafeţei de pãşune cãtre Asociaţia Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmireşti, judeţul Teleorman, asociaţie în cadrul cãreia persoana evaluatã deţine calitatea de membru şi Preşedinte.
Ulterior aprobãrii hotãrârii de consiliu, a fost încheiat Contractul de închiriere între Consiliul local al comunei Rãsmireşti, în calitate de proprietar şi Asociaţia Crescãtorilor de Animale din comuna Rãsmireşti, judeţul Teleorman, reprezentatã prin Cazacu Florin Laurenţiu, în calitate de chiriaş.

Astfel, persoana evaluatã a încãlcat dispoziţiile art. 70 din Legea nr. 161/2003 coroborat cu art. 46, alin. (1) din Legea 215/2001 şi cu art. 75 lit. b) şi f) şi art. 77, alin. (1) şi alin (2) din Legea 393/2004.

De asemenea, întrucât există indicii privind posibila sãvârşire a infracţiunii de conflict de interese, Agenţia Naţionalã de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângã Tribunalul Teleorman în vederea verificãrii indiciilor privind sãvârşirea de cãtre CAZACU FLORIN LAURENŢIU a infracţiunii de conflict de interese, prevãzutã de art. 301 din Codul Penal al României.



Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiazã - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le considerã necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. SÎNCULEI DUMITRU şi ANTON COSTICÃ-ADRIAN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apãrare.

Persoanele menţionate au încãlcat urmãtoarele prevederi legale:

·         art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Prin conflict de interese se înþelege situaþia în care persoana ce exercitã o demnitate publicã sau o funcţie publică are un interes personal de naturã patrimonială, care ar putea influenþa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuþiilor care îi revin potrivit Constituþiei şi altor acte normative”;

·         art. 76, alin (1) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „(1) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti sunt obligaţi sã nu emitã un act administrativ sau sã nu încheie un act juridic ori sã nu emitã o dispoziþie, în exercitarea funcþiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul sãu ori rudele sale de gradul I”;

·         art. 87, alin. (1) lit. c), d) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcþia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilã cu […] lit.c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncã, indiferent de durata acestuia; lit.d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraþie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societãţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societãţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societãţile naþionale, precum şi la instituþiile publice, […] lit.g) calitatea de comerciant persoanã fizicã”;

·         art. 88, alin. (1), lit.c) din Legea nr. 161/2003, potrivit cãruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeþean este incompatibilã cu: […] calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeþean ori al prefecturii din judeţul respectiv”;

·         art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Alesul local poate renunţa la funcţia deţinutã înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate, sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în aceastã funcţie”;

· art. 75, lit. b) şi f)  din Legea nr. 393/2004, potrivit cãruia „Aleşii locali au un interes personal într-o anumitã problemã, dacã au posibilitatea sã anticipeze cã o decizie a autorităţii publice locale din care fac parte ar putea prezenta un beneficiu sau un dezavantaj pentru sine sau pentru: b) orice persoanã fizică sau juridică cu care au o relaţie de angajament, indiferent de natura acestuia, […] f) o asociaþie sau fundaþie din care fac parte”;
       
· art. 77 din Legea nr. 393/2004, potrivit căruia „(1) Consilierii judeţeni şi consilierii locali nu pot lua parte la deliberarea ºi adoptarea de hotărâri dacã au un interes personal în problema supusã dezbaterii. (2) În situaţiile prevãzute la alin. 1, consilierii locali şi consilierii judeţeni sunt obligaţi sã anunţe la începutul dezbaterilor interesul personal pe care îl au în problema respectivã. (3) Anunţarea interesului personal şi abţinerea de la vot se consemneazã în mod obligatoriu în procesul - verbal al şedinţei";

· art. 46 din Legea 215/2001, potrivit cãruia „(1) Nu poate lua parte la deliberare şi la adoptarea hotãrârilor consilierul local care, fie personal, fie prin soţ, soţie, afini sau rude pânã la gradul al patrulea inclusiv, are un interes patrimonial în problema supusã dezbaterilor consiliului local. (2) Hotãrârile adoptate de consiliul local cu încãlcarea dispoziţiilor alin. (1) sunt nule de drept. Nulitatea se constatã de cãtre instanţa de contencios administrativ. Acţiunea poate fi introdusã de orice persoanã interesatã”;

· art. 301, alin. (1) din Codul Penal al României, potrivit cãruia „Fapta funcþionarului public care, în exercitarea atribuþiilor de serviciu, a îndeplinit un act ori a participat la luarea unei decizii prin care s-a obţinut, direct sau indirect, un folos patrimonial, pentru sine, pentru soţul său, pentru o rudã ori pentru un afin până la gradul II inclusiv sau pentru o altã persoanã cu care s-a aflat în raporturi comerciale ori de muncã în ultimii 5 ani sau din partea căreia a beneficiat ori beneficiazã de foloase de orice natură, se pedepseşte cu închisoarea de la unu la 5 ani şi interzicerea exercitãrii dreptului de a ocupa o funcţie publică”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încãlcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã potrivit reglementãrii aplicabile demnitãţii, funcţiei sau activitãţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decãzutã din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publicã […] pe o perioadã de 3 ani de la data eliberãrii, destituirii din funcţia ori demnitatea publicã respectivã sau a încetãrii de drept a mandatului. Dacã persoana a ocupat o funcţie eligibilã, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadã de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţionalã de Integritate îşi exercitã atribuţiile cu respectarea principiilor legalitãţii, confidenţialitãţii, imparţialitãţii, independenţei operaţionale, celeritãţii, bunei administrãri, precum şi al dreptului la apărare.

AGENŢIA NAŢIONALÃ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.