Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate în cazul a 13 foşti şi actuali aleşi locali, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

1. ALEXANDROAE DIDI,

actual Primar şi fost Viceprimar al comunei Oşeşti, Judeţul Vaslui

INCOMPATIBILITATE

A deţinut şi exercitat simultan cu funcţia de viceprimar (mandatul 2012 – 2016), respectiv de primar (mandatul 2016 – 2020) şi calitatea de titular în cadrul „Alexandroae Didi Întreprindere Individuală”, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003, aplicabile în perioada supusă evaluării.

2. CONSTANTINESCU GHEORGHE,

Viceprimar al comunei Şuşani, Judeţul Vâlcea

 

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi calitatea de titular în cadrul „Constantinescu Vergică Gheorghe Întreprindere Individuală”, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) din Legea nr. 161/2003.

3. ENACHE VIRGIL,

Viceprimar al comunei Doljeşti, Judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a deţinut simultan funcţia de viceprimar al comunei Doljeşti, Judeţul Neamţ şi calitatea de administrator al S.C. Puy Invest S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

4. DINA GABRIEL,

Viceprimar al comunei Milcoiu, Judeţul Vâlcea

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a exercitat funcţia de viceprimar şi calitatea de comerciant persoană fizică în cadrul „Dina N. Gabriel Persoană Fizică Autorizată”, obţinând subvenţii în cuantum de 26.883 lei, în urma implementării proiectului „Fermă de semi-subzistenţă a PF Dina Gabriel, Comuna Milcoiu, jud. Vâlcea”.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. g) şi ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

5. DINCĂ CORNEL,

Viceprimar al comunei Bucinişu, Judeţul Olt

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale Bucinişu, Judeţul Olt, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

6. GURLUI GABRIEL,

Viceprimar al comunei Belciugatele, Judeţul Călăraşi

INCOMPATIBILITATE

În mandatele 2012 – 2016 şi 2016 – 2020 a exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de membru în Consiliul de Administraţie al Şcolii Gimnaziale nr. 1 Belciugatele, Judeţul Călăraşi, încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) şi ale art. 91, alin. (3), teza 1 din Legea nr. 161/2003.

7. NEAGOE IULIAN,

actual Consilier Local şi fost Viceprimar al comunei Secăria, Judeţul Prahova

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2012 – 2016 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de viceprimar şi pe cea de administrator al S.C. Liliacul Alb S.R.L., încălcând astfel dispoziţiile art. 87, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003.

8. GROZAVU IOAN,

Consilier local  în cadrul Consiliului Local al oraşului Tîrgu Ocna, Judeţul Bacău

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatelor de consilier local (2012 – 2016 şi 2016 - 2020), S.C. Ionela S.R.L., societate comercială la care persoana evaluată a deţinut calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator, iar soţia sa deţine în prezent calitatea de asociat şi funcţia de administrator, a încheiat cu S.C. Compania de Utilităţi Publice Tîrgu Ocna S.A. şi S.C. Util Conseca S.A., societăţi comerciale înfiinţate prin hotărâre a Consiliului Local al Oraşului Tîrgu Ocna, 6 Contracte de furnizare produse, 2 acte adiţionale şi un Contract de vânzare-cumpărare.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90 din Legea nr. 161/2003.

9. BÎRLĂ LILIANA IOANA,

Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Mogoş, Judeţul Alba

INCOMPATIBILITATE

În mandatul 2016 – 2020 a exercitat concomitent funcţia de consilier local şi calitatea de angajat cu contract individual de muncă, în cadrul aparatului de specialitate al primarului, încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit c) din Legea nr. 161/2003.

10. MILOŞEVICI SRBOBRAN, fost Consilier local în cadrul Consiliului Local al comunei Pojejena, Judeţul Caraş-Severin

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016), „Miloşevici Nevena Întreprindere Individuală” (societate în cadrul căreia fiica persoanei evaluate deţine calitatea de titular întreprindere individuală) a încheiat cu Primăria comunei Pojejena 5 contracte de prestări servicii în valoare de 94.300 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (2) din Legea nr. 161/2003.

11. SIMIONICĂ AURELIA,

fost consilier Local în cadrul Consiliului Local al municipiului Piatra Neamţ, Judeţul Neamţ

INCOMPATIBILITATE

În perioada exercitării mandatului de consilier local (2012 – 2016), societatea Lissacom SRL, în cadrul căreia soţul persoanei evaluate deţine calitatea de asociat şi administrator, a încheiat un Contract de servicii în valoare totală de 25.636,75 lei cu Compania Municipală de Investiţii Urban S.A. Conform situaţiei plăţilor efectuate pe parcursul derulării contractului, valoarea totală a produselor furnizate a fost de 24.850,60 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) şi (2) din Legea nr. 161/2003.

12. ANUŢA ŞTEFAN,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al comunei Sălcuţa, Judeţul Dolj

INCOMPATIBILITATE

În perioada 2012 – 2015, S.C. Anstef Incom S.R.L., societate în cadrul căreia persoana evaluată a deţinut calitatea de asociat unic şi funcţia de administrator, a desfăşurat operaţiuni comerciale cu Primăria comunei Sălcuţa, Judeţul Dolj, prin emiterea unui număr de 31 de facturi fiscale cu o valoare totală de 8.819,5 lei.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat dispoziţiile art. 90, alin. (1) din Legea nr. 161/2003.

13. DAN RADU-FLORIN,

fost Consilier Local în cadrul Consiliului Local al oraşului Ovidiu, Judeţul Constanţa

INCOMPATIBILITATE

În mandatele 2012 – 2016 şi 2016 – 2020 a deţinut şi exercitat simultan funcţia de consilier local şi pe cea de şef serviciu în cadrul Clubului Sportiv Orăşenesc Ovidiu (instituţie aflată în subordinea Consiliului Local), încălcând astfel dispoziţiile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003.

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. DINCĂ CORNEL, ENACHE VIRGIL, CONSTANTINESCU GHEORGHE, BÎRLĂ LILIANA-IOANA şi NEAGOE IULIAN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoana menţionată a încălcat următoarele prevederi legale:

            · art. 87, alin. (1), lit. d) şi g) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de primar şi viceprimar, primar general şi viceprimar al municipiului Bucureşti, preşedinte şi vicepreşedinte al consiliului judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: […] d) funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie ori cenzor sau orice funcţie de conducere ori de execuţie la societăţile comerciale, inclusiv băncile sau alte instituţii de credit, societăţile de asigurare şi cele financiare, la regiile autonome de interes naţional sau local, la companiile şi societăţile naţionale, precum şi la instituţiile publice[…] g) calitatea de comerciant persoană fizică autorizată […]”;

· art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „Funcţia de consilier local sau consilier judeţean este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii şi calităţi: […] c) calitatea de funcţionar public sau angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local respectiv sau în aparatul propriu al consiliului judeţean ori al prefecturii din judeţul respectiv[…]”;

·  art. 90 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Consilierii locali şi consilierii judeţeni care au funcţia de preşedinte, vicepreşedinte, director general, director, manager, administrator, membru al consiliului de administraţie sau cenzor ori alte funcţii de conducere, precum şi calitatea de acţionar sau asociat la societăţile comerciale cu capital privat sau cu capital majoritar de stat ori cu capital al unei unităţi administrativ-teritoriale nu pot încheia contracte comerciale de prestări de servicii, de executare de lucrări, de furnizare de produse sau contracte de asociere cu autorităţile administraţiei publice locale din care fac parte, cu instituţiile sau regiile autonome de interes local aflate în subordinea ori sub autoritatea consiliului local sau judeţean respectiv ori cu societăţile comerciale înfiinţate de consiliile locale sau consiliile judeţene respective. (2) Prevederile alin. (1) se aplică şi în cazul în care funcţiile sau calităţile respective sunt deţinute de soţul sau rudele de gradul I ale alesului local”;

·  art. 91, alin. (3), teza I din Legea nr. 161/2003, potrivit căruiaAlesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie”.

„Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat […] încălcarea obligaţiilor legale privind […] starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective […]”.

„Persoana […] faţă de care s-a constatat […] starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică […] pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.