Pentru că benzinăria nu mai este doar un loc în care şoferii fac plinul maşinilor, OMV Data Center şi-a propus să facă un top al produselor şi serviciilor pe care şoferii aleg să le achiziţioneze din staţiile de alimentare. Dulciurile ambalate, produsele de patiserie şi accesoriile pentru maşină se numără printre cele mai populare achiziţii din staţiile OMV.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Conform datelor furnizate de OMV Data Center, 58,5% dintre clienţi au achiziţionat din staţiile de alimentare OMV din România şi alte produse, pe lângă carburanţi, în timp ce doar 41,5% dintre achiziţii au vizat exclusiv carburanţii. „Această analiză OMV Data Center demonstrează faptul că şoferii preferă retailerii care le permit să facă mai multe cumpărături la o sigură oprire, iar staţiile de alimentare sunt extrem de ofertante. Clienţii vin aici pentru a alimenta, însă ştiu şi că acesta este şi locul în care găsesc o varietate de produse, de la accesorii pentru maşină, la gustări calde, ori servicii financiare. Pe scurt, ei reuşesc să rezolve patru nevoi diferite, cu o singură oprire”, a declarat Decebal Sorin Tudor, Retail Manager OMV.

Una dintre cele mai mari surprize în ceea ce priveşte preferinţele şoferilor apare în categoria dulciurilor. 33,6% dintre clienţii care şi-au potolit pofta de dulce cu unul din cele mai vândute cinci produse ambalate dulci au ales biscuiţii, în timp ce 30% au preferat îngheţata. Ciocolata, însă, a fost aleasă de doar 11% dintre clienţii staţiilor, situându-se doar pe locul 5 în topul dulciurilor preferate. Ea a fost surclasată de bomboane (13.4%) şi praline (12%).

Chiar şi în categoria produselor de patiserie, tot dulciurile sunt preferate de şoferi. Mini croissantele cu ciocolată şi croissantele cu unt sunt cele mai apreciate produse, fiecare dintre ele având un număr dublu de vânzări, comparativ cu produsul de pe locul trei, croissantul cu alune. Tradiţionalul covrig cu sare, însă, ocupă doar locul patru în topul gustărilor proaspete alese pentru a fi servite ca o gustare rapidă.

Creşterea continuă a numărului de produse şi servicii pe care staţiile de alimentare le pun la dispoziţia clienţilor au condus, în timp, la schimbarea obiceiurilor de consum ale acestora. Astfel, în ultimul an, numărul şoferilor care au ales să facă transferuri bancare direct din staţiile OMV a crescut cu 22,5%, comparativ cu anul precedent. Totodată, chiar şi numărul celor care au ales să-şi plătească facturile chiar la benzinărie a crescut cu peste 20%.  

În ceea ce priveşte accesoriile pentru maşină, produsele cumpărate cel mai adesea de şoferi sunt odorizantele de maşină. Vizita la staţia de alimentare le aduce aminte şoferilor că maşina are nevoie şi de o împrospătare. Tocmai de aceea, conform cifrelor OMV Data Center, odorizantele de maşină şi produsele destinate curăţării interioare a maşinii sunt în top 3 articole din categoria accesoriilor, preferate de şoferi. Topul este completat de racletele pentru parbriz, care sunt de nelipsit pe timpul iernii. Cu alte cuvinte, şoferii sunt extrem de grijulii cu maşinile lor.

Despre OMV Data Center

OMV Data Center este primul instrument de analiză a comportamentelor şi tendinţelor manifestate de şoferii din România, având scopul de a evidenţia şi corela factorii ce influenţează comportamentul în trafic.

Staţiile OMV

Reţeaua de staţii OMV includea, la sfârşitul lui 2017, peste 2000 de unităţi de distribuţie carburanţi, în 10 ţări.

În România, prima staţie OMV a fost deschisă în 1999, iar reţeaua OMV numără în prezent 153 de staţii. Cele 153 de staţii OMV sunt operate de OMV Petrom, parte din grupul austriac OMV. De asemenea, grupul OMV Petrom operează şi OMV din Bulgaria şi Serbia.

Staţiile OMV - We Care More oferă, pe lângă carburanţii OMV MaxxMotion care sprijină performanţa motorului, o gamă variată de servicii adiţionale: cafea şi produse de gastronomie VIVA, servicii moderne de spălare auto, plata facturilor, poliţe RCA auto, livrare flori, transfer de bani către celelalte locaţii.

OMV Aktiengesellschaft

OMV produce şi comercializează petrol şi gaze, energii inovatoare şi soluţii petrochimice de înaltă calitate - într-un mod responsabil. Cu vânzări de 20 miliarde de euro şi circa 20.700 de angajaţi în 2017, OMV Aktiengesellschafteste una dintre cele mai mari companii industriale listate în Austria. În Upstream, OMV are o bază solidă în România şi Austria şi un portofoliu internaţional echilibrat, cu Marea Nordului, Orientul Mijlociu şi Africa şi Rusia ca regiuni de bază. Producţia zilnică în 2017 a fost de aproximativ 348.000 bep / zi. În Downstream, OMV operează trei rafinării cu o capacitate anuală cumulată de 17,8 milioane de tone şi mai mult de 2 000 de staţii de distribuţie în zece ţări, la sfârşitul anului 2017. OMV operează facilităţi de depozitare a gazelor în Austria şi în Germania; filiala sa, Gas Connect Austria GmbH, operează o reţea de gazoducte în Austria. În 2017, volumul vânzărilor de gaz a fost de la 113 TWh.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.