Agenţia Naţională de Integritate a constatat starea de incompatibilitate, conflictul de interese de natură administrativă sau a sesizat organele de urmărire penală, în cazul a 11 persoane prevăzute de Legea nr. 176/2010, după cum urmează:

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

LUPEA IOANA MĂDĂLINA, Consilier judeţean în cadrul C.J. Prahova

INCOMPATIBILITATE

 

Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 15 iunie 2021 întrucât exercită simultan cu funcţia de consilier judeţean şi o funcţie contractuală de conducere în cadrul unei societăţi de interes naţional cu sediul în Mun. Ploieşti, încălcând astfel prevederile art. 88, alin. (1), lit. d) din Legea nr. 161/2003 şi prevederile art.  91, alin. (3), teza 1 din acelaşi act normativ.

 

BÎRLĂDEANU EMIL CONSTANTIN,

 

  Viceprimar al Com. Cosmeşti, Jud. Galaţi şi fost Consilier local local în cadrul C.L. al Com. Cosmeşti

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI SESIZARE PARCHET

 

În perioada exercitării mandatului, deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterilor, a participat la adoptarea Hotărârilor C.L. Cosmeşti privind aprobarea alocării, în scopul finanţării anuale, de sume de bani din bugetul autorităţii publice locale Cosmeşti către un club sportiv aflat în subordinea C.L. Cosmeşti la care acesta deţinea calitatea de director, iar fiul său o funcţie contractuală, contribuind astfel, în mod direct şi nemijlocit, la transferarea către clubul sportiv a unor sume de bani din care au fost plătite salariile şi premiile încasate de fiu.

Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) şi alin. (2) – (5) din O.U.G. nr. 57/2019.

Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către  BÎRLĂDEANU EMIL CONSTANTIN a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane, prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât,   a  semnat în calitate de director al clubului sportiv, o serie de documente  care au stat la baza alocării din bugetul local a unor sume de bani din care au fost plătite salariile şi premiile încasate de fiul său în calitate de angajat cu contract individual de muncă al clubului sportiv.

SAFTA MIHAELA,

 

Consilier local în cadrul C.L. al                      oraşului Corabia, Jud. Olt

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

 

În calitate de consilier local, a participat la şedinţa C.L. al oraşului Corabia  din data de 21 aprilie 2021, fără să anunţe la începutul şedinţei interesul personal avut în problema supusa dezbaterilor, luând parte la emiterea actului administrativ „amendament” prin care s-a propus micşorarea impozitului pe clădirile nerezidenţiale aflate în proprietatea persoanelor fizice (SAFTA MIHAELA deţinând în calitate de persoană fizică o clădire nerezidenţială-spaţiu comercial) şi a votat „împotrivă” la adoptarea Hotărârii C.L. privind stabilirea impozitelor şi taxelor locale pentru anul fiscal 2022.

Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G.  nr. 57/2019.

VLĂDUŢ ELENA,

 

Consilier local  în cadrul  C.L. al                      Com. Dumbrava, Jud. Mehedinţi

INCOMPATIBILITATE

 

Se află în stare de incompatibilitate începând cu data de 29 octombrie 2020, întrucât exercită simultan cu funcţia de consilier local şi o funcţie contractuală aflată în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Dumbrava.

 

Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 88, alin. (1), lit. c) Legea  nr. 161/2003, precum şi prevederile art. 91, alin. (1) şi (3) din acelaşi act normativ.

 

VAJNA LASZLO,

 

Consilier local în cadrul C.L. al Mun. Sfântu Gheorghe, Jud. Covasna

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

 

În perioada exercitării mandatelor de consilier local 2016 - 2020 şi 2020 - prezent, a participat la deliberarea şi aprobarea a 15 hotărâri ale C.L. al Mun. Sfântu Gheorghe cu privire la două societăţi comerciale în cadrul cărora soţia acestuia deţine funcţii şi calităţi, neanunţând la începutul şedinţelor interesul personal pe care îl avea la adoptarea hotărârilor.

 

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1), lit. a) din O.U.G. nr. 57/2019.

RADU MARIANA,

Consilier local  în cadrul  C.L. al Com. Filipeni, Jud. Bacău

INCOMPATIBILITATE

 

S-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 26 mai – 03 august 2021, întrucât a exercitat simultan atât funcţia de consilier local cât şi o funcţie contractuală în cadrul aparatului de specialitate al primarului comunei Filipeni.

 

Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 88, alin. (1), lit. c) şi prevederile art. 91, alin. (3) din Legea nr. 161/2003.

BELEI DAN IOAN,

Consilier local în  cadrul  C.L. al Com. Filipeni Apateu, Jud. Arad

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI SESIZARE PARCHET

 

În perioada exercitării mandatului de consilier local 2020 - 2024,  a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârilor C.L. al comunei Apateu privind închirierea pajiştilor aflate în domeniul privat al comunei deşi avea posibilitatea să anticipeze că o decizie prin care s-ar aproba închirierea  pajiştilor prezintă un beneficiu pentru sine - în calitate de fermier. Ulterior adoptării hotărârilor, au fost încheiate 4 acte adiţionale la contractul de închiriere din data de 05 aprilie 2017 dintre comuna Apateu şi BELEI DAN IOAN, încălcând astfel prevederile art. 70 şi 71  din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1) din  din O.U.G. nr. 57/2019.

 

Totodată, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă  de pe lângă Judecătoria Chişineu Criş cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către  BELEI DAN IOAN a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act prin care s-a obţinut un folos patrimonial pentru sine, şi anume, a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârilor C.L. privind închirierea pajiştilor  aflate în domeniul privat al comunei Apateu, hotărâri în urma cărora au fost încheiate 4 acte adiţionale  la contractul  de închiriere pentru suprafeţele de pajişti aflate în domeniul privat al comunei Apateu, din data de 05 aprilie 2017 între comuna Apateu şi BELEI DAN IOAN.

HLIHOR MARCEL,

 

fost Consilier local în cadrul C.L. al oraşului Broşteni, Jud. Suceava

SESIZARE PARCHET

 

Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către  HLIHOR MARCEL a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în calitate de consilier local,  a îndeplinit acte prin care s-a obţinut un folos patrimonial pentru sine, respectiv a participat  la adoptarea Hotărârilor  C.L. al oraşului Broşteni privind aprobarea rezilierii contractelor de închiriere păşuni încheiate între UAT Broşteni şi  asociaţia în cadrul căreia HLIHOR MARCEL deţine calitatea de membru fondator.

 

Prin semnarea de către persoana evaluată a documentelor care au avut ca finalitate rezilierea contractelor de închiriere, entitatea juridică a prejudiciat bugetul UAT Broşteni cu suma de 801.938 Lei.

 

ŞIMÎNDAN PETRU,

 

fost Consilier local în cadrul C.L. al Com. Mişca, Jud. Arad

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV

 

În calitate de consilier local, a participat la şedinţa C.L. Mişca din data de 28 februarie 2020, fără să anunţe la începutul şedinţei interesul personal avut în problema supusa dezbaterilor, luând parte la adoptarea Hotărârii privind aprobarea închirierii păşunii comunale către crescătorii de animale persoane fizice şi juridice de pe raza comunei Mişca.

La data de 22 aprilie 2020, ulterior adoptării respectivei hotărâri, Primăria Comunei Mişca a încheiat cu persoana evaluată un contract de închiriere păşune din proprietatea privată a comunei, pe o perioadă de 1 an.

Persoana evaluată a încălcat astfel prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G.  nr. 57/2019 coroborate cu prevederile art. 70 din Legea nr. 161/2003.

 

BOLDEA GRIGORE IOSIF,

 

fost Consilier local în cadrul  cadrul  C.L. al  Com. Prigor, Jud. Caraş Severin

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI SESIZARE PARCHET

 

În perioada exercitării mandatului de consilier local, a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii C.L. al Com. Prigor din data de 28 februarie 2020, prin care s-a aprobat, printre altele,  şi înfiinţarea postului de consilier personal al primarului (persoana evaluată votând favorabil acest punct de pe ordinea de zi), post pe care a fost ulterior numit.

Astfel, persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 şi art. 77, alin. (1) din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G. 57/2019.

Totodată, Agenţia Naţională de Integritate a sesizat Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie cu privire la existenţa indiciilor referitoare la săvârşirea de către BOLDEA GRIGORE IOSIF a infracţiunii de folosire a funcţiei pentru favorizarea unor persoane prevăzută de art. 301 din Codul Penal, întrucât, în exercitarea atribuţiilor de serviciu, a îndeplinit un act prin care s-a obţinut un folos patrimonial pentru sine, şi anume, participarea la deliberarea şi adoptarea Hotărârii  C.L. al Comunei Prigor din data de 28 februarie 2020, prin care s-a aprobat, printre altele, şi înfiinţarea postului de consilier personal al primarului, post pe care a fost ulterior numit şi de pe urma căruia a obţinut venituri din salarii în cuantum de 12.977 Lei.

 

SORINEL GAVRILUŢĂ,

 

fost Consilier local în cadrul  C.L. al Com. Brăeşti, Jud. Iaşi

CONFLICT DE INTERESE ADMINISTRATIV ŞI INCOMPATIBILITATE

 

În perioada exercitării mandatului de consilier local,  deşi avea un interes personal în problema supusă dezbaterii, a participat la deliberarea şi adoptarea Hotărârii C.L. din data de 04 noiembrie  2021 privind modificarea organigramei şi a statului de funcţii al aparatului de specialitate al primarului comunei Brăeşti, privind înfiinţarea unui post, fără a anunţa la începutul şedinţei interesul personal pe care îl avea în adoptarea respectivei hotărâri.

Ulterior adoptării hotărârii, a participat la concursul de recrutare pentru postul nou înfiinţat, fiind declarat admis. Persoana evaluată a încălcat prevederile art. 70 şi art. 77 din Legea nr. 161/2003 coroborate cu prevederile art. 228, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019.

 

De asemenea, s-a aflat în stare de incompatibilitate în perioada 20 decembrie 2021 – 29 iunie 2022, întrucât a deţinut simultan atât calitatea de consilier local cât şi o funcţie contractuală în cadrul Primăriei comunei Brăeşti, încălcând astfel prevederile art. 88, alin. (1), lit. c) din Legea nr. 161/2003, coroborate cu prevederile art. 227, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Persoanele evaluate au fost informate despre declanşarea procedurii de evaluare, elementele identificate, precum şi drepturile de care beneficiază - de a fi asistate sau reprezentate de un avocat şi de a prezenta date sau informaţii pe care le consideră necesare, personal ori prin transmiterea unui punct de vedere scris. VLĂDUŢ ELENA, SORINEL GAVRILUŢĂ, ŞIMÎNDAN PETRU şi BÎRLĂDEANU EMIL CONSTANTIN nu au depus la dosarul de evaluare un punct de vedere, în exercitarea dreptului la apărare.

Persoanele menţionate au încălcat următoarele prevederi legale:

  • art. 70 din Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „prin conflict de interese se înţelege situaţia în care persoana ce exercită o demnitate publică sau o funcţie publică are un interes personal de natură patrimonială, care ar putea influenţa îndeplinirea cu obiectivitate a atribuţiilor care îi revin potrivit Constituţiei şi altor acte normative.”;
  • art. 77, alin. (1) Legea nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Primarii şi viceprimarii, primarul general şi viceprimarii municipiului Bucureşti sunt obligaţi să nu emită un act administrativ sau să nu încheie un act juridic ori să nu emită o dispoziţie, în exercitarea funcţiei, care produce un folos material pentru sine, pentru soţul său ori rudele sale de gradul I.”;
  • art. 88, alin. (1), lit. c) şi d) din Legea  nr. 161/2003, potrivit căruia „(1) Funcţia de consilier local (...) este incompatibilă cu exercitarea următoarelor funcţii sau calităţi: c) (...) angajat cu contract individual de muncă în aparatul propriu al consiliului local (...).d) funcţia de (...) director general, director, (...) respectiv la (...) societăţile reglementate de Legea nr. 31/1990, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de interes naţional care îşi au sediul sau care deţin filiale în unitatea administrativ- teritorială respectivă, (...)”;
  • art. 91, alin. (1) şi (3)  teza I din Legea  nr. 161/2003, potrivit căruia „ (1) Starea de incompatibilitate intervine numai după validarea mandatului, iar în cazul prevăzut la art. 88 alin. (2), după validarea celui de-al doilea mandat, respectiv după numirea sau angajarea alesului local, ulterior validării mandatului, într-o funcţie incompatibilă cu cea de ales local;  (3) Alesul local poate renunţa la funcţia deţinută înainte de a fi numit sau ales în funcţia care atrage starea de incompatibilitate sau în cel mult 15 zile de la numirea sau alegerea în această funcţie. Alesul local care devine incompatibil prin aplicarea prevederilor prezentei secţiuni este obligat să demisioneze din una dintre funcţiile incompatibile în cel mult 60 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei legi.”;
  • art. 227, alin. (1) din O.U.G. nr. 57/2019, potrivit căruia „(1) Regimul incompatibilităţilor aplicabil funcţiei de (...) consilier local (...) este cel prevăzut în cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare.”;
  • art. 228, alin. (1), lit. a) şi alin. (2), (3), (4) şi (5) din O.U.G.  nr. 57/2019, potrivit căruia „Regimul general aplicabil conflictului de interese pentru aleşii locali. (1) Alesul local aflat în conflict de interese în condiţiile prevăzute de cartea I titlul IV din Legea nr. 161/2003, cu modificările şi completările ulterioare, are obligaţia să se abţină de la emiterea sau participarea la emiterea ori adoptarea actului administrativ, de la încheierea sau participarea la încheierea actului juridic respectiv, care ar putea produce un folos material pentru sine sau pentru: a) soţ, soţie sau rude ori afini până la gradul al II-lea inclusiv. (...); (2) În exercitarea funcţiei, consilierul local sau consilierul judeţean aflat în una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1) are obligaţia să anunţe la începutul şedinţei consiliului local, respectiv a consiliului judeţean interesul personal pe care îl are la adoptarea hotărârii respective, anunţ care se consemnează în mod obligatoriu în procesul-verbal al şedinţei; (3) Ulterior anunţării interesului personal, consilierul local sau judeţean nu mai este luat în calcul pentru cvorumul necesar adoptării hotărârii consiliului cu privire la care acesta şi-a anunţat interesul şi nu are drept de vot la adoptarea acestei hotărâri. (4) Actele administrative emise ori adoptate sau actele juridice încheiate cu încălcarea prevederilor alin. (1) sunt lovite de nulitate absolută în condiţiile Legii nr. 176/2010, cu modificările şi completările ulterioare. (5) Fapta aleşilor locali de a încălca prevederile alin. (1) şi legislaţia în materie privind conflictul de interese constituie abatere disciplinară şi se sancţionează cu diminuarea indemnizaţiei cu 10% pe o perioadă de maximum 6 luni.”;

                „Fapta persoanei cu privire la care s-a constatat (...) încălcarea obligaţiilor legale privind conflictul de interese ori starea de incompatibilitate constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit reglementării aplicabile demnităţii, funcţiei sau activităţii respective (...)”.

„Persoana (...) faţă de care s-a constatat existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate este decăzută din dreptul de a mai exercita o funcţie sau o demnitate publică (...) pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării, destituirii din funcţia ori demnitatea publică respectivă sau a încetării de drept a mandatului. Dacă persoana a ocupat o funcţie eligibilă, nu mai poate ocupa aceeaşi funcţie pe o perioadă de 3 ani de la încetarea mandatului”.

 Agenţia Naţională de Integritate îşi exercită atribuţiile cu respectarea principiilor legalităţii, confidenţialităţii, imparţialităţii, independenţei operaţionale, celerităţii, bunei administrări, precum şi al dreptului la apărare.

 

AGENŢIA NAŢIONALĂ DE INTEGRITATE

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Conținutul acestui comunicat de presă este în întregime responsabilitatea autorului său. News.ro nu își asumă în niciun fel responsabilitatea pentru acuratețea informațiilor prezentate sau a modului de redactare a comunicatului.