Înfiinţarea Direcţiei de Integritate din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru prevenirea faptelor de corupţie şi a abuzurilor profesionale, a fost aprobată în şedinţa extraordinară de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a susţinut că activitatea acestei direcţii va fi îndreptată în special pentru prevenirea actelor de corupţie şi pentru înlăturarea abuzurilor din partea unor funcţionari: "Sunt şi oameni cinstiţi, dar sunt şi oameni care au făcut de râs instituţia şi trebuie să existe un mecanism intern de prevenire a acestor acte".
Proiectul de hotărâre a fost votat cu 31 de voturi "pentru", 8 voturi "împotrivă" şi două abţineri.
Mai mulţi consilieri au susţinut că nu e corect să fie alocaţi bani pentru alte 25 de posturi, câte ar urma să aibă această direcţie.
Ea a mai spus că sunt şi oameni cinstiţi în Primăria Capitalei, dar sunt şi oameni care au făcut de râs instituţia şi trebuie să existe şi "un mecanism intern de prevenire a acestor acte".
Desfăşurarea activităţii noii direcţii va avea în vedere profesionalizarea funcţiei publice şi eficientizarea actului administrativ, dar şi informarea societăţii civile cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are la îndemână pentru sprijinirea reformei administraţiei publice, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre a înfiinţării Direcţiei de Integritate.
"Având în vedere necesitatea prevenirii unor fapte de corupţie/abuzuri profesionale, stabilite în conformitate cu legislaţia în vigoare, se impune înfiinţarea la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti a unui canal de sesizare a unor eventuale abuzuri, lipsei de profesionalism, imparţialitate, nerespectarea îndatoririlor de serviciu sau legale, lipsă de confidenţialitate în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice ori existenţa conflictului de interese şi a incompatibilităţilor”, potrivit documentului citat.
Direcţia de Integritate din cadrul primăriei ar urma să îşi desfăşoare activitatea prin trei servicii: Serviciul de analiză a informaţiilor şi de cooperare interinstituţională, Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie/abuzuri profesionale şi Serviciul de monitorizare/verificare a activităţii structurilor din cadrul PMB şi subordonate.
Noul organism ar urma să funcţioneze ca structură distinctă în cadrul aparatului de specialitate al primarului general, în subordinea directă a acestuia, având un număr de 25 de posturi.
Direcţia ar urma să întocmească periodic raportări şi informări cu privire la incidentele referitoare la eventualele fapte de corupţie şi de încălcare a integrităţii profesionale şi să declanşeze "acţiuni în vederea înlăturării acestora", precum şi să supravegheze măsurile coercitive dispuse.
Între atribuţiile direcţiei se regăseşte şi aceea de a propune primarului general sesizarea organelor competente, "în condiţiile legii, pentru activităţile ce intră în sfera de competenţă a direcţiei".
De asemenea, una dintre atribuţiile noului organism este înfiinţarea unui canal de sesizare de către ceăţenii capitalei a abuzurilor profesionale şi a faptelor de corupţie, ca alternativă la celelalte linii telefonice puse la dispoziţia publicului de alte instituţii, pentru sesizarea faptelor de corupţie.
Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.