Înfiinţarea Direcţiei de Integritate din cadrul Primăriei Municipiului Bucureşti, pentru prevenirea faptelor de corupţie şi a abuzurilor profesionale, a fost aprobată în şedinţa extraordinară de marţi a Consiliului General al Municipiului Bucureşti (CGMB). Primarul Capitalei, Gabriela Firea, a susţinut că activitatea acestei direcţii va fi îndreptată în special pentru prevenirea actelor de corupţie şi pentru înlăturarea abuzurilor din partea unor funcţionari: "Sunt şi oameni cinstiţi, dar sunt şi oameni care au făcut de râs instituţia şi trebuie să existe un mecanism intern de prevenire a acestor acte".

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Proiectul de hotărâre a fost votat cu 31 de voturi "pentru", 8 voturi "împotrivă" şi două abţineri.

Mai mulţi consilieri au susţinut că nu e corect să fie alocaţi bani pentru alte 25 de posturi, câte ar urma să aibă această direcţie.

Primarul Capitalei, Gabriela Firea, le-a răspuns acestora că până acum şi-au dat acordul de principiu pentru înfiinţarea direcţiei, iar acum, în campanie electorală şi "cu camerele de vedere aprinse, în spate", fac scandal.
 
"Majoritatea din Consiliul General a dat acordul de principiu pentru înfiinţarea acestei direcţii, iar la acel moment nu s-au auzit aceste reclamaţii care se aud acum, în campania electorală. Atunci, părea că sunteţi aproape cu toţii de acord că ceea ce s-a întâmplat în ultimii 25-26 de ani nu a fost tocmai bine şi că trebuie să luăm şi alte măsuri. Am explicat la acel moment că activitatea acestei entităţi nu se suprapune sub nicio formă cu nicio insituţie a statutlui. Am precizat că activitatea va fi îndreptată în special pentru prevenirea actelor de corupţie, pentru înlăturarea abuzurilor din partea unor funcţionari, pentru sprijin în vederea înţelegerii legislaţiei şi modificărilor acesteia, pentru că de multe ori funcţionarii au acuzat că nu s-a înţeles foarte explicit, au fost modificări multiple a legislaţiei. De asemenea, cei care continuă să considere că locul de muncă este prilej pentru foloase necuvenite să înţeleagă faptul că aşa nu se mai poate continua şi există chiar un organism intern care se ocupă de această activitate. Şi aţi dat acordul de principiu pentru înfiinţare. Nu aţi făcut nicio reclamţie şi o faceţi acum cu camerele de vedere aprinse, în spate, în cadrul campaniei electorale. Nicio problemă, am reţinut acest lucru, proiectul spune foarte clar că se referă la angajaţii primăriei şi la instituţiile din subordine, nu cum spune un domn consilier general, ducând discuţia în derizoriu, că se referă la toată ţara. Înfiinţarea este aprobată. Nu cred că este util să o luăm de la 0, să discutăm despre geneza acestui proiect pentru care s-a votat într-o şedinţă anterioară", a declarat Firea.

Ea a mai spus că sunt şi oameni cinstiţi în Primăria Capitalei, dar sunt şi oameni care au făcut de râs instituţia şi trebuie să existe şi "un mecanism intern de prevenire a acestor acte".

Desfăşurarea activităţii noii direcţii va avea în vedere profesionalizarea funcţiei publice şi eficientizarea actului administrativ, dar şi informarea societăţii civile cu privire la drepturile şi obligaţiile pe care le are la îndemână pentru sprijinirea reformei administraţiei publice, se arată în expunerea de motive la proiectul de hotărâre a înfiinţării Direcţiei de Integritate.

"Având în vedere necesitatea prevenirii unor fapte de corupţie/abuzuri profesionale, stabilite în conformitate cu legislaţia în vigoare, se impune înfiinţarea la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti a unui canal de sesizare a unor eventuale abuzuri, lipsei de profesionalism, imparţialitate, nerespectarea îndatoririlor de serviciu sau legale, lipsă de confidenţialitate în legătură cu faptele, informaţiile sau documentele de care iau cunoştinţă în exercitarea funcţiei publice ori existenţa conflictului de interese şi a incompatibilităţilor”, potrivit documentului citat.

Direcţia de Integritate din cadrul primăriei ar urma să îşi desfăşoare activitatea prin trei servicii: Serviciul de analiză a informaţiilor şi de cooperare interinstituţională, Serviciul metodologii, studii şi proiecţii anticorupţie/abuzuri profesionale şi Serviciul de monitorizare/verificare a activităţii structurilor din cadrul PMB şi subordonate.

Noul organism ar urma să funcţioneze ca structură distinctă în cadrul aparatului de specialitate al primarului general, în subordinea directă a acestuia, având un număr de 25 de posturi.

Direcţia ar urma să întocmească periodic raportări şi informări cu privire la incidentele referitoare la eventualele fapte de corupţie şi de încălcare a integrităţii profesionale şi să declanşeze "acţiuni în vederea înlăturării acestora", precum şi să supravegheze măsurile coercitive dispuse.

Între atribuţiile direcţiei se regăseşte şi aceea de a propune primarului general sesizarea organelor competente, "în condiţiile legii, pentru activităţile ce intră în sfera de competenţă a direcţiei".

De asemenea, una dintre atribuţiile noului organism este înfiinţarea unui canal de sesizare de către ceăţenii capitalei a abuzurilor profesionale şi a faptelor de corupţie, ca alternativă la celelalte linii telefonice puse la dispoziţia publicului de alte instituţii, pentru sesizarea faptelor de corupţie.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.