Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a declarat că din partea unor constructori există "un soi de şantaj" pentru că aceştia nu respectă termenele şi ştiu că, dacă se reziliază contractele, durează mai mult de un an până la organizarea unei noi licitaţii şi reluarea lucrărilor, timp în care şantierul este oprit. Grindeanu a anunţat şi realizarea unui registru unic al utilajelor.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email
"Îmi doresc să lucrăm la tot cadrul legislativ legat de achiziţii publice. Orice modificare pe care am putea să o facem, trebuie să fie în acord cu Comisia Europeană. Dar din experienţa Ministerului Transporturilor, din experienţa autorităţilor locale, tot ceea ce înseamnă aceste termene, de multe ori, par foarte largi. Tot ceea ce înseamnă, după ce se câştigă un proiect de către cineva, un soi de şantaj pe care companiile le fac asupra beneficiarului, că e Primăria Timişoara, că e Ministerul Transporturilor”, a declarat Sorin Grindeanu, vineri, într-o conferinţă de presă susţinută la Timişoara.
 
Ministrul Transporturilor a susţinut că unii dintre constructori se bazează pe faptul că ar întârzia şi mai mult finalizarea lucrărilor, dacă ar fi reziliate contractele. 
 
"Ce înseamnă acest santaj? De exemplu, centura de sud din Timişoara. În acest moment, centura e în stadiu de 40 şi ceva, sub 50 la sută, de realizare. După contractul cu noi trebuia să termine în martie, au depus prelungiri până în decembrie. Unii constructori se gândesc că un decident nu ajunge în situaţia să rezilieze un contract pentru că durează reluarea procedurilor pentru implementarea proiectului. Dacă acum ne-am apuca să reziliem contractul pe centura sud, lucrările se vor opri, mai durează un an, un an şi ceva să avem câştigător. Unii constructori ştiu acest lucru. Există un soi de santaj. Mi-aş dori ca prin cadru legislativ să găsim răspunsuri legale, să eliminăm acest soi de şantaj şi se lucrează la acest lucru, în acord cu reglementările europene”, a mai declarat Grindeanu.
 
Sorin Grindeanu a anunţat şi înfiinţarea unui registru unic al utilajelor.
 
"Registrul unic al utilajelor e pus în transparenţă publică pe site-ul Ministerului Transporturilor. Sunt unii care câştigă licitaţiim de exemplu, la Primăria Timişoara şi cu aceleaşi utilaje merg şi la Consiliul Judeţean Timiş, câştigând licitaţii în ambele părţi”, a explicat Grindeanu.
 
Prevăzut în contractul iniţial cu antreprenorul Tirrena Scavi pentru primăvara lui 2022, termenul de finalizare a centurii sud Timişoara a fost prelungit, în toamna anului trecut, astfel că lucrarea ar trebui să fie gata în decembrie anul acesta.
 
Lucrarea pentru construirea centurii de sud de la Timişoara, în lungime de 25,69 km, a fost atribuită către antreprenorul Tirrena Scavi S.P.A. Valoarea contractului este de 272.432.921,95 lei fără TVA, având finanţarea asigurată de la bugetul de stat şi din fonduri europene.
viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.