Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, a fost aşteptat, luni, la intrarea în Colegiul Mihai Eminescu, după festivitatea de deschidere a noului an şcolar, de o mamă care îţi ţinea în braţe copilul cu deficit locomotor şi care i-a cerut condiţii de învăţare adaptate suferinţei băiatului de aproape 16 ani, precum şi garanţia că, în cazul unui cutremur sau incendiu, copilul ei va fi salvat.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Cum aţi asigura transportul copilului meu la acest liceu la care el este elev şi supravegherea? Practic, cine se ocupă de copilul meu şi cine îl evacuează la calamităţi cum sunt incendiile şi cutremurul, dacă şcoala aceasta are un plan de intervenţie aprobat de serviciul de urgenţă?", a început mama dialogul cu ministrul Educaţiei. 

Mircea Dumitru a răspuns că a aflat de cazul copilului ei şi că vor fi luate toate măsurile necesare.

"Zilele trecute am luat legătura cu inspectorul de specialitate de la sector, cu doamna director (de la Colegiul Mihai Eminescu, n.r.) am vorbit azi şi am aflat de situaţia foarte grea prin care treceţi dumneavoastră şi vă rog să mă credeţi că facem tot ceea ce putem şi vom lua măsurile necesare", a spus ministrul.

Mama a criticat situaţia prin care a trecut cu copilul în sistemul de educaţie, ajungând să acţioneze în instanţă "alte şcoli" şi chiar la CEDO.

"Dar anul şcolar a început, el azi trebuie să participe la ore, nici nu poate să mai scrie din cauza tratamentelor pe care le-a primit la alte şcoli. Ştiţi ca avem din 2013 şi un litigiu la CEDO şi nu am găsit nicio soluţie, deşi, din clasa a VI-a, iată-l că a ajuns în clasa a X-a fără să-i fie predată nicio materie", a adăugat femeia.

Ministrul Educaţiei a spus că acest caz este de competenţa Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti.

"Este de competenţa Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti, vom discuta şi vom vedea exact care sunt problemele şi cum putem sa ameliorăm", a continuat Dumitru.

Mama adolescentului a criticat modul în care inspectoratul şcolar al capitalei s-a implicat în acest caz.

"Vă spun că inspectorul general ne-a trimis în învăţământul special, dar nu există niciun liceu special pentru deficitul locomotor şi intelectual", a adăugat mama. 

'Vom încerca să facem tot ce putem, sperăm să avem răspunsuri până la vacanţa şcolară", a spus ministrul Educaţiei. 

Întrebată ce anume a solicitat până acum conducerii liceului, femeia a spus că a cerut un plan de servicii personalizat.

"Am cerut un plan de servicii personalizat şi în acest plan de servicii să se precizeze cum face copilul meu mobilizările, kinetoterapia ce trebuie făcută cu pesoane autorizate şi aceştia nu au şi transportul. Pe lângă acesta mai avem nevoie de mobilier adaptat, toaletă şi parcare. Şcoala trebuie să asigure copilului meu transport adaptat, să asigure recuperare pe timpul şcolarizării, aşa cum scrie în Ordinul 5575/2011, mobilier special,  terapii, cum ar fi  logopedie şi kinetoterapie,  pe toată durata procesului de învăţământcopilul. El are acum aproape 16 ani. M-am judecat cu ei, instanţa i-a obligat şi ei nu au făcut nimic. Decizie definitivă nu am pe fond, am executorie, ordonanţă prezidenţială", a explicat mama adolescentului.

Ea a mai spus că, până acum, într-o şcoală din centrul cartierului Ferentari a beneficiat de toate aceste facilităţi şi nu înţelege de ce acum nu se mai poate.

"Am venit la liceu cu toate cele necesare. Pe durata ultimilor ani din Şcoala gimnazială 148, am beneficiat de un îngrijitor angajat al ISMB care îl ducea la toaletă şi care îl ajuta să mănânce pachetul şi să-şi ia un pahar de apă. Am beneficiat de kinetoterapeut,  care îi făcea aceste proceduri o dată pe săptămână, am avut logoped şi acela venea la şcoală o dată pe săptămânbă, am avut mobilier adaptat . A fost în atenţia şcolii din miezul Ferentariului. Dar la liceu, nu. Este al doilea an când avem probleme aici. În Ferentari totul a fost perfect", spune mama.

Conducerea Colegiului Mihai Eminescu spune că situaţia acestui părinte este dramatică şi că a încercat să rezolve câteva din cererile femeii.
 
"A cerut rampă, s-a făcut rampă, home school (şcolarizare la domiciliu, n.r.) i s-a aprobat, apoi a revenit spunând că este izolat copilul. De multe ori, copilul este lăsat în faţa şcolii, ies profesorii şi îl duc în clasă. Toţi înţelegem suferinţa acestei mame şi vrem s-o ajutăm cu tot ce putem", a spus o profesoară. 
 
Ordinul 5575/ 2011 şi Metodologia cadru din 7 octombrie 2011 fac referire la şcolarizarea la domiciliu, respectiv înfiinţarea de grupe/clase în spitale.
 
Finanţarea serviciilor reglementate de prezenta metodologie se asigură din sumele defalcate din unele venituri ale bugetului de stat prin bugetele locale ale consiliilor judeţene şi ale sectoarelor municipiului Bucureşti, prin instituţia care furnizează servicii de şcolarizare,
indiferent de locul de domiciliu al elevilor
 
În aceste condiţii se prevede că se normează câte două ore/săptămână pentru terapii specifice (psiholog, kinetoterapeut, psihopedagog, logoped), conform certificatului de încadrare în grad de handicap şi/sau de orientare şcolară.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.