Ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, Mircea Dumitru, a declarat, miercuri, la finalul celor şase luni de mandat, că România se va putea schimba atunci când educaţia va reuşi să formeze minţi deschise, "oameni care să fie dispuşi să îşi asume nu doar victorii, dar şi eşecuri”.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Vom schimba România dacă educaţia va reuşi să formeze minţi deschise, cu valori profunde, oameni care să construiască, să fie dispuşi să îşi asume nu doar victorii, dar şi eşecuri. Pentru asta, vă invit pe toţi să rămâneţi implicaţi, să urmăriţi tot ceea ce se întâmplă în educaţie, să fiţi parteneri pentru schimbarea în bine”, a declarat ministrul Educaţiei.

Mircea Dumitru a mai spus că sunt lucruri în mandatul său pe care le-ar fi putut face mai bine, dar că alte proiecte ar fi necesitat mai mult timp şi mai multă atenţie.

"Mi-am dedicat cele şase luni de mandat unor proiecte în care cred şi acum şi care, toate, au urmărit să facă din şcoala românească spaţiul în care fiecare dintre noi ar dori să îşi educe copiii. Cred că noi, adulţii, le suntem datori cu toate aceste lucruri: sinceritate, muncă onestă, respect faţă de ceilalţi, verticalitate, respect faţă de reguli şi lege. Sunt lucruri pe care, poate, aş fi putut să le fac mai bine. Alte proiecte ar fi necesitat, poate, mai multă atenţie. Pentru schimbări mari, de substanţă, este însă nevoie de mai mult timp”, a adăugat ministrul.

Potrivit raportului de activitate al Ministerului Educaţiei, în învăţământul preuniversitar a fost realizată profesionalizarea managementului şcolar prin organizarea, pentru prima dată după 2008, a concursului naţional pentru ocuparea funcţiilor de directori şi directori adjuncţi în unităţile de învăţământ, astfel că rata de ocupare a posturilor de directori a fost de 63,26 la sută şi de 53,84 la sută pentru posturile de directori adjuncţi.

Tot în învăţământul preuniversitar au fost adoptate măsuri pentru combaterea abandonului şcolar, prin aprobarea unor politici de desegregare şi decontarea integrală a navetei pentru elevii care nu pot fi şcolarizaţi în localitatea de domiciliu, se mai arată în raport.

În plus, au fost asigurate manuale gratuite pentru elevii din clasele a XI-a şi a XII-a, bugetul alocat fiind de 32,8 milioane de lei.

În ceea ce priveşte învăţământul dual, acesta a fost consolidat, iar în 2017 se va derula programul naţional "2017 - anul învăţământului profesional şi tehnic în România”, potrivit bilanţului ministrului Mircea Dumitru.

În acest mandat a fost adoptat, în colaborare cu Consiliul Naţional al Elevilor, Statutul Elevilor, primul document care reglementează drepturile şi obligaţiile elevilor din România, menţionează reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

În ceea ce priveşte învăţământul superior, au fost luate măsuri pentru funcţionarea şi evaluarea şcolilor doctorale şi au fost adoptate standardele minimale necesare şi obligatorii pentru conferirea dreptului de conducător de doctorat şi pentru conferirea titlurilor didactice din învăţământul superior, au fost simplificate procedurile de echivalare şi recunoaştere a diplomelor şi titlurilor obţinute în străinătate, dar şi a recunoaşterii actelor de studii la nivel de licenţă, master sau postuniversitar, potrivit  raportului.

Pe de altă parte, conform documentului citat, au fost constituite şi relansate activităţile consiliilor consultative ale ministerului: Consiliul Naţional de Atestare a Titlurilor, Diplomelor şi Certificatelor Universitare (CNATDCU), Consiliul Naţional de Etică a Cercetării Ştiinţifice, Dezvoltării Tehnologice şi Inovării (CNECSDTI), Consiliul Naţional pentru Cercetare Ştiinţifică (CNCS), Consiliul Naţional de Statistică şi Prognoză a Învăţământului Superior (CNSPIS) şi Consiliul Eticii şi Managementului Universitar (CEMU).

Totoată, a mai fost adoptată o Ordonanţă de Urgenţă ce cuprinde măsuri pentru deblocarea unor situaţii din educaţie şi creşterea calităţii în învăţământ. Astfel, au fost reglementate, potrivit raportului, modalitatea de susţinere a examenului de definitivat pe care o persoană îl poate susţine de trei ori fără a plăti taxa, forma de echivalare a gradului I pentru mai multe categorii de personal didactic şi funcţionarea învăţământului special integrat în învăţământul de masă.

Ordonanţa de urgenţă a mai completat cadrul normativ astfel încât senatele universitare să poată înfiinţa duble specializări prin alăturarea a două programe de studiu deja acreditate şi a prelungit acreditarea şcolilor doctorale până la sfârşitul anului universitar 2016-2017, precizează reprezentanţii Ministerului Educaţiei.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.