Structurile Ministerului Afacerilor Interne vor asigura, sâmbătă, securitatea transporturilor buletinelor de vot şi a celorlalte materiale necesare votării către secţiile de votare. Primele transporturi au avut loc vineri, sub paza efectivelor Jandarmeriei şi ale Poliţiei, a anunţat purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne, comisar-şef de poliţie Monica Dajbog.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Preşedinţii birourilor electorale ale secţiilor de votare şi ceilalţi membri ai birourilor electorale trebuie să fie prezenţi la sediile secţiilor, sâmbătă, la ora 18,00, având obligaţia de a verifica materialele necesare votării, a spus purtătorul de cuvânt al Ministerului Afacerilor Interne.

"Preşedintele biroului electoral dispune măsurile pentru asigurarea ordinii şi corectitudinii operaţiunilor de vot, precum şi îndepărtarea materialelor de propagandă electorală de orice tip din şi de pe clădirea în care se află secţia de votare. De asemenea, preşedintele biroului electoral dispune fixarea posturilor de pază în jurul localului de vot" , a adăugat Monica Dajbog.

Sâmbătă seara, la plecarea din secţia de votare, preşedintele biroului electoral sigilează toate căile de intrare în localul de vot, fiind interzisă părăsirea incintei cu ştampila de control, ştampile cu menţiunea "Votat", buletine de vot sau liste electorale. Pe parcursul nopţii, secţiile de votare rămân în paza efectivelor MAI, a mai spus comisar-şef de poliţie Monica Dajbog,.

Activitatea biroului electoral al secţiei de votare începe, duminică, în ziua alegerilor,  la ora 6.00, preşedintele având obligaţia de a verifica urnele, buletinele de vot şi ştampilele.

Votarea va începe la ora 7.00 şi se va încheia la ora 21.00.

"Cetăţenii români cu domiciliul sau reşedinţa în România care în ziua votării se află în ţară îşi pot exercita dreptul de vot în baza unuia dintre următoarele acte: cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, paşaportul diplomatic, paşaportul diplomatic electronic, paşaportul de serviciu, paşaportul de serviciu electronic şi carnetul de serviciu militar, în cazul elevilor din şcolile militare", a adăugat purtătorul de cuvânt al MAI.

Programul serviciilor publice comunitare pentru evidenţa persoanelor a fost prelungit în această săptămână pentru a veni în sprijinul celor care doresc să meargă duminică la vot şi nu deţin documente de identitate valabile, a mai arătat Dajbog.

"De asemenea, sâmbătă se lucrează cu publicul, până la ora 16, dar şi duminică până la ora 21, cu excepţia câtorva localităţi unde programul va fi asigurat până la ora 20", a mai spus Monica Dajbog.

Pentru a preveni producerea unor evenimente grave în timpul votului, pompierii desfăşoară sâmbătă activităţi de instruire cu personalul secţiilor de votare cu privire la modalităţile de evacuare a persoanelor şi a materialelor, în cazul apariţiei unor situaţii de urgenţă.

"În această săptămână, inspectorii ISU au finalizat acţiunile de prevenire a incendiilor la toate obiectivele în care sunt organizate secţii de votare, fiind remediate peste 5.400 de nereguli. În urma acestor controale au fost aplicate 6.083 de avertismente şi 11 amenzi, în cuantum de 15.000 de lei. Duminică, prefecţii, subprefecţii şi aproximativ 45.000 de poliţişti, jandarmi, pompieri, poliţişti de frontieră şi lucrători de la alte structuri vor fi la datorie pentru a asigura climatul de ordine publică şi legalitate necesar desfăşurării alegerilor. Totodată, cadrele MAI vor verifica cu operativitate şi imparţialitate toate sesizările privind săvârşirea de contravenţii sau infracţiuni în legătură cu procesul de vot", a adăugat purtătorul de cuvânt.

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.