Secretarul de stat Sorin Costreie din Ministerul Educaţiei a spus joi, la conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?”, organizată de Agenţia de presă News.ro, că ordinul ministrului Educaţiei privind temele elevilor a fost interpretat greşit şi că este absurd să reglementezi numărul de ore pe care copiii trebuie să le petreacă făcându-şi temele obligatorii, fiind nevoie ca problema să fie abordată calitativ, nu cantitativ.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

„Acel ordin de ministru a fost interpretat total greşit. Nu rezolvăm problema învăţământului prin abordări cantitative. Rezolvăm o parte din problemele învăţământului prin abordări calitative. Într-un fel este absurd să ajungi să reglementezi numărul de ore pe care copiii noştri trebuie să le petreacă făcându-şi temele obligatorii. Trăgând linie, ajungeam la copii din clasele I-IV care trebuiau să petreacă, în varii forme, nouă-zece-unsprezece ore cu cartea în mână. Câţi dintre noi stăm la serviciu nouă-zece-unsprezece ore? Ce vrem de la copiii ăştia? Să explodeze de informaţii? Să apăsăm pe un buton şi să ne spună care e capitala nu ştiu cărui stat?”, a declarat Sorin Costreie.

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Pîslaru, despre învăţământul profesional - Este o oarecare ipocrizie când se arată preocupare, dar de fapt sunt închise şcolile de meserii
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Ministrul Muncii - Noi încă ne raportăm la educaţie într-un mod individualist. Nu ne putem abţine să întrebăm copilul, când ia o notă, "dar ăla cum a luat 10?"

El a adăugat că, dacă timpul va fi limitat, profesorii vor fi nevoiţi să se organizeze singuri şi să colaboreze cu colegii lor, pentru a şti fiecare câte teme a dat elevului, ca timpul final de lucru pentru teme, acasă, să nu depăşească numărul de ore reglementat.

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Ministrul Muncii - Sistemul de asistenţă socială nu încearcă să îi scoată pe asistaţi din zona de sărăcie

 

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Raport ICCV: Bugetul alocat învăţământului secundar superior în 2012, cel mai mic din Uniunea Europeană - 0,58% din PIB

„Limitând cantitativ timpul, va trebui ca profesorii să-şi găsească metode să se organizeze singuri şi să colaboreze cu colegii lor. Vorbesc de acest autism prin care fiecare profesor se închide în turnul lui de fildeş şi îi dă elevului 200 de probleme la matematică, 150 de pagini de citit la română şi aşa mai departe. Dar ei nu ştiu fiecare ce a dat şi copilul, când ajunge acasă, trebuie să rezolve toate aceste aberaţii. Nu rezolvăm aşa, ci prin modele. Noi trebuie să fim modele. Nu totul se rezolvă la şcoală”, a mai spus secretarul de stat în Ministerul Educaţiei.

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Pîslaru - Fenomenul de "a ţine sub capac zona de învăţământ profesional" a fost în paralel cu zona de discreditare a învăţământului superior

 

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Mona Nicolici, OMV Petrom - Ar trebui ca autorităţile să ia în calcul şi evaluarea psihologică a copiilor care intră în învăţământul profesional. Unii provin din familii defavorizate şi au probleme majore

La conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?” organizată de Agenţia de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom a participat şi ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru. De asemenea, la eveniment au luat parte şi secretarul de stat în Ministerul Muncii Valentin Ionescu şi secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Costreie, alături de reprezentanţi ai companiilor, oameni de afaceri, reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor care derulează proiecte în domeniul educaţiei, consultanţi, traineri, manageri de resurse umane, tema principală fiind soluţiile şi strategiile de reducere a deficitului de angajaţi calificaţi din România.

CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie - Generaţia Y este una pierdută pentru muncă
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Dragoş Pîslaru: Educaţia nu înseamnă doar elita de olimpici şi câteva facultăţi din top 500, ci baza - învăţământul profesional
CITEȘTE ȘI CONFERINŢA NEWS.RO: Secretar de stat în Ministerul Educaţiei - Accentul în educaţie trebuie pus pe soft skills, iar acestea nu sunt dobândite prin disciplinele predate la şcoală, ci prin modul în care sunt predate

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.