Autorităţile ar trebui să ia în calcul inclusiv evaluarea psihologică a copiilor din învăţământul profesional, pentru că sunt elevi care provin din familii defavorizate şi care merg la şcoli profesionale pentru că "nu au un nivel de cultură, nici măcar de speranţă că pot face mai mult, iar lipsa de respect faţă de sine a acestor copii este uriaşă", a declarat, joi, Mona Nicolici, manager de sustenabilitate OMV Petrom, la conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?”, organizată de Agenţia de presă News.ro.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

"Vorbim de inteligenţă emoţională în cazul unui sistem educaţional profesional şi tehnic a unor copii care provin în majoritate din familii defavorizate. Sunt copii care au nişte probleme emoţionale majore pe care nimeni, atunci când vorbeşte de modificări legislative şi ce putem să facem pentru şcolile profesionale, nimeni nu se gândeşte la asta. Copiii intră într-un sistem profesional, distribuiţi într-un mod aleatoriu, se duc la şcoli profesionale pentru că nu au un nivel de cultură, nici măcar de speranţă, că pot face mai mult, pentru că lipsa de respect faţă de sine a acestor copii este uriaşă, pentru că nu au modele, pentru că părinţii şi profesorii îi descurajează. Poate ar trebui ca autorităţile să ia în calcul şi evaluarea psihologică a acestor copii.”, a declarat Mona Nicolici la conferinţa organizată de Agenţia de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom.

Aceasta a adăugat că, deşi totul se pune în grija angajatorilor care sunt dispuşi să investească în şcoli pentru pregătirea elevilor, toate părţile, de la primar până la profesor, ar trebui implicate în "a trage la aceeaşi căruţă”, iar elevii ar trebui inclusiv întrebaţi dacă le place meseria pe care o învaţă sau chiar dacă ştiu ceva despre ea.

"Deocamdată totul se pune în grija angajatorilor care vin să investească în şcoli. Dar reforma educaţională nu e una tehnică, ci una culturală. Aşa cum se întâmplă în alte ţări, fiecare dintre părţile implicate ar trebui să avem această cultură de a trage la aceeaşi căruţă. Educatia profesională poate aduce un plus la economia României. Totuşi, nimeni nu îi verifică pe elevi dacă sunt buni la meseria respectivă, dacă le place sau dacă măcar ştiu ceva despre meseria respectivă”, a adăugat Nicolici.

Reprezentantul OMV Petrom a spus că România se află pe ultimul loc în Europa privind investiţia în educaţia profesională şi că în prezent sistemul educaţional din România este centrat pe nevoile profesorilor, nu pe problemele elevilor şi ale angajatorilor.

"Suntem pe ultimul loc în Europa în ceea ce priveşte investiţia în educaţia profesională. Din banii pe care statul îi dă în educaţie, doar 5% se duc către dotări, restul se duc în salariile profesorilor. Este trist, pentru că în acest moment, sistemul educaţional din România este centrat pe nevoile profesorilor, nu pe problemele elevilor şi ale angajatorilor", a adăugat Mona Nicolici.

La conferinţa "Deficitul de angajaţi calificaţi. Cum pot fi “reînviate” şcolile profesionale din România?” organizată de Agenţia de presă News.ro în parteneriat cu OMV Petrom a participat şi ministrul Muncii, Dragoş Pîslaru. De asemenea, la eveniment au luat parte şi secretarul de stat în Ministerul Muncii Valentin Ionescu şi secretarul de stat în Ministerul Educaţiei Sorin Costreie, alături de reprezentanţi ai companiilor, oameni de afaceri, reprezentanţi ai asociaţiilor şi fundaţiilor care derulează proiecte în domeniul educaţiei, consultanţi, traineri, manageri de resurse umane, tema principală fiind soluţiile şi strategiile de reducere a deficitului de angajaţi calificaţi din România.

 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.

Citește și...