Populaţia Pareto primeşte o atenţie sporită ca forţă majoră nu doar din punct de vedere economic, dar şi în schimbarea de mentalităţi.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

În 1906, economistul italian Vilifredo Pareto a făcut faimoasa observaţie că 20% din populaţie deţinea 80% din proprietăţi în Italia. Aceasta a fost apoi generalizată de economistul de origine română, Joseph M. Juran, în "Principul Pareto" sau "Regula 80/20". Pentru afaceri, principiul se aplică mai ales ca "80% din vânzări provin de la 20% din clienţi". Şi, într-adevăr, investigând consumatorii români cu venituri in top 20%, am descoperit o piaţă distinctă cu impact disproporţionat: Populaţia Pareto.

Fiecare ţară are o populaţie Pareto, consumatorii cei mai valoroşi care generează o cotă disproporţionat de mare din cifra de afaceri în cele mai multe categorii de consum. Ei sunt, de asemenea, şi forţa motrice pentru adoptarea de noi produse şi servicii dar şi pe piaţa ideilor.

"Înţelegerea lumii Pareto oferă context esenţial pentru alegerea grupurilor ţintă, rafinarea strategiilor de portofoliu, introducerea de noi produse şi servicii, poziţionare de brand, strategii de preţ şi de comunicare." declară Mihai Bârsan, fondator Pareto Report. " Studiul realizat împreună cu echipa AHA Moments este destinat oricărui business orientat către consumator, care vrea să înţeleagă contextul în care poate avea o creştere accelerată. În esenţă misiunea sa este de a fi un "growth hack" accesibil tuturor." declară acesta.

Raportul Pareto este rezultatul unei cercetări complexe, realizate în mai multe stagii distincte ce ne oferă posibilitatea de a descoperi şi înţelege Populaţia Pareto din foarte multe unghiuri:

  • Cine sunt ei, cum sunt ei diferiţi de populaţia generală?
  • Cât de mult câştigă aceştia şi cum îşi folosesc banii?
  • Ce îi motivează? Care le sunt dorinţele şi fricile?
  • Cum îşi iau deciziile în materie de cheltuieli?
  • Cum văd banca ideală, maşina ideală, băutura ideală, etc.?
  • Care este atitudinea lor faţă de carieră, parenting, timp liber?
  • Care le sunt sursele de informare şi alegerile media?
  • Care este abilitatea lor de a fi trendsetteri?
  • Ce cred / simt / fac în legătură cu a trăi în România?
  • Cum se sub-segmentează Populaţia Pareto şi ce profil au aceste tiplogii?

Radiografia Populatiei Pareto a fost realizată în comparaţie cu Publicul Comercial Extins, iar acest fapt a condus la identificarea unor perspective extrem de valoroase.

“Publicul Pareto are o pondere numerică de 20%, dar una valorică de 43%, având un impact financiar major pe multe categorii de bunuri şi servicii. Spre exemplu, Populaţia Pareto cheltuie în tursim de 2,5 ori mai mult (suma per capita), pe bunuri de larg consum de 1.8 ori mai mult şi pe gadget-uri de 2 ori mai mult. Impactul economic disproporţionat nu este singular, fiind dublat de un impact semnificativ în mentalitate şi a adopţie a inovaţiilor. Astfel, Publicul Pareto se distinge prin dorinţa de auto-progres, de a fi cel mai bun şi de a avea influenţă, devenind un motor de generare de idei, atitudini si comportamente noi. Drept dovadă, în analiza Vizionarilor (Early Adopters), am identifcat că 83% dintre cei care încearcă noile tendinţe de piaţă vin din Publicul Pareto şi doar 17% din Publicul Comercial Extins, confirmând că impactul Pareto nu e deloc de ignorat." declară  Manuela Mancaş, fondator AHA Moments şi co-fondator The Pareto  Report. AHA Moments este o agenţie locală de cercetare de marketing, lansată in 2021, recunoscută deja în piaţă pentru studiile strategice cu grad ridicat de complexitate, datorită expertizei echipei sale de cercetători şi statisticieni (+15 ani experienţă).

Despre utilitatea Paportului Pareto vorbesc companiile care au beneficiat deja de el:

Laura Mihăilă, Head of Marketing BCR declară:

"Studiul a propus o noutate pe piaţa de research – profilarea  unui segment de audienţă care, deşi foarte atractiv, nu are neapărat un capitol atât de detaliat în studiile de piaţă pe care le facem in mod frecvent. Echipa de marketing din BCR a fost entuziasmată de profesionalismul echipei, de acurateţea datelor dar mai ales de gradul mare de acţionabilitate a insighturilor aflate despre client, prin intermediul studiului. El a fost foarte rapid adoptat in organizaţie, mulţi dintre colegii mei numesc deja acest segment, Pareto."

Razvan Orbulescu, director marketing FrieslandCampina Romania declară:

"Operăm cu toţii într-un mediu în rapidă schimbare, în care adaptarea strategiilor a devenit o condiţie de succes în business. În acest context e critic sa ai informaţii granulare despre consumatori - doar aşa echipele de brand management pot descoperi insighturi suficient de distinctive pentru a avea impact, înaintea competitorilor. Aducând o viziune asupra top 20% din romani după venituri, raportul Pareto da exact aceasta posibilitate, având in plus si o perspectiva unică despre tendinţele în formare."

Dragoş Anastasiu, owner/CEO Eurolines Group, fondator Rethink Romania declară:

"Sunt multe condiţii ale succesului durabil in business, iar pe locuri fruntaşe sunt cunoaşterea clienţilor şi concentrarea resurselor acolo unde contează cel mai mult. Raportul Pareto te ajută sa le adresezi pe ambele in acelaşi timp, cu informaţii esenţiale despre consumatorii cei mai valoroşi pentru majoritatea pieţelor B2C. Un studiu de o valoare excepţională pentru businessuri, fie că vorbim de iniţiative antreprenoriale, fie că vorbim de corporaţii."

Este pentru prima oara când Raportul Pareto devine accesibil tuturor, prin www.paretoreport.ro. Studiul este disponibil într-o versiune gratuita care conţine informaţii esenţiale despre cine sunt oamenii Pareto in Romania, dar şi sub forma unor rapoarte de complexitate diferită in funcţie de nevoile şi bugetele companiilor care au nevoie de aceste date.

Despre The Pareto Report

Raportul Pareto este un studiu sindicalizat realizat in urma unui plan de cercetare complex in 4 etape: 1) analiza veniturilor din România, 2) interviuri şi etnografii cu 20 de români Pareto, 3) un studiu cantitativ 4) sesiuni creative de lucru pentru activarea rezultatelor. Cea de-a treia etapa, studiul cantitativ, a cuprins un esantion de 1400 de persoane, dintre care 900 reprezentative pentru Populatia Pareto, iar 500 pentru Publicul Comercial Extins. Raportul este disponibil in versiunile Free, White Paper, Gold Report si Black Report pe www.paretoreport.ro

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.