DNA face publice, vineri seară, concluziile raportului Inspecţiei Judiciare, precizând că acestea se regăsesc în documentul provizoriu transmis Direcţiei. DNA spune că, astfel, vrea "o informare corectă a opiniei publice, având în vedere modul defectuos în care Inspecţia Judiciară a gestionat acest raport". Aceasta, în condiţiile în care în spaţiul public au început să apară încă de miercuri informaţii prezentate ca fiind concluzii ale raportului Inspecţiei Judiciare. Potrivit concluziilor documentului făcut public de DNA, procurorul şef Laura Codruţa Kovesi are "calităţile necesare pentru exercitarea în continuare a funcţiei de conducere". Concluziile provizorii sunt apreciative la adresa Laurei Codruţa Kovesi, despre care se afirmă că ”a reuşit să eficientizeze activitatea” şi să închege ”un colectiv omogen, transformându-l într-o echipă capabilă de performanţă în domeniul specific de activitate”. Kovesi a adoptat în raport cu subordonaţii ” o răspundere reversibilă, în sensul că, cerând subordonaţilor îndeplinirea sarcinilor, la rândul său, a explicat acestora şi activitatea sa”. Conducerea Inspecţiei Judiciare consideră reacţia DNA la apariţia în presă a unor fragmente din raportul de control al IJ ca fiind "o manifestare emoţională" şi "o tentativă de atragere a Inspecţiei Judiciare într-un spaţiu străin valorilor deontologice care ar trebui împărtăşite de toţi cei care înfăptuiesc actul de justiţie".

Inspecţia Judiciară, despre reacţia DNA: Manifestări emoţionale concretizate în acuze neîntemeiate

"Comunicatul de presă al Direcţiei Naţionale Anticorupţie din 6 octombrie 2017 conţinând, printre altele, imputaţii la adresa conducerii Inspecţiei Judiciare privind gestionarea confidenţialităţii unor documente vizând activitatea de inspectie realizată  la această unitate de parchet este o nouă tentativă de atragere a Inspecţiei Judiciare  într-un spaţiu străin valorilor deontologice care ar trebui împărtăşite de  toţi cei care înfăptuiesc actul de justiţie", apreciază Inspecţia Judiciară.

Totodată, conducerea IJ califică reacţia DNA drept o manifestare emoţională care nu justifică faptul că a dat publicităţii concluziile raportului de control al Inspecţiei Judiciare.

"Conducerea Inspecţiei Judiciare apreciază că  astfel de manifestări emoţionale concretizate în acuze neîntemeiate excedează conduitei pe care un magistrat trebuie să o adopte în exercitarea atribuţiilor de serviciu şi nu pot constitutui temei pentru furnizarea unor informaţii nedestinate publicităţii", menţionează IJ.

Potrivit DNA, o primă versiune a raportului a fost transmisă Direcţiei Naţionale Anticorupţie în 26 septembrie de către Inspecţia Judiciară, iar obiecţiunile au fost trimise de către Direcţie Inspecţiei Judiciare în 2 octombrie pentru a fi luate în considerare la redactarea versiunii finale a raportului.

"Numai după valorificarea obiecţiunilor DNA, raportul avizat şi discutat în şedinţa Secţiei pentru procurori a CSM dobândeşte caracter definitiv şi devine public. Prin prezentarea parţială, trunchiată şi scoasă din context a unor date din raportul nefinalizat al Inspecţiei Judiciare, precum şi prin publicarea acestor date înainte de susţinerea obiecţiunilor şi a punctului de vedere de către DNA, se creează o imagine falsă asupra rezultatului inspecţiei", mai spune DNA în comunicatul de presă postat pe site.

De asemenea, DNA face publice concluziile din raportul Inspecţiei Judiciare, care are peste 500 de pagini, "pentru o informare corectă a opiniei publice, având în vedere modul defectuos de gestionare a documentului".

DNA precizează că aceste concluzii privind "managementul procurorului şef al DNA Laura Codruţa Kövesi şi managementul celor doi procurori adjuncţi ai DNA" se regăsesc în raportul provizoriu transmis DNA în 26 septembrie.

Potrivit concluziilor documentului făcut public de DNA, procurorul şef Laura Codruţa Kovesi are "calităţile necesare pentru exercitarea în continuare a funcţiei de conducere".

"Laura Codruţa Kovesi a reuşit să eficientizeze activitatea DNA, rezultatele fiind oglindite în datele statistice pe 2016 şi pe semestrul 1/2017 atât la nivelul unităţii, cât şi la nivelul secţiilor şi serviciilor", este una dintre concluziile raportului, făcute publice de DNA, pe site-ul instituţiei