AlphaGo, un program de inteligenţă artificială creat de compania DeepMind, achiziţionată de grupul Google, l-a învins pentru a doua oară pe chinezul Ke Jie, ocupantul primului loc în clasamentul mondial al jucătorilor de Go, informează BBC.

Distribuie pe Facebook Distribuie pe Twitter Distribuie pe Email

Programul AlphaGo a ieşit astfel învingător în această competiţie insolită, după ce a obţinut a doua victorie într-un meci de trei partide. Prima victorie o obţinuse miercuri.

Demis Hassabis, fondatorul companiei DeepMind, a spus că sportivul chinez Ke Jie a jucat ”perfect” şi ”l-a împins pe AlphaGo până la limită”.

În urma înfrângerii, Ke Jie a făcut o scurtă declaraţie în faţa reporterilor care au asistat la eveniment: ”Sunt puţin cam trist, simt un anumit regret, deoarece cred că am jucat destul de bine”.

În jocul Go, foarte popular în ţări precum China, Coreea de Sud şi Japonia, doi competitori mută piese negre şi albe pe o grilă pătrată, încercând să obţină cel mai mare teritoriu. Originile jocului datează cu mii de ani în urmă.

Jocul de masă este preferat de cercetătorii de inteligenţă artificială datorită numărului mare de posibilităţi, care îl depăşeşte pe cel existent la alte jocuri, precum şahul occidental. Potrivit Google, există mai multe poziţii posibile într-un joc Go decât atomi în univers.

AlphaGo a intrat în istorie atunci când a învins unul dintre cei mai buni jucători profesionişti de Go, din Coreea de Sud, anul trecut.

Programul AlphaGo a devenit redutabil în jocul de Go după ce a studiat numeroase partide din campionatele mondiale consacrate acestui sport al minţii şi a jucat câteva mii de partide împotriva lui însuşi.

Victoria pe care AlphaGo a obţinut-o împotriva celui mai bun jucător al lumii subliniază potenţialul inteligenţei artificiale de a îndeplini sarcini complexe ale oamenilor. 

Compania Google a anunţat că intenţionează să folosească programele de inteligenţă artificială şi în alte domenii, precum medicină şi ştiinţă.
 

viewscnt
Urmărește-ne și pe Google News

Articolul de mai sus este destinat exclusiv informării dumneavoastră personale. Dacă reprezentaţi o instituţie media sau o companie şi doriţi un acord pentru republicarea articolelor noastre, va rugăm să ne trimiteţi un mail pe adresa abonamente@news.ro.